1
Vraag
2
Reageer en help mee
PeterL55

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

200 euro weg inruilactie

Op maandag 14 april bezocht ik vodafoon winkel in Zoetermeer. Daar wilde ik de IPhone 16e aanschaffen en mijn oude iPhone 8 inruilen.

Mijn oude iPhone liet ik aan de verkoper zien maar die toonde verder geen interesse.

Na het opmaken van een nieuw contract waarop de verkoper had aangegeven”.  *recht op inruil”  liep ik tevreden de winkel uit.

Alles leek goed tot dat ik twee dagen later met het zelfde toestel in de winkel kwam en de verkoper aangaf dat hij deze niet kon innemen omdat de waarde nog maar 4 euro bedroeg.

hij gaf aan dat dit de normale gang van zaken was en dat

de opmerking “recht op inruil “ niets te maken had met het feit of ik de oude telefoon kon inruilen maar iets was wat hij op het contract moest vermelden. 

ook gaf hij aan dit duidelijk had aangegeven iets dat ik tot aan een rechter zou durven te ontkennen. 

inmiddels probeer ik een telefoon aan te schaffen die wel geaccepteerd gaat worden voor inruil en hoop ik ondanks de extra kosten voor een 2e hands telefoon gebruik te kunnen maken van de aanbieding.

kan ik eventueel ook bij een ander filiaal terecht voor het inruilen van een toestel?

6 Reacties 6
Shane
Community Moderator
Community Moderator
  • 31Posts
  • 6Oplossingen
  • 9Likes

Hey @PeterL55, niet fijn om te lezen dat je zo blij bent gemaakt met een dode mus. Daarnaast is het ook geen leuke ervaring om zo in de winkel te staan. Ik heb een artikel geschreven met betrekking tot de €200,- inruilactie. Ik weet alleen niet wat de conditie is van je toestel. Lukt het wel als je het toestel aanmeld via onze website? Ik heb een topic geschreven over deze actie:

De Recycle weken :recyclingsymbool:
Zolang de actie loopt, bieden we tijdelijk €200,- extra inruilwaarde bij aanschaf van een nieuw toestel. Het in te ruilen toestel moet ten minste een waarde hebben van €5,- om mee te doen aan deze actie. Toestellen die geen waarde hebben, kunnen niet ingeruild worden. Heeft je toestel geen waarde meer maar je wilt er toch vanaf? Je kan er dan alsnog voor kiezen om hem bij ons in te leveren. Dan zorgen we dat het toestel alsnog gerecycled wordt. Hou er dan wel rekening mee dat je er geen inruilwaarde voor krijgt. Het aanvragen is mogelijk na ontvangst van het nieuwe toestel.

Voor wie?

Deze actie is geldig bij aanschaf van een nieuw toestel in combinatie met een 1- en 2 jarig contract. Dit geldt voor de volgende particuliere Vodafone abonnementen: Red, Red Together, Red Together Extra en Red Unlimited. Ook geldt deze actie voor de volgende zakelijke abonnementen: Red Pro Connect, Red Pro Select en Red Pro Unlimited.

Vraag eerst de promo-code aan

1. Ga naar inruildeals.vodafone.nl en klik op Promo actie bovenaan de balk 
    *Het in te ruilen toestel dient een minimale inruilwaarde te hebben van € 5,- om aanspraak te maken op de extra inruilkorting omdat toestellen die geen waarde hebben, niet ingeruild kunnen worden.
  2. Vul het formulier in en upload de factuur. Klanten krijgen de factuur via e-mail.
  3. We controleren de aanvraag en sturen een e-mail met een code als de klant aan de voorwaarden voldoet.
  4. Gebruik deze code bij het inleveren van het toestel op inruildeals.vodafone.nl.

Ruil daarna het toestel in

1. Ga naar inruildeals.vodafone.nl en check de toestelwaarde.
  2. Beantwoord de vragen over de staat van het toestel.
  3. Vul de unieke code in en de inruilwaarde wordt met maximaal €200 verhoogd.
  4. Stuur het toestel binnen een week goed verpakt op.
  5. We beoordelen het toestel zodra we hem ontvangen. De totale inruilwaarde staat binnen 14 dagen op de rekening.

Looptijd: 1 april t/m 27 april 2025

PeterL55
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

De ene verkoper s de andere niet. Toen ik in de winkel was om uiteindelijk een daarvoor speciaal aangeschafte telefoon mocht inruilen  hoorde ik een verkoper aan een klant uitleggen dat zijn huidige toestel een bepaalde waarde (boven de 5 euro] had en dat de uiteindelijke waarde later bepaald zou worden.

De verkoper die mij de eerste keer hielp (nou ja eigenlijk niet  hielp)  schreef alleen maar op het nieuwe contract dat ik recht op inruil had.

Wanneer hij gelijk had aangegeven dat ik mijn toestel niet kon inruilen had ik waarschijnlijk geen nieuw toestel gekocht en was mij een heleboel ergernis bespaard gebleven.

de geschreven uitleg is duidelijk maar ik verwacht in de winkel toch iets meer service.

JS&MSS

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Mijn vrouw en ik hebben allebei voor het verlopen van de actie een nieuwe IPhone 16e gekocht met RED abonnement. Ik probeer al 3 weken om een promo code te krijgen voor de cashback van €200 op de inruil van onze oude IPhones. De procedure is wel duidelijk maar het verkrijgen van de promo code wil maar niet lukken. Wordt met een kluitje in het riet gestuurd.

begin het gevoel te krijgen dat ik gelokt ben met een leuke actie, maar uiteindelijk met lege handen sta.

Shane
Community Moderator
Community Moderator
  • 31Posts
  • 6Oplossingen
  • 9Likes

@PeterL55, een betere service is ook zeker wat je kan verwachten. Is het inmiddels nog gelukt om mee te doen aan de actie via de website/een ander filiaal? Zo niet, kan je ons vertellen wat eventueel nog de reden ervan is geweest?

Hey @JS&MSS, welkom op de Community! Wat balen dat het maar niet lukt om de code aan te vragen. Hoewel de actie loopt tot en met 27 april, is het nog mogelijk om actiecodes aan te vragen tot 11 mei. Dat is nog maar een paar dagen verderop. Wat gaat er precies mis dat het verkrijgen van de code niet lukt? Bij welke stap in het proces loop je hier tegenaan? Voer je de aanvraag uit via de website of bij een winkel?

JS&MSS

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Beste Shane,

Ik heb 2 keer de factuur ingestuurd via de website van Likewize. Het duurt dagen voor er een reactie komt. Eerste keer afgewezen omdat het niet de juiste papieren zouden zijn. Nogmaals ingestuurd. Nu afgewezen omdat ik ( vlas Vodafone) al een actiekorting zou hebben ontvangen van Vodafone bij aanschaf van de iPhone. Gewoon niet waar. Op de factuur staat €0,00 bij actiekorting.

Ik heb dit ook weer aan hun laten weten. Wacht nu weer op reactie. Ben bang dat ik aan het lijntje gehouden wordt tot 11 mei. Zonder promocode kan Kim geen beroep meer doen op de €200,00 cashback.

Shane
Community Moderator
Community Moderator
  • 31Posts
  • 6Oplossingen
  • 9Likes

Dat is wel een lastige situatie om in te zitten @JS&MSS. De promotiecodes moeten echt vanuit hen gegenereerd worden. Voor nu is het nog even hun reactie afwachten. Helaas kan ik ook niets doen om het proces te versnellen.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic