1
Vraag
2
Reacties
Stass

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

5G SimOnly afgesloten , wat blijkt : De kans is heel groot dat Vodafone het toestel niet ondersteunt

Onlangs een 5G SimOnly aangesloten bij vodafone , na ontvangst van de simkaart meteen uitgeprobeerd . Download snelheden komen haast niet boven de 100 Mbps uit , in het bezit van een onlangs aangeschafte nieuwe toestel (Poco F3 5G ) . Simkaarten van collega's (respectievelijk van andere providers) uigeprobeerd waar de downloadsnelheden met gemak 700/800 Mbps halen.

Klantenservice benaderd met daarin als reactie en ik citeer : '' De kans is heel groot dat Vodafone het toestel niet ondersteunt met de simkaart van Vodafone erin ''.
citatie 2 : '' nee maar misschien wel handig om eerst bij de provider na te vragen of wij dit toestel ondersteunen.''

Aangegeven dat dit nergens maar ook nergens geadverteerd staat .

met als reactie : ''Ik vind het oprecht heel vervelend voor je maar ik mag het contract niet annuleren''.

 

mijn vraag of er alsnog een uitzondering gemaakt kan worden om het contract te annuleren . Simkaart nog geen dag in je telefoon zonder de keus om het te annuleren is absoluut onacceptabel , of op ze minst een korting want ik betaal nu 5G bedrag voor 4G snelheid ...

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Het is eigen verantwoordelijkheid om te checken of je toestel overweg kan met het 5G netwerk bij ons. Via de bovenstaande link zie je dat de Poco niet overweg kan met ons 5G netwerk. Poco kan hiervoor contact opnemen met ons zodat dit getest kan worden en indien nodig een software update komt voor de Poco. Test je de simkaart namelijk in een ander toestel, dan behaal je wel de gewenste snelheden op ons netwerk.
Mocht de simkaart in een ander toestel (wat met ons netwerk overweg kan) de gewenste snelheden niet behalen, dan kan dit onderzocht worden via https://www.vodafone.nl/support/internet-en-dekking/ik-kan-niet-bellen-of-internetten#/ 

De bedenktijd gaat in op het moment van aankoop. Dit betekent dat je vanaf dat moment 14 dagen bedenktijd hebt.  Meer hierover lees je hier https://www.vodafone.nl/support/bestelling-en-nummerbehoud/bestelling en in onze voorwaarden:  https://www.vodafone.nl/support/abonnement-en-rekening/tarieven-en-voorwaarden
 

Bekijk in context

7 Reacties 7
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hoi @Stass 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Uiteraard vervelend dat je geen gebruik kan maken van je 5G toestel op het Vodafone netwerk. Je zegt dat je je simkaart nog geen dag in je telefoon hebt gehad, dan wil dit zeggen dat je nog binnen je 14 dagen bedenktijd zit in je abonnement op te zeggen. Als dat het gavel is, dan kan je nog gewoon van je abonnement af. Is het na de 14 dagen, dan is het een ander verhaal en volgens de letters van het contract kan Vodafone je dan houden aan je contract. 

Aangezien ik niet werkzaam ben bij Vodafone kan ik je daar verder niets over zeggen en/of adviseren. Kan alleen melden dat er vanaf morgen weer iemand online is van Vodafone en die kan met je mee kijken en je verder helpen. 

Stass
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Zoals ik al aangaf is de conclusie vanuit Vodafone al getrokken na meerdere pogingen met de klantenservice en winkelbezoeken . Maar voor jou als geïnteresseerde , bij deze een kort overzichtelijk duidelijkheid . Bestelling ging als volgt :  Sim only 5G besteld ,ontving de simkaart per post de eerst volgende werkdag binnen , maar kon er geen direct gebruik van maken omdat mijn vorige provider nog een maand actief was, in tussentijd waren de 14 dagen uiteraard verlopen . Vodafone Simkaart werd dus pas na een maand geactiveerd. Zodra ik gebruik kon maken van de simkaart was het al te laat om aan te geven. Ik heb dus niet de mogelijkheid gehad om de Vodafone Simkaart te testen omdat die nog niet geactiveerd was . En ik met een gerust hart vanuit gaan dat Vodafone wel zou begrijpen dat ze hiervoor een uitzondering zouden kunnen maken , jammer genoeg kreeg ik alleen excuses voor terug en niet mijn 552 Euro dat ze nu van mij verwachten te betalen . Jongens daar moet toch een uitzondering van gemaakt kunnen worden , want dit voelt enorm oneerlijk en onjuist .

 

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Erg vervelend en begrijp het verhaal maar ik werk niet bij Vodafone. Morgen is er weer iemand aanwezig en die kan met je mee kijken. Dit is een klanten helpen klanten Community maar gelukkig zijn er nog wel mensen van Vodafone online. Succes en ik hoop dat het positief afloopt.

Stass
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Bedankt voor je bericht , maar ik had al begrepen dat je niet werkt voor Vodafone daarom verwees ik je ook als "Geïnteresseerde" mocht je dat over het hoofd hebben gezien , je herhaalt nu eigenlijk een beetje waar ik zojuist over heb gesproken door mij te verwijzen naar Vodafone online waar mijn situatie al is besloten.  maar in ieder geval bedankt voor je individuele moeite . 

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Hoi @Stass, ik kan me voorstellen dat je ook gebruik wilt maken van snel internet en zo te lezen heb je het een en ander al uitgeprobeerd. Ervaar je op verschillende postcodes maar 100mbps?  Ik leg je graag meer uit over de huidige snelheden met 5G. 5G zorgt voor een betere gebruikservaring doordat de reactietijd en downloadsnelheid is verbeterd. De snelheden die je als gebruiker daadwerkelijk ervaart, zijn afhankelijk van diverse factoren zoals de drukte op het netwerk, locatie, bereik en de specifieke telefoon. De reactietijd (zogenaamde latency) zal met zo’n 30% verbeteren: van gemiddeld rond de 30 milliseconden op 4G tot onder 20 milliseconden op 5G. De downloadsnelheden die 5G in dit bestaande spectrum kan bieden, lopen op tot maximaal 1Gbps, wat ruim boven de maximale 350 Mbps van de huidige 4G-abonnementen ligt. In het begin zal in de praktijk deze datasnelheid gemiddeld tien procent hoger zijn.  Je hebt een 5G-toestel nodig met de meest recente software. Controleer bij je instellingen of 5G ingeschakeld staat.  Let op: niet alle 5G-toestellen ondersteunen de Nederlandse instellingen. Wanneer je verbinding maakt met ons 5G-netwerk verschijnt er een 5G-icoon in je beeldscherm. Vergeet niet je wifi uit te zetten.  Welk toestel gebruik je hiervoor? Via https://www.vodafone.nl/telefoon/alle-telefoons?5G lees je welke toestellen wij ondersteunen met 5G.

 

Stass
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Beste Steven , bedankt voor de reactie , maar nou is mijn vraag niet wat of waarom het aan de signaalsterkte ligt etc ... Maar hoezo ik geen recht had op bedenktijd . Zoals ik al aangaf waren die 2 weken bedenktijd verlopen terwijl mijn simkaart nog niet geactiveerd was door jullie persoonlijk ! Absoluut onterecht. Ik vraag jullie bij deze nogmaals om een kijk te nemen naar mijn situatie want volgens mij wordt dit enorm over het hoofd gezien en raakt mijn geduld langzaam op .

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Het is eigen verantwoordelijkheid om te checken of je toestel overweg kan met het 5G netwerk bij ons. Via de bovenstaande link zie je dat de Poco niet overweg kan met ons 5G netwerk. Poco kan hiervoor contact opnemen met ons zodat dit getest kan worden en indien nodig een software update komt voor de Poco. Test je de simkaart namelijk in een ander toestel, dan behaal je wel de gewenste snelheden op ons netwerk.
Mocht de simkaart in een ander toestel (wat met ons netwerk overweg kan) de gewenste snelheden niet behalen, dan kan dit onderzocht worden via https://www.vodafone.nl/support/internet-en-dekking/ik-kan-niet-bellen-of-internetten#/ 

De bedenktijd gaat in op het moment van aankoop. Dit betekent dat je vanaf dat moment 14 dagen bedenktijd hebt.  Meer hierover lees je hier https://www.vodafone.nl/support/bestelling-en-nummerbehoud/bestelling en in onze voorwaarden:  https://www.vodafone.nl/support/abonnement-en-rekening/tarieven-en-voorwaarden
 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic