1
Vraag
2
Reageer en help mee
MattyM

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Bellen en internet tegelijk in België.

Beste Lezers,

 

Ik bel vaker langdurig met enkele collega's in de nachtelijke uurtjes. 

 

Alle drie van ons (2 x vodafone en 1 x t-mobile) hebben het merkwaardige feit dat als we met elkaar aan het bellen zijn en dan eveniets op internet moeten doen, er geen internet meer is. 

 

Het gesprek beëindigen is dan de enige oplossing om weer internet te krijgen ? 

Doen wij iets fout of is het gewoon niet mogelijk om te bellen en internet te gebruiken  tegelijk in België, de personen die in Nederland zijn hebben nergens last  van.. 

 

Met vriendelijke groet, 

 

Matty + 2 collega's  

4 Reacties 4
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hoi @MattyM 
Welkom op de klanten helpen klanten community van Vodafone.

Dit is een hele duidelijke vraag. Ik kan me voorstellen dat als je aan het bellen bent, even tussendoor nog snel wat wilt checken op het internet.

Dit verhaal is geldig voor het Nederlandse Vodafone Netwerk, het kan zijn dat deze ook nu geldig is voor het netwerk in België . Daarom stuur ik je deze informatie toe en denk dat ze daar ook aan uitfaseren zijn. Voorheen was het zo dat je netwerk terug sprong naar 3G of H+. Dit netwerk is inmiddels uitgefasseerd. Hierdoor zal je telefoon tijdens het bellen terug springen naar 2G/4G of op hetzelfde netwerk blijven staan (4G/ 4G+/5G). Dit is afhankelijk van de instellingen van je toestel en welk netwerk je toestel aan kan. Gelukkig kun je tegenwoordig bellen over 4G aanzetten (indien je toestel dit ondersteund). In
dit topic lees je meer over de instellingen, welke toestellen dit ondersteunen en hoe Bellen over wifi/4G werkt. Mocht je nog vragen hebben, dan hoor ik het graag. 

Nog een kleine tip: zorg ervoor dat je toestel geupdate is naar de laatste software versie. Laat je weten of het gelukt is? Mocht het niet lukken, dan zou je het beste contact op kunnen nemen met de provider waar je in België mee verbonden bent. Hier kan Vodafone Nederland namelijk niets aan veranderen, je zit tenslotte op hun netwerk, als gast. Eventueel van netwerk provider proberen te wisselen, in je mobiel netwerkinstellingen, misschien helpt dat nog?!

MattyM
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Beste Energieboy, 

 Dit is een hele duidelijke vraag. Ik kan me voorstellen dat als je aan het bellen bent, even tussendoor nog snel wat wilt checken op het internet.  << Dat niet eens ik moet op een app even aanklikken dat ik aangekomen ben op een locatie voor mijn chef.. maar ja zonder internet gaat dat niet..

 

Ik heb een samsung a42 5g (totaal geupdate) echter als ik naar verbindingen en dan mobiele netwerken ga zie ik geen optie om bellen over 4g aan c.q. uit te zetten. en volgens de geleerde op internet zou het hier wel moeten staan 🙂 wellicht bij een update eruit gehaald . hij staat op 5g/4g/3g/2g (automatisch verbinden) en ik ben verbonden thuis met 5g (als ik mijn wifi uitzet). 

 

Jammer dat ik deze optie niet heb want dan zou ik er mee kunnen spelen kan wel eens kijken volgende week als ik weer in België ben om een een andere provider te kiezen aldaar.. .

 

 

 

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Ik ben niet thuis in Android toestellen, daarmee kan ik je jammer genoeg niet helpen. Misschien dat @SamsungExpert hier nog iets meer over weet. Bij een iPhone kan je instellen dat je gesprekken EN data over 4G wil laten lopen en dan is het volgens mij, beide mogelijk om te doen. Eerlijk te zijn, nog nooit uitgeprobeerd 🙂 

Er zijn nog een aantal topics hier bij Vodafone die hier ook vragen over hadden:
https://community.vodafone.nl/t5/Archief/Geen-internet-tijdens-bellen/td-p/164519 
https://community.vodafone.nl/t5/Archief/Bellen-en-internetten-tegelijk/m-p/158518#M129052 
https://community.vodafone.nl/t5/Archief/Internet-en-Bellen/m-p/131982#M115832 

Misschien heb je daar nog iets aan? En anders toch eens vragen aan de provider in België, want je bent daar op dat moment te gast dus ook op hun netwerk. 

MattyM
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hoi Energieboy,

 

Ik ga volgende week eens een en ander testen (neem ook een ander toestel mee om daar eens mee te kijken wat die doet) 

 

en zal er volgende week op terug komen bedankt in ieder geval voor je moeite...

 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic