1
Vraag
2
Reacties
johnnyvtz1990

Gedreven Liefhebber
  • 51Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Batterij loopt sneller leeg in bepaald deel van Belgie

Het valt mij op dat mijn batterij snel leeg loopt als ik in de Belgische provincie West-Vlaanderen bent. Dit gaat om de provincie waar onder meer Brugge in ligt. Ik heb dit al drie keer gemerkt.

In andere delen van Belgie heb ik dit niet. In Antwerpen en Gent loopt hij niet sneller leeg dan normaal.
Iemand hier een verklaring voor?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Jazeker @johnnyvtz1990! Je mag gewoon switchen tussen netwerken. Het kan zijn dat bijvoorbeeld Proximus geen goede verbinding heeft op een bepaalde plek in België en een ander wel weer. 
Doordat je toestel continu verbinding zoekt, kan het soms hard gaan met de batterij. Dit kun je oplossen door bij de instellingen van het netwerk, het zoeken naar een netwerk op handmatig neer te zetten in plaats van automatisch. Hierdoor zoekt je toestel niet continu naar andere netwerken.

 

Daarnaast kun je natuurlijk bij de instellingen van je batterij controleren wat veel energie vraagt van de batterij. Laat je weten of het gelukt is en of dit de oplossing was? 

Bekijk in context

9 Reacties 9
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hoi @johnnyvtz1990 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Enige verklaring dat er is, is dat je toestel teveel moet zoeken naar een netwerk van de provider. Dus je toestel moet veel moeite doen om het netwerk te zoeken en om contact te houden. Daardoor gaat je batterij snel leeg en dat is natuurlijk heel vervelend. Wat je zou kunnen proberen is om een andere provider te zoeken en daarmee contact te maken. Misschien heeft de provider, waar je op het netwerk te gast bent, daar niet voldoende is en dat je met een ander netwerk dit wel hebt. 

Dit kan natuurlijk ook als je op het Vodafone netwerk zit in België (als die niet voldoende masten heeft). En dan is het goed om eens te kijken of een ander netwerk wel beter is, en in jou geval minder hoeft te zoeken naar een mast. 

Dus even proberen via je instellingen bij mobiel netwerk even zoeken naar een andere provider. Laat nog even weten of het is gelukt. 

johnnyvtz1990
topicstarter
Gedreven Liefhebber
  • 51Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Energieboy wrote:

Hoi @johnnyvtz1990 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Enige verklaring dat er is, is dat je toestel teveel moet zoeken naar een netwerk van de provider. Dus je toestel moet veel moeite doen om het netwerk te zoeken en om contact te houden. Daardoor gaat je batterij snel leeg en dat is natuurlijk heel vervelend. Wat je zou kunnen proberen is om een andere provider te zoeken en daarmee contact te maken. Misschien heeft de provider, waar je op het netwerk te gast bent, daar niet voldoende is en dat je met een ander netwerk dit wel hebt. 

Dit kan natuurlijk ook als je op het Vodafone netwerk zit in België (als die niet voldoende masten heeft). En dan is het goed om eens te kijken of een ander netwerk wel beter is, en in jou geval minder hoeft te zoeken naar een mast. 

Dus even proberen via je instellingen bij mobiel netwerk even zoeken naar een andere provider. Laat nog even weten of het is gelukt. 

Ik kom zelf niet maandelijks in de provincie West-Vlaanderen. Het is het enige gebied in Belgie waar dit probleem speelt. In Belgie heeft Vodafone een overeenkomst met Proximus.

Maar kan je zomaar naar een ander netwerk dan Proximus gaan?

Ik vind het ook gek dat het ook alleen maar plaatsvind in de provincie West-Vlaanderen.

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Jazeker @johnnyvtz1990! Je mag gewoon switchen tussen netwerken. Het kan zijn dat bijvoorbeeld Proximus geen goede verbinding heeft op een bepaalde plek in België en een ander wel weer. 
Doordat je toestel continu verbinding zoekt, kan het soms hard gaan met de batterij. Dit kun je oplossen door bij de instellingen van het netwerk, het zoeken naar een netwerk op handmatig neer te zetten in plaats van automatisch. Hierdoor zoekt je toestel niet continu naar andere netwerken.

 

Daarnaast kun je natuurlijk bij de instellingen van je batterij controleren wat veel energie vraagt van de batterij. Laat je weten of het gelukt is en of dit de oplossing was? 

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Heb je het hiermee kunnen oplossen @johnnyvtz1990?

johnnyvtz1990
topicstarter
Gedreven Liefhebber
  • 51Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Steven Vodafone wrote:

Heb je het hiermee kunnen oplossen @johnnyvtz1990?

Hoi Steven ik ben nog niet in België en de desbetreffende provincie geweest.

Hoe moet je precies switchen op een Android telefoon naar een ander netwerk?

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Als eerste moet je natuurlijk roaming aanzetten (indien je data wilt verbruiken). Vervolgens ga je naar instellingen - verbindingen - mobiele netwerken - netwerk operators. Hier kun je dan als je bijvoorbeeld in België bent, het netwerk op handmatig zetten en zoeken naar de beschikbare netwerken @johnnyvtz1990 

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Heb je het inmiddels kunnen testen @johnnyvtz1990?

johnnyvtz1990
topicstarter
Gedreven Liefhebber
  • 51Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Steven Vodafone wrote:

Heb je het inmiddels kunnen testen @johnnyvtz1990?

Nog niet. Ik kom ook niet vaak in de specifieke regio West-Vlaanderen in België.

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Helder @johnnyvtz1990.
Dan zal ik voor nu het topic sluiten.
Mocht het zich weer voordoen, dan horen we het graag!

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic