1
Vraag
2
Reacties
JCools

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

44 nummer en whatsapp

hoi,

ik zit op whatsapp met iemand die zegt dat hij uit Aberdeen UK komt, een +44 nummer dus

als dit nou zo'n nummer is wat zoveel geld kost is dat dan ook zo als je op whatsapp zit ??

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hoi @JCools 
Op whatsapp zijn er geen kosten. Echter, ik weet niet wat het kwaad kan als je zomaar iemand accepteert om mee te chatten. Misschien wil die wel wat van je en/of stuurt die straks iets naar je toe met een virus erin? 

Als je deze persoon niet kent, wat ik begrijp uit je bericht, verwijder deze dan en blokkeer de afzender. Gewoon niet mee in discussie gaan. 

In je My Vodafone kan je altijd kijken wat je kosten zijn voor het bellen en/of internet gebruik. Die zou ik nu ook even regelmatig controleren. 

Bekijk in context

4 Reacties 4
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hoi @JCools 
Op whatsapp zijn er geen kosten. Echter, ik weet niet wat het kwaad kan als je zomaar iemand accepteert om mee te chatten. Misschien wil die wel wat van je en/of stuurt die straks iets naar je toe met een virus erin? 

Als je deze persoon niet kent, wat ik begrijp uit je bericht, verwijder deze dan en blokkeer de afzender. Gewoon niet mee in discussie gaan. 

In je My Vodafone kan je altijd kijken wat je kosten zijn voor het bellen en/of internet gebruik. Die zou ik nu ook even regelmatig controleren. 

JCools
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ben er inmiddels achter dat dit niet zo'n nummer is. Dankje voor je reactie

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

De kosten worden alleen gemaakt zodra je belt naar hem of haar. Dit heet Wangiri fraude.

Via Whatsapp kunnen er geen kosten gemaakt worden tenzij je data op is en als je prive gegevens doorgeeft zoals je bankrekeningnummer bijvoorbeeld @JCools 

Ik raad inderdaad aan om deze persoon te blokken zoals @Energieboy aangeeft.

Sharon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3523Posts
  • 215Oplossingen
  • 439Likes

Kan dit topic dicht, @JCools ?

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic