Hoi @joho 1963
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone.
Waarschijnlijk niemand die je bericht nog heeft gelezen of niemand durft zich er aan te wagen. Wat er tijdens de verkoop is laten weten, daar kan ik niet over mee praten, ik was er niet bij.
Maar op dit moment klopt het dat de “echte” 5G nog helemaal niet beschikbaar is. Alle providers hebben net een maand of twee geleden mee gedaan aan een veiling en gehoord dat ze, waarschijnlijk ergens in. 2021, kunnen gaan starten met de “echte” 5G. Op dit moment is dan ook de communicatie, en dit bij alle providers, naar mijn weten, maar zeker ben ik niet, dat men werkt met het bundelen van data zodat je sneller internet hebt met een 5G toestel dan een 4G toestel. In ieder geval, Vodafone werkt zo wel en dat heb ik zelf uit de media gehaald op internet, dus het is wel ergens gecommuniceerd.
Dat je een duur toestel hebt gekocht, dat zou misschien niet nodig zijn geweest, maar een duur abonnement, dat is er niet. Alle Red abonnementen van Vodafone hebben nu deze 5G (dubbel databundel). Uitleg hier over kan je vinden op deze pagina. Wat er besproken is dat weet ik niet, maar veel mensen willen graag de eerste zijn en gebruik maken van extra snelheid en dat moet nu ook wel kunnen met een 5G toestel, ook al is het nog niet de “echte” 5G.
Heb je hier nog vragen over en/of klachten, of wil je kijken of 5G in je omgeving werkt, bekijk dan deze pagina. Als je volgens Vodafone al wel bereik zou moeten hebben, maar nog niet hebt, dan kan je dat op die pagina ook melden en gaat Vodafone een onderzoek uitvoeren.
Ik wens je nog veel plezier en hoop toch dat je snel tevreden bent.