Op maandag 14 april bezocht ik vodafoon winkel in Zoetermeer. Daar wilde ik de IPhone 16e aanschaffen en mijn oude iPhone 8 inruilen.
Mijn oude iPhone liet ik aan de verkoper zien maar die toonde verder geen interesse.
Na het opmaken van een nieuw contract waarop de verkoper had aangegeven”. *recht op inruil” liep ik tevreden de winkel uit.
Alles leek goed tot dat ik twee dagen later met het zelfde toestel in de winkel kwam en de verkoper aangaf dat hij deze niet kon innemen omdat de waarde nog maar 4 euro bedroeg.
hij gaf aan dat dit de normale gang van zaken was en dat
de opmerking “recht op inruil “ niets te maken had met het feit of ik de oude telefoon kon inruilen maar iets was wat hij op het contract moest vermelden.
ook gaf hij aan dit duidelijk had aangegeven iets dat ik tot aan een rechter zou durven te ontkennen.
inmiddels probeer ik een telefoon aan te schaffen die wel geaccepteerd gaat worden voor inruil en hoop ik ondanks de extra kosten voor een 2e hands telefoon gebruik te kunnen maken van de aanbieding.
kan ik eventueel ook bij een ander filiaal terecht voor het inruilen van een toestel?