Elsalvador

Meedenker
  • 11Posts
  • 1Oplossingen
  • 10Likes

zeer slecht 3G bereik 8251 Dronten

Ik heb zeer slecht 3G bereik in Dronten postcode 8251. 3G is tergend langzaam, ik kan als het lukt alleen whatsappen, maar internet kan je vergetent, Laad geen enkele bladzijde. dacht dat dit aan mijn telefoon lag Samsung S2 en heb nu Iphone 4S echter geen verbetering. Zowel binnen als buiten een zeer slecht bereik. Erg jammer voor een abonnement van ruim 40 euro.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Elsalvador
topicstarter
Meedenker
  • 11Posts
  • 1Oplossingen
  • 10Likes
Buiten is het net zo slecht als binnen,ik gebruik nu 2g is wel erg langzaam, op 8251aw werkt de 3G perfect echter mijn lokatie die 200meter daar vandaan is niet

Bekijk in context

30 Reacties 30
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 734Likes
Hi Elsalvador, dat is natuurlijk niet fijn. Begrijp ik het goed dat je wel 3G dekking hebt, maar de snelheid hiervan langzaam is? Heb je hier alleen op deze postcode last van? Ik zie namelijk wel dat de dekking in en rondom jouw postcode niet optimaal is. Hierdoor kan het inderdaad zijn dat je niet altijd een snelle verbinding kunt opzetten. Heb je het al 2G (GPRS) al eens getest?
Elsalvador
topicstarter
Meedenker
  • 11Posts
  • 1Oplossingen
  • 10Likes
Het is inderdaad alleen op deze locatie dat ik een zeer slechte verbinding heb.Ik heb wel 3G ontvangst echter is internetten onmogelijk. 2g zal ik nog even proberen en u laten weten.Ik hoop dat het bereik op deze locatie verbeterd wordt,anders zit een contract verlenging er niet in.
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
Hi Elsalvador,

Laat ons maar even weten of je wel verbinding kunt maken via 2G. We horen het graag!
Elsalvador
topicstarter
Meedenker
  • 11Posts
  • 1Oplossingen
  • 10Likes
Vandaag 2g geprobeerd maar wat een drama die verbinding,minuten lang probeert mijn telefoon een bladzijde in te laden echter zonder resultaat, ik hoop dat hier een oplossing voor komt anders ga ik bij einde contract op zoek naar een andere provider, ik heb trouwens op veel meer locaties in Dronten zo"n slechte verbinding
Astrid
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1746Posts
  • 107Oplossingen
  • 137Likes
Wat vreemd, Elsalvador.

Het 3G netwerk zou op die locatie juist heel goed moeten zijn.
Er staat een mast midden in de wijk 8251. Op onze website vind je meer info over de snelheid van ons netwerk.
Of bekijk deze video:




De problemen zouden ook veroorzaakt kunnen worden door het toestel of de simkaart. Heb je een nieuwe simkaart ontvangen bij je nieuwe iPhone?


Elsalvador
topicstarter
Meedenker
  • 11Posts
  • 1Oplossingen
  • 10Likes
Ik heb een nieuwe simkaart gekregen in andere plaatsen heb ik over het algemeen goed bereik, ineen eerder bericht geeft u aan dat dekking niet optimaal is en nu dat dekking goed moet zijn omdat de mast midden in dit postcode gebied staat, Welk antwoord kan ik aanhouden
Astrid
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1746Posts
  • 107Oplossingen
  • 137Likes
Mmm, op de een of andere manier zie ik nu iets anders dan ik eerst zag. 😞
Waarschijnlijk een foutje van mijn kant. Mijn excuses.
Heb je misschien de letters van de postcode voor me? Dan kijk ik na hoe de dekking precies op jouw locatie is.
Elsalvador
topicstarter
Meedenker
  • 11Posts
  • 1Oplossingen
  • 10Likes
8251hv
Astrid
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1746Posts
  • 107Oplossingen
  • 137Likes
Bedankt, Elsalvador.

Ik begrijp dat het verwarrend is dat je verschillende antwoorden hebt ontvangen, maar nu ik op jouw volledige postcode heb kunnen kijken kan ik je een specifieker antwoord geven.
Ik een klein deel van jouw regio is het netwerk minder, als de afstand tot de masten groter wordt.
Jij woont echter redelijk vlak bij de mast aan de Havenkade en zou, zoals ik ik mijn eerste reactie had geschreven, prima ontvangst moeten hebben. Eigenlijk geef je dat ook aan: je hebt 3G bereik.

De snelheid is een ander verhaal. Zoals je in het filmpje kunt zien is deze van veel factoren afhankelijk, onder andere de constructie van het gebouw waarin je je bevindt. Heb de buiten ook langzame ontvangst?



Elsalvador
topicstarter
Meedenker
  • 11Posts
  • 1Oplossingen
  • 10Likes
Buiten is het net zo slecht als binnen,ik gebruik nu 2g is wel erg langzaam, op 8251aw werkt de 3G perfect echter mijn lokatie die 200meter daar vandaan is niet
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 734Likes
We kunnen de snelheid/dekking op korte termijn niet verbeteren op jouw locatie. Het is wellicht een optie om gebruik te maken van SignaalPlus. Hiermee kun je de dekking op een specifieke locatie versterken. Kijk voor meer informatie eens op: http://voda.fo/ne/ajv3v
Elsalvador
topicstarter
Meedenker
  • 11Posts
  • 1Oplossingen
  • 10Likes
U zal het mij eens zijn dat ik 42,50 per maand betaal en dan mag verwachten dat ik midden in een woonplaats bereik zou moeten hebben. Als oplossing geeft u signaal plus aan. Ten eerste is dit mijn werk lokatie en waarom dat installeren ipv wifi. Ik vind dit een erg makkelijk gekozen oplossing van u. Als consument heb ik verplichtingen naar u , maar vice versa geld dit toch ook. Het belangrijkste op mijn telefoon is internet en niet het bellen
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Hey Elsalvador,

Vodafone is uiteraard continue bezig met het verbeteren van het netwerk. Echter kan het bereik helaas niet op een snelle manier worden verbeterd op alle locaties. Het voordeel van SignaalPlus is dat je hiermee ook een beter signaal kunt krijgen voor telefoongesprekken. Dit komt de kwaliteit van gesprekken ten goede. Wanneer alleen internet van belang is kun je een keuze maken uit SignaalPlus of wifi. Beide oplossingen zorgen ervoor dat je op deze locatie snel kunt internetten.

Marshall

Raadgever
  • 92Posts
  • 2Oplossingen
  • 7Likes
8253 LZ is ook SUPER slecht.

Binnen heb ik gprs of zo en valt mijn bereik vaak weg.
Moet vaak buiten bellen en krijg vaak berichten erg laat, dat mensen me bellen van lees je bericht even man.
Er moet dus echter een oplossing komen van uw kant, aangezien ik een splinter nieuwe sim heb en een top telefoon en nooit problemen had bij Hi.

als dit zo blijft wil ik dol graag weg bij vodafone en niet meer terug komen tenzij er echter verbetering komt.
Elsalvador
topicstarter
Meedenker
  • 11Posts
  • 1Oplossingen
  • 10Likes
Ik had u al aan gegeven dat dit mijn werk lokatie is en ik daar niets mag installeren. Ik heb niet voor niets mobiel internet genomen(al lijkt dat in mijn geval wel zo te zijn).als ik alleen gebruik zou maken van wifi had ik niet eens een abonnement nodig. Ik lees in een reactie dat er op nog veel meer plekken in Dronten geen bereik is. Dus lijkt mij dat er direct stappen onder nomen moeten worden. Ik zal blij zijn als mijn abbo afgelopen is. Voor mij geen Vodafone meer.
Pieterrr

Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ik heb een aantal weken terug precies hetzelfde probleem aangekaart op dit forum. Toen werd ik doorverwezen naar de technische dienst via facebook. Deze heb ik echter niet benaderd omdat ik veel gevens moest geven en mijn abonnement niet op mijn eigen naam staat. Ik hoor van werkelijke elke vodafone gebruiker in mijn omgeving dezelfde klachten.
 
Er is wel bereik maar er is echt iets flink fout met de dataverbinding. De dekking is niet het probleem. Vodafone zou dit moeten onderzoeken. Het is niet overal in dronten maar wel in een groot deel.
 
Ik ervaar dit probleem in 8253 in omgeving van de hogeschool die hier is. Er is dus feitelijk een hele hogeschool met een slechte vodafone gebruikrservaring. Op andere plaatsen in het land werkt het voor mij prima.
Elsalvador
topicstarter
Meedenker
  • 11Posts
  • 1Oplossingen
  • 10Likes
Kennelijk heeft dit probleem bij Vodafone geen prioriteit. Ze komen met oplossingen als signaal plus of wifi gebruiken. Ze bieden ook geen enkele tegemoet koming aan. Gewoon volledig abbo betalen voor een slecht netwerk. Scheelt weer heel wat mb voor ze. Makkelijk geld verdienen zo.
Marshall

Raadgever
  • 92Posts
  • 2Oplossingen
  • 7Likes
Ja ik word er ook gek van er zijn genoeg mensen gier in Dronten die problemen hebben en er over zeiken ik ga elke dag een bericht sturen en ga elke week 1 a 2 x bellen en stuur elke week een retourformulier op internet. Net zo lang tot er maar iets gaat gebeuren en anders laat ik me vriendin bellen want die is nog harder erbij dan ik ben. !

MENSEN VAN DE VODAFONE ! DOE ER WAT AAN !

Het is een forum dus mag reageren aangezien ik al zag dat ik het op 1 topic moet houden. Uit me mening naar andere en probeer zo meer mensen te laten zien dat het slecht is wat jullie doen ! Wees gewoon eens eerlijk !
Sido
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 628Posts
  • 74Oplossingen
  • 32Likes
Goed dat jullie je ervaringen hier melden, dat helpt om het probleem helderder te krijgen. Ik hoor echter wel verschillende geluiden: dat de dekking niet goed is op sommige plekken, en dat de verbinding wel goed is maar dat de dataverbinding vervolgens stokt. Om dit echt goed te onderzoeken, hebben we toch gegevens nodig. Via Facebook of Twitter, maar ook via e-mail of 1201 kun je contact opnemen met Vodafone klantenservice.
@Marshall, natuurlijk mag reageren op het forum, daar is het voor! Wel is het voor het overzicht van belang om geen topics van anderen te 'kapen' (dus een andere vraag stellen in het topic van een ander), of om op meerdere plekken hetzelfde te plaatsen (crossposten).
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic