1
Vraag
2
Reageer en help mee
Gemini030

Meedenker
  • 25Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes

Bellen uit een bundel met het nummer van de andere bundel?

Afgelopen weekend ontving ik mijn gloednieuwe iPhone 12, en is mijn zakelijke nummer overgezet naar de pre-paid eSIM. Privé ben ik inmiddels de tevreden gebruiker van Vodafone Red Together middels een fysieke nano-SIM. Aanleiding voor deze overstap is dat mijn werkgever BYOD stimuleert en dat ik maandelijks een factuur mag declareren. Nu loop ik tegen de volgende uitdaging aan:

  • mijn zakelijke nummer leidt naar een heel kleine pre-paid SIM van een andere provider - dit is prima voor inkomende telefoontjes
  • voor het bellen van zakelijke contacten wil ik wèl mijn belbundel van Vodafone Red Together gebruiken, maar ik wil hen alleen mijn zakelijke nummer laten weten
  • ik wil niet afgeschermd bellen, aangezien ik dit klantonvriendelijke vind

Vraag is uiteraard: is hier een manier voor? Je zou dit kunnen zien als het ‘spoofen’ van mijn eigen zakelijke nummer op de uitgaande zakelijke gesprekken vanuit mijn privé-bundel. Aangezien beide nummers wel in mijn beheer zijn, is dit één van de (weinige) goede redenen voor spoofing. Het mooist zou uiteraard zijn als je dit per (zakelijk) contact zou kunnen opslaan in je adresboek.

Voor het maken van privé-telefoontjes is dit uiteraard geen probleem: privé-contacten bel ik uit mijn privé-bundel en die mogen (meestal) gewoon mijn privé-nummer zien.

2 Reacties 2
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 2912Posts
  • 841Oplossingen
  • 1013Likes

Hi @Gemini030, goedemorgen!

Ik snap dat je in deze situatie erg graag gebruik wilt maken van zo'n dergelijke mogelijkheid. Ik heb helaas een kort maar krachtig antwoord op je vraag. Het is helaas niet mogelijk om dit te realiseren of je nummer als het ware te spoofen. Mogelijk dat er technisch gezien wel het één en ander mogelijk is, maar wij ondersteunen dit niet en kunnen je dan ook niet voorzien van tips en tricks hierover. 

Gemini030
topicstarter
Meedenker
  • 25Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes
Cecilia Vodafone wrote:

Hi @Gemini030, goedemorgen!

Ik snap dat je in deze situatie erg graag gebruik wilt maken van zo'n dergelijke mogelijkheid. Ik heb helaas een kort maar krachtig antwoord op je vraag. Het is helaas niet mogelijk om dit te realiseren of je nummer als het ware te spoofen. Mogelijk dat er technisch gezien wel het één en ander mogelijk is, maar wij ondersteunen dit niet en kunnen je dan ook niet voorzien van tips en tricks hierover. 

Dank, zoiets vermoedde ik natuurlijk. Hopelijk kan het topic open blijven staan, ook al zal de gouden tip niet van VF komen. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic