1
Vraag
2
Reacties
Myscha299

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Bellen en internet te gelijk op de Galaxy S21 Ultra

Sinds April 2021 ervaar ik problemen dat als ik telefonische in gesprek ben dat ik ondertussen niet kan internetten. Dit is op een Samsung Galaxy S21 Ultra. ( wie heeft dit probleem ook ) ene keer gaat bellen en internet wel tegelijk en andere keer valt het internet weg onder het bellen waardoor je opnieuw het gesprek moet opstarten.

 

Graag zie ik reacties of andere mensen dit ook ervaren.

 

 

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Ik ben even gaan Googlen om te achterhalen wat er allemaal gedaan kan worden om dit op te lossen. Wat je nog kunt proberen is het volgende:
Ga naar Instellingen - Klik op Algemeen Beheer - Resetten - Klik op Netwerk Instellingen Resetten en klik op Ìnstellingen resetten. Hiermee reset je de instellingen van je mobiele verbinding. 

Bekijk in context

15 Reacties 15
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Hoi @Myscha299,
Welkom op de Community van Vodafone! Ik kan me voorstellen dat je hiervan baalt. Soms is het zo handig om tijdens het gesprek even snel iets op het internet te checken. Het bellen en internetten tegelijk kan alleen als je toestel verbonden is met 5G/4G en is afhankelijk van de locatie, waar staat de mast, de drukte op de mast, je instellingen etcetera. Je geeft aan dat je dit sinds April ervaart. Ervaar je dit op een bepaalde locatie en heb je het toestel al eens uit gezet voor een paar minuten? Hierdoor komt er een nieuwe aanmelding op het netwerk. 

Myscha299
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Goedemorgen Steven,

 

De locaties zijn heel random. Meestal als dit gebeurt zit ik op 1 vaste plek en heb ik gewoon 5g/4g dekking. Heb alles al gedaan, toestel gereset, nieuwe simkaart, opnieuw aangemeld bij netwerk.

 

Het rare is dat wanneer ik het gesprek weer beëindig en opnieuw bel dat het wel weer functioneert na behoren. Alleen om continu het gesprek te beëindigen met de klant is niet heel klant vriendelijk.

 

Heb je nog andere oplossingen?

 

Graag zie 

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Dat is inderdaad niet heel klantvriendelijk @Myscha299. Heb je op deze locatie(s) waar je belt met klanten, ook wifi? Je zou dan de optie bellen over Wifi kunnen inschakelen (net zoals bellen over 4G). Deze 2 opties zorgen ervoor dat je dan verbonden blijft met het 4G of wifi netwerk. 

Myscha299
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ik zit zelf vaak op verschillende locatie's. Ik ga niet op elke locatie vragen wat is jullie wifi wachtwoord.

 

Bellen over wifi staat niet aan. En bellen over 4g wel

 

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Ik ben even gaan Googlen om te achterhalen wat er allemaal gedaan kan worden om dit op te lossen. Wat je nog kunt proberen is het volgende:
Ga naar Instellingen - Klik op Algemeen Beheer - Resetten - Klik op Netwerk Instellingen Resetten en klik op Ìnstellingen resetten. Hiermee reset je de instellingen van je mobiele verbinding. 

Myscha299
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Top, ga ik dat even aankijken komende week

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Super, ik hoor graag of het geholpen heeft! 

Myscha299
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Goedemorgen,

afgelopen week heb ik wederom het probleem dat ik geen internet had tijdens het bellen.

 

 

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hi @Myscha299 
Heb je de oplossing van de vorige keer nog een keer bekeken en uitgevoerd?
Of andere dingen gedaan zoals toestel uitzetten en weer aan, of met je SIMkaart in een ander toestel testen of het daar wel goed werkt en een andere SIMkaart in je eigen toestel om te zien of het misschien wel aan je toestel ligt?

** Er zijn huisregels binnen Vodafone en die melden dat het niet is toegestaan om met dikke letters te schrijven. Een markering is prima maar niet je hele zin, of verhaal. Wil je daar aub een volgende keer op letten, dank je wel **

Myscha299
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Voorheen had ik een s10+ hier ondervond ik de zelfde problemen mee. Ik had verwacht dat het verholpen was met een nieuw toestel alleen dit was/is niet het geval

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hmm, hoe lang heb je de SIMkaart al?
Als je die al een hele lange tijd hebt dan zou het daar wel eens aan kunnen liggen. Misschien is die te oud en kan het helpen om een nieuwe SIMkaart te activeren. Je kan dan een nieuwe aanvragen via de klantenservice of langs gaan bij een Vodafone winkel (dan heb je hem gelijk in je toestel).

Meer info over aanvraag nieuwe SIMkaart, lees deze topic:
https://community.vodafone.nl/t5/Tips-van-Vodafone/Hoe-bestel-ik-een-nieuwe-simkaart-bij-Vodafone/ba... 

Myscha299
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Goedemorgen,

 

Ik heb vorige maand een nieuwe Simkaart gekregen, dit heeft ook niet geholpen.

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Als ik heel eerlijk ben dan weet ik het niet meer. Misschien dat @Alex van Vodafone je nog kan helpen. Steven is met vakantie dus die kan je op dit moment niet helpen. Het blijft allemaal erg vaag en begin bijna te denken dat het aan je toestel ligt. Maar goed, daar heb ik geen verstand van en heb je dan niets aan als ik dat zomaar roep 🙂

Laatste advies dat ik kan geven, loop langs een Vodafone winkel. Anders weet ik het echt niet meer en wie weet kan Alex je nog helpen? Succes in ieder geval en ik hoop dat het snel opgelost kan worden.

Myscha299
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ga ik dat als laatste doen, dankjewel voor je antwoord.

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 226Posts
  • 37Oplossingen
  • 90Likes

Ik zal eerlijk bekennen dat ik ook een beetje vastloop. Het meest gekke is dat het soms wel werkt, en soms niet. Bij een verkeerde instelling of configuratie zou je verwachten dat je altijd problemen hebt. Het kan wel eens misgaan bij het gebruik van twee simkaarten, dualsim. Daar beschikken beide toestellen over. Uit je bericht maak ik op dat je gewoon van één simkaart gebruik maakt, maar je zou toch eens bij 'simkaartbeheer' kunnen checken of je daar opvallende zaken ziet. Mogelijk vinden ze in de Vodafone winkel iets, houd ons in dat geval op de hoogte!

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic