1
Vraag
2
Reacties
J_Me_Zm

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

5G pictogram statusbalk Samsung S20 5G

Hallo allemaal,

 

sinds kort zijn we overgestapt naar Vodafone met een 5G abonnement. Nu hebben we twee Samsung S20 5G telefoons welke allebei een ander pictogram laat zien voor de 5G verbinding. Wie weet wat het verschil is?

 

Telefoon 1:

 

Telefoon 2:

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
J_Me_Zm
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

 Hier kun je lezen dat het met het signaal te maken heeft.  1 is 100% 5g en de ander is LTE en 5g.

 

 

Dit is de reactie vanuit het Samsung forum….Wat betekent dit nou? En hoe kan dat nou?

Bekijk in context

17 Reacties 17
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hoi @J_Me_Zm 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Geen idee waarom je verschillende plaatjes ziet.
Misschien dat @SamsungExpert je kan helpen? 

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Hoi @J_Me_Zm
Tussen beide icoontjes zou geen verschil mogen zitten.
Ik heb gegoolged hierop maar kom hier niks over tegen.

Het enige wat ik mij kan bedenken, is dat dit te maken heeft met evt de donkere en lichte modus, het lettertype of de achtergrond van het toestel.
Maar met zekerheid durf ik dit ook niet te zeggen. Ik raad aan om deze vraag bij Samsung neer te leggen via hun community. 

J_Me_Zm
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Bedankt! Ga ik doen! Het enige verschil tussen de toestellen is de kleur van het toestel. Daar zal het vast niet aan liggen. Maar ik ga bij Samsung aankloppen….

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hoor die klopt daar Samsung, het is @J_Me_Zm  
Laat nog even weten als je een antwoord hebt gekregen. Wil zelf ook wel weten wat het nu is en misschien Steven ook wel  

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Oh absoluut @Energieboy @J_Me_Zm 
Zou graag willen weten wat de reden hiervan is. 

SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes

Ook ik heb niet echt een idee hoe dit kan @J_Me_Zm . Het verschil tussen LTE en 4G snap ik, wel, maar dit verschil niet.

Wellicht ligt het aan de versie software? Geïmporteerd toestel uit het buitenland of aan de UI.

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Dat zou inderdaad ook nog kunnen @SamsungExpert
Waar heb je de toestellen besteld  @J_Me_Zm?

J_Me_Zm
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Dat kan ook nog inderdaad. Beide gekocht bij mobiel.nl. Hoe kan ik of er geïmporteerd is?

SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
SamsungExpert wrote:

Ook ik heb niet echt een idee hoe dit kan @J_Me_Zm . Het verschil tussen LTE en 4G snap ik, wel, maar dit verschil niet.

Wellicht ligt het aan de versie software? Geïmporteerd toestel uit het buitenland of aan de UI.

Als je het nummer *#1234# belt kun je de CSC code checken. Als je ziet staan VF of VDF weet je dat beide toestellen door Vodafone zijn verkocht, gaat het om een andere code dan kun je de lijst hier checken.

J_Me_Zm
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Thanks! Vanavond na het werk ff proberen

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Spannend! Lijkt wel een soap, kijk nu al uit naar het antwoord (vervolg) 

J_Me_Zm
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Heb de CSC code gecheckt op beide telefoons… Deze zijn identiek aan mekaar. Dus dat is het ook niet..

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Had je al contact opgenomen met Samsung @J_Me_Zm?

J_Me_Zm
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

 Hier kun je lezen dat het met het signaal te maken heeft.  1 is 100% 5g en de ander is LTE en 5g.

 

 

Dit is de reactie vanuit het Samsung forum….Wat betekent dit nou? En hoe kan dat nou?

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Kijk, dat wist ik inderdaad ook niet. Wel weet ik wat Samsung hiermee bedoelt. 

VodafoneZiggo laat de introductie van 5G liever niet afhangen van de frequentieveiling. Daarom gebruiken we innovatieve technologie om 5G nú al toe te passen in bestaande frequentiebanden en met onze huidige antennes. Zo kunnen onze klanten zo snel mogelijk profiteren van de voordelen van 5G. We hebben apparatuur in ons netwerk vernieuwd en voorzien van nieuwe software, zodat we zowel 4G als 5G kunnen doorgeven. In eerste instantie zal de internetsnelheid van deze versie van 5G circa 10% hoger liggen dan die van 4G. Dat levert pieksnelheden tot 1 GB per seconde op. De reactietijd, bijvoorbeeld bij games, zal met zo'n 30 procent verbeteren: van gemiddeld rond de 30 milliseconden op 4G tot onder 20 milliseconden op 5G.
Hoe werkt deze techniek precies? Voor de 5G verbinding maakt VodafoneZiggo gebruik van 'Dynamic Spectrum Sharing' (DSS). Met deze technologie van onze partner Ericsson kan ons netwerk hetzelfde spectrum gebruiken voor 4G- én 5G-verbindingen. De techniek spreekt in feite 'twee talen' in dezelfde frequentieband. Het slimme netwerk kiest daarbij razendsnel voor 4G of 5G, afhankelijk van de mogelijkheden van het toestel. Buiten 5G-dekkingsgebied schakelt het mobieltje automatisch over naar 4G. Als later nieuwe 5G-frequenties beschikbaar komen, dan worden die toegevoegd, zodat klanten doorlopend verdere verbeteringen zullen ervaren. Zo investeren we continu in GigaNet, het krachtige netwerk van Vodafone en Ziggo, waar 5G onderdeel van uitmaakt @J_Me_Zm 
Meer hierover lees je via hier.

 

J_Me_Zm
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Ok dat snap ik...Maar dat betekent dat mijn ene mobiel 5G 100% pakt… en de andere mobiel 5G en een deel 4G?

 

Waarom is zijn deze niet gelijk aan mekaar?

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Dat klopt inderdaad @J_Me_Zm 🙂

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic