kolkie

Gedreven Meedenker
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

zeer langzaam internet

Hallo,

Sinds vandaag is mijn abbo ingegaan bij vodafone.
Nu ben ik misschien wel te snel met klagen, misschien is het ook wel normaal dat internet in het begin langzaam is.

Zelf heb ik niet veel verstand van internet/mobiel.
Maar ik heb een speedtest gedaan en deze geeft aan dat ik downl. 42kbps heb en upl. 61kbps.
Dit is volgens mij niet zo heel veel.

Bij kpn wat vandaag afgelopen is laden een internet site met 1/2 seconden. Nu duurt het wel een minuut.

Zelf heb ik abbo van : 500mb en een galaxy s3.

Kan iemand mij helpen met dit probleem?
4 Reacties 4
Asrael

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Herkenbaar!
 
Ik heb sinds 19 oktober een abonnement bij Vodafone met een Galaxy S3 en ervaar ook dat de internet verbinding uitermate slecht en traag is (trouwens ook mijn wifi verbinding wordt niet gevonden of is erg slecht zodra ik bij de buren ben). En dat terwijl mijn vrouw met het zelfde toestel en en abo bij T-mobile super snelheden heeft!
 
Speedtest snelheden zijn niet eens vergelijkbaar met degene die Kolkie noemt (download 34kbps, upload 16 kbps) . Dramatisch slecht, internet pagina's laden niet en apps verbreken de verbinding omdat internetverbinding niet tot stand gebracht kan worden.
 
Cisco Global Internet Speed Test, kan de test niet eens uitvoeren door de slechte verbinding. Ik heb verschillende test gedaan op verschillende tijden op diverse lokaties In Zoetermeer, Den Haag, Rijwijk, en Voorburg. Het maakt allemaal niet uit voor de resultaten.
 
3G? Ik krijg zelfs geen 'G' verbinding (vermelding op display)!
 
Graag advies wat ik er aan kan doen 🙂
 
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
kolkie schreef:
Hallo,

Sinds vandaag is mijn abbo ingegaan bij vodafone.
Nu ben ik misschien wel te snel met klagen, misschien is het ook wel normaal dat internet in het begin langzaam is.

Zelf heb ik niet veel verstand van internet/mobiel.
Maar ik heb een speedtest gedaan en deze geeft aan dat ik downl. 42kbps heb en upl. 61kbps.
Dit is volgens mij niet zo heel veel.

Bij kpn wat vandaag afgelopen is laden een internet site met 1/2 seconden. Nu duurt het wel een minuut.

Zelf heb ik abbo van : 500mb en een galaxy s3.

Kan iemand mij helpen met dit probleem?
Hi Kolkie,

Dat klinkt niet goed. Maak je gebruik van het 3G of 2G (GPRS) netwerk?
Heb je hier op een specifieke postcode last van of op meerdere?

Indien je me een postcode doorgeeft kan ik de dekking even voor je nakijken.
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Asrael schreef:
Herkenbaar!

Ik heb sinds 19 oktober een abonnement bij Vodafone met een Galaxy S3 en ervaar ook dat de internet verbinding uitermate slecht en traag is (trouwens ook mijn wifi verbinding wordt niet gevonden of is erg slecht zodra ik bij de buren ben). En dat terwijl mijn vrouw met het zelfde toestel en en abo bij T-mobile super snelheden heeft!

Speedtest snelheden zijn niet eens vergelijkbaar met degene die Kolkie noemt (download 34kbps, upload 16 kbps) . Dramatisch slecht, internet pagina's laden niet en apps verbreken de verbinding omdat internetverbinding niet tot stand gebracht kan worden.

Cisco Global Internet Speed Test, kan de test niet eens uitvoeren door de slechte verbinding. Ik heb verschillende test gedaan op verschillende tijden op diverse lokaties In Zoetermeer, Den Haag, Rijwijk, en Voorburg. Het maakt allemaal niet uit voor de resultaten.

3G? Ik krijg zelfs geen 'G' verbinding (vermelding op display)!

Graag advies wat ik er aan kan doen 🙂

Hi Asrael,

Je geeft aan dat je op verschillende locaties geen 3G of 2G hebt. Dit kan eventueel een toestel of simkaart probleem zijn.
Kun je je simkaart eens in een ander toestel testen? Het kan namelijk aan je toestel of simkaart liggen.

Overigens staat je Wi-Fi dekking los van het Vodafone netwerk. Ik raad je aan het Wi-Fi netwerk eens opnieuw in te stellen. Dit kan wellicht helpen.
Asrael

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste SeR,
 
Bedankt voor je reactie en je tips! De volgende acties heb ik ondernomen:
 
1) Nieuwe simkaart gehaald bij  Vodafone en in de S3 geplaatst. Dit scheelt inderdaad al een stuk, dus daar ben ik erg blij mee. Vooral Wifi is beter (ja, soms zelfs goed), maar wel binnen een afstandje van ongeveer 20 meter. 3G of H+ valt nog tegen...
 
2) Simkaart van T-Mobile geplaatst en opnieuw snelheden gemeten. Helaas is nu de verbinding een stuk beter. Gewoon zoals ik gewend ben tussen de 1,5 en 2,5 MB download met een 3G. Wifi is met deze simkaart super, ik ben nog niet onder de 18 MB gekomen.
 
Ondertussen in het Stadshart van Zoetermeer (voor de Vodafone winkel) een nieuw 'record' gevestigd:  ping 797 ms, download 3 kbps en  upload 19 kbps. Niet al te best , maar ik ga er vanuit dat dit een uitzondering is.  😉
 
Kan het niet zijn dat de S3 gewoon 'langzamer' is dan de iPhone 4? Ik kijk het nog even aan en zal steekproefgewijs metingen blijven doen.
 
 
 
 
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic