Martin68

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Apple Music vie Vodafone

Na drie maanden kom ik er achter dat er €9,99 p/m wordt afgehouden voor Apple Music, terwijl ik alleen een promo gebruik van de Mediamarkt en deze loopt nog steeds, deze is ook via mijn Apple account gekoppeld. 
ik heb nooit geen gebruik gemaakt van het Vodafone aanbod voor Apple Music.

in de chat wordt ik steeds doorverwezen naar Apple, maar naar meerdere malen contact met Apple klopt dit niet, dit is door Vodafone zelf opgezet, er is ook geen koppeling met mijn Apple-id.

Nu heb ik wel op de Vodafone het gestopt, maar dit klopt niet. Ook de medewerkster van Vodafone Complaint Service schiet te kort en wimpelt maar af alsof ik er niet toe doe, er wordt steeds gezegd dat er geen coulance regeling, uit haar beslissing, wordt toegepast. Dit is ook geen coulance, dit is onrechtmatig en had van een klantenservice wel een andere behandeling verwacht !!!

Graag wil ik mijn geld terug, in welke vorm dan ook.

11 Reacties 11
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hoi @Martin68 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone.

Je zegt al dat je 3 maanden promotie hebt gehad via MediaMarkt, dit heb ik zelf ook gedaan en weet dus dat je zelf je account moet stoppen via je Apple ID. Dit kan je doen via de app Instellingen en dan bij je account naar abonnementen gaan. Daar moet je, zelf handmatig, je proef abonnement stop zetten, anders loopt deze door. Wat Vodafone hier nu mee te maken heeft, geen idee. Als je gebruik hebt gemaakt van 3 of 6 maanden gratis Apple Music via Vodafone, dan is hier ook de regel, wil je na 3 of 6 maanden NIET meer gebruik maken van Apple Music, dan moet je dit zelf stoppen via entertainment van Vodafone. Hoe je dit kan stop zetten, als je via Vodafone hebt gekregen, zie deze pagina: https://www.vodafone.nl/daarom-vodafone/entertainment/apple-music (Je kunt je Apple Music abonnement via Vodafone aan- en uitzetten op Vodafone-offers)

De abonnementen kunnen nooit samen lopen, zo heeft Apple dat echt heel goed ingesteld. Als je al ergens gratis Apple Music hebt gehad, dan krijg je deze niet nog eens. Loopt je gratis Apple Music nog, dan kan je ook geen ander account, bv via Vodafone, nog eens Apple Music aanvragen. Echt, dit lukt gewoon niet, je krijgt dan bericht dat je al een gratis account hebt, of al een betaalde account van Apple Music. Het aanvragen van gratis Apple Music via Vodafone kan je ook alleen zelf doen, want je moet je 06 nummer opgeven. Hoe dan ook, ik kan je alleen zeggen dat dubbele accounts niet mogelijk is omdat, en daar heeft Vodafone klantenservice gelijk in, alles via Apple verloopt en die houden dat goed bij via de instellingen app en dan via je account bij Abonnementen.

Mocht je het over dit alles toch niet blij zijn en een klacht willen indienen, doe dat dan via deze link en dan komt je klacht direct op de juiste afdeling. 


Martin68
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Goedemorgen Energyboy,

nou dat laatste is dus bij mij wel het geval, mijn gratis promo van 6 maanden loopt nog tot 19-6 en ik heb via Vodafone al 3 maanden een rekening gehad.

Apple snapt het niet, want zij zien alleen de gratis promo en mevrouw Anne-Marie heeft geen zin om mij als klant tegemoet te komen, laat staan te helpen. Ze blijft mij maar naar Apple doorverwijzen en Apple zegt dit is door Vodafone opgezet en doet de incasso daarvoor zelfstandig, dus buiten Apple om.

 

Martin68
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Apple kan mij niet restitueren, omdat er geen betalingen zijn geweest nog. Mevrouw Anne-Marie van Vodafone complaint Service vindt zelf dat er geen coulanceregeling word toegepast.
En ik vind dat ik gewoon recht heb op teruggave van mijn geld.

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Ik kan je daar niet mee helpen, je zal dan toch een klacht in moeten dienen bij Vodafone. Heb de link in mijn vorige mail doorgegeven. Hoe het is gegaan, of hoe het gaat, kan ik natuurlijk, als klant, ook niet inzien. Ik vertel je alleen zoals ik weet hoe het zou moeten gaan.

