Vraag over verhuizing Vodafone Community

Ik heb vanochtend een e-mail gekregen dat de communitys van Vodafone en Ziggo overgaan naar community.vodafone.nl en community.ziggo.nl. Uit interesse heb ik hier een vraag over:

Vodafone en Ziggo is nu een aantal jaar één bedrijf. Waarom is er niet gekozen om de communitys samen te voegen en er één community van te maken? Ook vanuit het oogpunt van gebruikersgemak. Dan heb je één community waar je al je vragen kan stellen over Vodafone en Ziggo.

TheRaptor
Gedreven Meedenker
  • 21Reacties
  • 0Oplossingen
  • 10Likes
5 Reacties 5

Hi @TheRaptor,

Goede en leuke vraag! De precieze reden moet ik je schuldig blijven, maar ik denk dat er verschillende redenen zijn voor deze keuze. Zo hebben we bijvoorbeeld ook nog twee verschillende websites en lopen vooral de vragen die op de verschillende Communities worden gesteld erg uiteen van elkaar.

Alex VF
Community Moderator
Community Moderator
  • 42Reacties
  • 10Oplossingen
  • 15Likes

@Alex Vodafone 

Hoe kan ik zien of mijn community account gekoppeld is aan mijn Vodafone-account?

 

 

BasBanning
Gedreven Meedenker
  • 62Reacties
  • 3Oplossingen
  • 19Likes

 

Alex Vodafone wrote:

Hi @TheRaptor,

Goede en leuke vraag! De precieze reden moet ik je schuldig blijven, maar ik denk dat er verschillende redenen zijn voor deze keuze. Zo hebben we bijvoorbeeld ook nog twee verschillende websites en lopen vooral de vragen die op de verschillende Communities worden gesteld erg uiteen van elkaar.

Ik vind het jammer. Ik denk dat het een gemiste kans is. Nog een ander voorbeeld is dat er inderdaad nog twee websites en apps zijn. Ik zou het handig vinden om één app te hebben waarmee ik alles van Vodafone en Ziggo kan regelen.

TheRaptor
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 21Reacties
  • 0Oplossingen
  • 10Likes

Zelf ben ik heel erg blij dat het niet bij elkaar zit. Ik zit namelijk ook op de Ziggo Community en die is veel ingewikkelder dan deze van Vodafone. De kans dat mensen met een simpele Vodafone vraag schrikken van alle vragen op de Ziggo Community en afhaken om een vraag te stellen. Misschien dat ze het ooit in de toekomst gaan samenvoegen?

En wat ik zeg, ik zelf ben wel heel blij dat mijn My Vodafone en Mijn Ziggo niet bij elkaar gekoppeld zijn. Dat hou ik liever gewoon lekker los van elkaar, maar dat is natuurlijk weer heel persoonlijk en als je het wel wil koppelen, dan kan dit natuurlijk nu ook al wel. Mijn Ziggo en My Vodafone kan je natuurlijk gewoon al wel koppelen. Alleen de Community niet 

Energieboy
Super Expert
Super Expert
  • 8361Reacties
  • 2742Oplossingen
  • 1692Likes

@BasBanning log je in op de Commuity met My Vodafone of met een wachtwoord en e-mailadres? 
Wie weet gaat dat in de toekomst nog gebeuren @TheRaptor! Zou wel heel gaaf zijn als alles via 1 app kan 🙂 

Steven VF
Community Moderator
Community Moderator
  • 9921Reacties
  • 1408Oplossingen
  • 1626Likes