Myscha299
Ontdekker
  • 4Reacties
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Bellen en internet te gelijk op de Galaxy S21 Ultra

Sinds April 2021 ervaar ik problemen dat als ik telefonische in gesprek ben dat ik ondertussen niet kan internetten. Dit is op een Samsung Galaxy S21 Ultra. ( wie heeft dit probleem ook ) ene keer gaat bellen en internet wel tegelijk en andere keer valt het internet weg onder het bellen waardoor je opnieuw het gesprek moet opstarten.

Graag zie ik reacties of andere mensen dit ook ervaren.

7 Reacties 7
Steven
Community Moderator
Community Moderator
  • 10925Reacties
  • 1642Oplossingen
  • 1979Likes

Hoi @Myscha299,
Welkom op de Community van Vodafone! Ik kan me voorstellen dat je hiervan baalt. Soms is het zo handig om tijdens het gesprek even snel iets op het internet te checken. Het bellen en internetten tegelijk kan alleen als je toestel verbonden is met 5G/4G en is afhankelijk van de locatie, waar staat de mast, de drukte op de mast, je instellingen etcetera. Je geeft aan dat je dit sinds April ervaart. Ervaar je dit op een bepaalde locatie en heb je het toestel al eens uit gezet voor een paar minuten? Hierdoor komt er een nieuwe aanmelding op het netwerk. 

Myscha299
topicstarter
Ontdekker
  • 4Reacties
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Goedemorgen Steven,

De locaties zijn heel random. Meestal als dit gebeurt zit ik op 1 vaste plek en heb ik gewoon 5g/4g dekking. Heb alles al gedaan, toestel gereset, nieuwe simkaart, opnieuw aangemeld bij netwerk.

Het rare is dat wanneer ik het gesprek weer beëindig en opnieuw bel dat het wel weer functioneert na behoren. Alleen om continu het gesprek te beëindigen met de klant is niet heel klant vriendelijk.

Heb je nog andere oplossingen?

Graag zie 

Steven
Community Moderator
Community Moderator
  • 10925Reacties
  • 1642Oplossingen
  • 1979Likes

Dat is inderdaad niet heel klantvriendelijk @Myscha299. Heb je op deze locatie(s) waar je belt met klanten, ook wifi? Je zou dan de optie bellen over Wifi kunnen inschakelen (net zoals bellen over 4G). Deze 2 opties zorgen ervoor dat je dan verbonden blijft met het 4G of wifi netwerk. 

Myscha299
topicstarter
Ontdekker
  • 4Reacties
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik zit zelf vaak op verschillende locatie's. Ik ga niet op elke locatie vragen wat is jullie wifi wachtwoord.

Bellen over wifi staat niet aan. En bellen over 4g wel

Steven
Community Moderator
Community Moderator
  • 10925Reacties
  • 1642Oplossingen
  • 1979Likes

Ik ben even gaan Googlen om te achterhalen wat er allemaal gedaan kan worden om dit op te lossen. Wat je nog kunt proberen is het volgende:
Ga naar Instellingen - Klik op Algemeen Beheer - Resetten - Klik op Netwerk Instellingen Resetten en klik op Ìnstellingen resetten. Hiermee reset je de instellingen van je mobiele verbinding. 

Myscha299
topicstarter
Ontdekker
  • 4Reacties
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Top, ga ik dat even aankijken komende week

Steven
Community Moderator
Community Moderator
  • 10925Reacties
  • 1642Oplossingen
  • 1979Likes

Super, ik hoor graag of het geholpen heeft! 

Uitgelicht topic

iPhone 13

Apple heeft de iPhone 13 gelanceerd. Net als de 12-serie zijn het weer vier verschillende modellen: de iPhone 13, de iPhone 13 Pro, de iPhone 13 Pro Max en de iPhone 13 Mini. Praat hier mee over de ni...

Geplaatst in Tips van Vodafone