Martin68
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik had al een klacht ingediend, had het idee dat ik alleen maar lastig ben en meerdere malen verzocht om telefonisch contact te krijgen met een verantwoordelijke, werd meerdere malen afgewimpeld, bij het laastse bericht werd mij meegedeeld dat de chat wordt afgesloten.

Zo gaat men dus om met klanten (was er al bang voor).

heb nog een laatste redmiddel dat Apple mij bij wil staan om Vodafone te manen dat zij fout zitten, dat had ik van Apple niet gedacht.

Ik wacht nog even af op mijn laatste reactie naar Vodafone (Anne-Marie) en dan volg ik die weg....dat alles voor nog geen drie tientjes, zucht !

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Ook al eens bedacht dat het misschien aan MediaMarkt kan liggen? Misschien hebben die je wel die 3 maanden gegeven via Vodafone en aangemeld. Maar dan niet laten weten dat je wel zelf je abonnement moet stoppen, anders ga je betalen? Dat iemand bij MediaMarkt je dit heeft aangeboden, maar dat het via Vodafone ging? Het is maar een idee?

Martin68
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hallo Energieboy,

Nee hoor, dit had ik toen zelf geactiveerd.

Het loopt nog steeds tot 19-6.

Bij Apple staat ook deze overeenkomst geregistreerd, van een contract bij Vodafone op Apple Music staat niets.

Het gekke is dat bij Vodafone niemand dit oppakt, het voelt voor mij niet anders dat ik gewoon lastig ben (m.b.t. de klachtenservice), ik wil niets anders dan rechtvaardigheid.

 

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 2912Posts
  • 841Oplossingen
  • 1013Likes

Hi @Martin68
Nog een warm welkom op de Vodafone Community. 

Wat een bizarre situatie zeg! Om het verhaal samen te vatten begrijp ik dat je tot 19 juni gebruik maakt van een gratis promo voor Apple Music (MediaMarkt aanbod), maar op de laatste Vodafone facturen heb je hier kosten voor betaald. In eerste instantie dacht ik aan twee verschillende accounts, waardoor er onverhoopt kosten zijn berekend maar ik begrijp dat je dit al hebt uitgesloten. 

Heb je inmiddels al opnieuw contact gehad naar aanleiding van jouw klachtencase? Zo ja, is hier nog wat nieuws uitgekomen? Wil je in je Community profiel ook je volledige gegevens vermelden? Misschien dat wij dan ook nog iets kunnen ontdekken voor je. 

Martin68
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Goedemiddag Cecilia,

Dank voor je warm welkom !

Zeker bizar, maar het bizarre vind ik toch wel hoe ik behandeld word door de klachtenservice.

Er is geen discussie mogelijk over hoe dit kan, het enige wat ik krijg te horen dat de coulance regeling niet op diensten van derden van toepassing is. Ik vraag geen coulance.

Mijn vraag is simpel, hoe kan het dat ik een dienst van Apple heb via Vodafone, zonder dat ik daar zelf van weet en hoe kan het dat er twee contracten zijn, dat zou niet mogelijk moeten zijn.

Ik vraag mij ook af of meerdere dit hebben of hebben gehad.

Het is een arrogante machtsmisbruik, want wat doe ik er aan, procederen ?!

En wie bewijst wat.

Apple kan niks voor mij betekenen, dit kan alleen als er een betaling geweest is en dit is nu nog niet het geval.

Wellicht dat een betrokkene van Vodafone dit op wil pikken, want dit blijft een naar gevoel houden.

Groeten, 

Martin

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 1103Posts
  • 199Oplossingen
  • 333Likes

Ik wil het voor je nakijken en/of doorzetten, maar dan heb ik wel meer gegevens van je nodig. Nu weet ik niet "wie" je bent. Wil je je profiel hier volledig invullen? 🙂 

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Met profiel volledig invullen moet je natuurlijk niet hier op de community doen, anders ziet iedereen het. Lycke wil zeggen dat je je profiel gegevens hier moet aanvullen met informatie, zie link: https://community.vodafone.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info 

Even ter extra info 😉

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic