Romig

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

5g voor in de caravan.

Op dit moment zit ik met de caravan in Spanje.

Mijn vrouw en ik hebben een Red together abonnement, incl Ziggo geeft dit in het totaal 80 Gb internet via fair use policy, hetgeen meer dan genoeg is voor ons. We hoeven dus geen mifi router oid.

Wat ik wel graag zou willen is het 4/5G signaal in mijn caravan brengen. In de caravan hebben we 's avonds vaak maar H+ en als ik dan wat op de laptop wil doen, via de hotspot, is dit zeer langzaam.

Ik heb al 4/5G antennes gezien om het signaal in de caravan te krijgen, maar die werken allemaal via een mifirouter en dat heb ik dus niet nodig.

 

Ik ben ook in het bezit van een Alfa Tube UNA antenne (nog nooit gebruikt) en een Alfa router, maar dit is voor wifi en inmiddels ben ik er achter dat er 's avonds, als iedereen de tv aanzet, weinig overblijft van het wifi signaal dat de campings aanbieden.

Hoe kan ik dit het beste oplossen?

Ik hoor graag van jullie.

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hoi @Romig 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Wat fijn dat jullie in Spanje zitten en wat vervelend dat er niet voldoende bereik is. Om eerlijk te zijn heb ik ook geen verstand van 4G/5G versterkers en ik verwacht dat ook Vodafone daarin geen support kan geven. Waar ik meer aan zit te denken is een praatje met de camping eigenaar om z'n bandbreedte te vergroten en meer mensen toegang te laten hebben via Wifi. Zeker omdat je zegt dat het in de avond slechter is omdat dan iedereen daarvan gebruik maakt. 

Het is een hele lastige en ik hoop dat er nog iemand op de community is die je daarmee kan helpen. Ik heb nog even gekeken via google naar de antenne die je aangeeft en zie bij wifishop.nl wel iemand die zo'n ding heeft gekocht en er erg blij mee is. Het moet dan wel gebruikt worden via je laptop. Misschien kan je eens op wifishop.nl kijken of ze je daar kunnen helpen. Er is een HELP knop en iemand kan je dan helpen met je vragen. Daar zal men meer ervaring hiermee hebben. 

Bekijk in context

2 Reacties 2
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hoi @Romig 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Wat fijn dat jullie in Spanje zitten en wat vervelend dat er niet voldoende bereik is. Om eerlijk te zijn heb ik ook geen verstand van 4G/5G versterkers en ik verwacht dat ook Vodafone daarin geen support kan geven. Waar ik meer aan zit te denken is een praatje met de camping eigenaar om z'n bandbreedte te vergroten en meer mensen toegang te laten hebben via Wifi. Zeker omdat je zegt dat het in de avond slechter is omdat dan iedereen daarvan gebruik maakt. 

Het is een hele lastige en ik hoop dat er nog iemand op de community is die je daarmee kan helpen. Ik heb nog even gekeken via google naar de antenne die je aangeeft en zie bij wifishop.nl wel iemand die zo'n ding heeft gekocht en er erg blij mee is. Het moet dan wel gebruikt worden via je laptop. Misschien kan je eens op wifishop.nl kijken of ze je daar kunnen helpen. Er is een HELP knop en iemand kan je dan helpen met je vragen. Daar zal men meer ervaring hiermee hebben. 

Romig
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hallo @Energieboy bedankt voor je antwoord.

Inderdaad kan ik met mijn Alfa Tube UNA antenne het signaal binnen halen voor mijn laptop, dat werkt.

Maar het signaal voor de telefoons blijft een probleem.

De caravan is een kooi van Faraday en daar gaan de signaal golven slecht doorheen.

Ik hoop inderdaad dat iemand anders nog een oplossing heeft.

 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic