Hoi @Natalie H
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone.
Als eerst natuurlijk erg vervelend dat je pakket zoek is geraakt. Het is niet altijd zo dat een bedrijf je direct een nieuw toestel moet opsturen, daar zijn regels die zijn opgesteld door het bedrijf en die zal moeten worden doorlopen. Vodafone is in dit geval wel het eerste aanspreekpunt maar het ligt eraan wat die in hun voorwaarden hebben staan. Op deze pagina staat: Het feit dat pakketbezorgers in beginsel niet aansprakelijk zijn voor kwijtgeraakte postpakketten, wil nog niet zeggen dat jij als klant de schade dan maar moet dragen. Plaats je via internet een bestelling, dan is het de verantwoordelijkheid van de webwinkel, in dit geval Vodafone, dat het artikel correct bij je wordt bezorgd. In principe is de webwinkel dan ook aansprakelijk als het pakket verloren raakt. Ik weet niet hoe het zit als het bezorg bedrijf kan aantonen dat ze het hebben geleverd, bij de buren of toch zomaar door iemand getekend? Dat zal je dus echt met Vodafone moeten uitzoeken en oplossen.
Het verschilt per bedrijf en de ene zegt het eerst te gaan uitzoeken en een ander bedrijf geeft direct je geld terug of stuurt een nieuwe. Overigens heb ik nog nooit een winkel gehad die, bij dure spullen, direct een nieuwe toesturen, die gaan eerst een onderzoek starten bij het bedrijf dat dit pakket zou bezorgen. Ik zou in ieder geval een melding maken bij Vodafone en dit eventueel ook via het klachtenformulier. Zet daarin dat je ze 14 dagen de tijd geeft om het gekochte toestel alsnog te leveren (14 dagen is een wettelijk termijn). In het ergste geval, maar dat kan ik me niet voorstellen, kan je een melding maken bij de Geschillencommissie Telecommunicatie of de Europese Commissie.