1
Vraag
2
Reageer en help mee
Nilsvanlierop

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Alleen noodoproepen

  • Ik krijg al dagenlang regelmatig deze melding. Niet specifiek op bepaalde plekken en vaak maar kort. Kreeg wel een vreemd bericht over een gehackt account. Heb mijn telefoon teruggebra ht naar fabrieksinstellingen, melding sim blijft helaas. 
7 Reacties 7
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Hoi @Nilsvanlierop
Welkom op de community van Vodafone. Dat zijn 2 aparte en vervelende meldingen!  Laat ik als eerste beginnen met de melding over alleen noodoproepen. De melding alleen noodoproepen geeft aan dat er op de desbetreffende locatie geen netwerk is of dat er een probleem met de simkaart is etc. Krijg je deze melding ook als je de simkaart in een ander toestel stopt op dezelfde locatie? Heb je al eens een nieuwe simkaart geprobeerd? Het kan zijn dat de simkaart beschadigd is. Je kunt een nieuwe simkaart ophalen in een van onze winkels. Neem hiervoor een geldig ID bewijs mee. Kun je eens de instellingen controleren voor het netwerk (Android & Apple)?

Je geeft ook aan dat je een melding krijgt over dat je account gehackt is. Om welk account gaat het? Waar krijg je deze melding precies zoals bij het gebruik van een app? Heb je hier meer over informatie over? 

Nilsvanlierop
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Roaming stond uitgeschakeld. Ik wacht even af of het hiermee is opgelost. Melding was via SMS of WhatsApp. Heb de telefoon gereset. 

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Hoor graag of hierdoor de melding niet meer in beeld komt @Nilsvanlierop. Laten we het even afwachten. 
Betreft de melding over het gehackte account. Hier heb ik meer informatie over nodig. Zodra de melding in beeld komt, maak even een screenshot. Indien het een SMS of Whatsapp bericht is, dan zal deze nog zichbaar zijn. Tenzij je hiervan geen back up hebt gemaakt. Kun je eens je berichten controleren? 

Nilsvanlierop
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Melding niet opgelost. Ga wel naar een winkel. Bericht was hoogstwaarschijnlijk via Whastsapp. Geen backup van gemaakt, direct gehandeld. 

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Laat in de winkel eens een kruistest uitvoeren (simkaart in een ander toestel) en een simwissel plaats vinden. Vaak wilt dit wel het probleem oplossen over de melding "alleen noodoproepen". Ik hoor dan ook graag of dit geholpen heeft @Nilsvanlierop

Het is helaas nu afwachten totdat er een nieuw bericht binnen komt via Whatsapp. Het beste kun je dan de afzender blokkeren en het bericht verwijderen. Mochten er linkjes in het bericht staan, nooit aanklikken. 

Nilsvanlierop
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Telefoon gereset. Ontving ik via WhatsApp weer een bericht van een persoon dat ik haar gebeld zou hebben. 

 

Vandaag in de winkel geweest. Nieuwe Simkaart gekregen. Helaas nog steeds zelfde probleem. Zou het SIMkaartslot kapot kunnen zijn ? Probleem doet zich steeds voor een tijdje na opnieuw opstarten.

 

WhatsApp is gecheckt en opnieuw ingesteld, maar medewerker gaf aan dat het eigenlijk niet kon. Hopen maar dat het hiermee toch opgelost is. 

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Als je nog steeds geen netwerk hebt en alles staat verder correct ingesteld, dan kan het inderdaad zijn dat de simkaart lezer/slot defect is. 😞 Het beste kun je dan het toestel ter reparatie aanbieden. Dit kan via een van onze winkels of via hier @Nilsvanlierop.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic