Ido

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

wijzigingskosten

Hallo,
Ik wil mijn abonnement (bel-sms-web 100, € 31,50/mnd) graag tussentijds ophogen naar een Red Essential-abonnement (€ 44/mnd). Nu werd mij door de helpdesk verteld dat hier eenmalig €50 wijzigingskosten aan verbonden zijn. Ik kan dit echt nergens in de voorwaarden ontdekken. Kan iemand mij vertellen hoe ik dit had moeten weten? De persoon van de afdeling 'migratie' die dit aan het uitzoeken was kon hier geen antwoord op geven, en tijdens zijn zoektocht werd de verbinding verbroken. Bovendien vind ik het een heel hoog bedrag voor een bestaande klant die zijn abonnementsvorm alleen maar wil wijzigen.
Alvast dank voor je reactie.
Groet, Ido
6 Reacties 6
Netwerker
Expert
Expert
  • 986Posts
  • 111Oplossingen
  • 401Likes
Volgens mij zijn wijzigingskosten alleen van toepassing als een bestaand mobiel abonnement met één stap OMLAAG wordt gebracht. Het zogenaamde downgraden.

Dit is in jouw situatie niet van toepassing.
De algemene regel is dat je vier maanden voor het einde van je mobiele abonnement zonder kosten mag verlengen naar een andere Vodafone abonnementsvorm. Die op dat moment commercieel wordt aangeboden.
Niet eerder dan vier maanden voor de contractueel vastgelegde einddatum.
Hoe het met oudere mobiele abonnementen geregeld is, dat weet ik niet.

Vreemd dat jij bovenstaande informatie niet hebt gekregen van de medewerker Klantenservice van Vodafone.

Succes !

Netwerker
Ido
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste netwerker (en evt. anderen)

In mijn geval zit ik nog niet in de periode van 4 maanden voor aflopen van mijn abonnement. Mijn 2-jarige abonnement loopt juni 2015 af.

Maar mijn vraag over de onderbouwing van die wijzigingskosten is nog niet beantwoord. Ik heb het niet kunnen vinden in de voorwaarden. Heel raar allemaal. Ik ben benieuwd of ik er nog achter ga komen.....

Groeten, Ido
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Hey @Ido,

In de voorwaarden staat inderdaad niets over het wijzigen van je abonnement. Je sluit bij ons namelijk een contract af voor een bepaalde tijd voor een bepaald abonnement. Wijzigen is daarom normaal niet mogelijk. Echter uit coulance mag je je abonnement wel wijzigen onder bepaalde strikte voorwaarden. Behalve bij zakelijke abonnementen, in dat geval is een wijziging binnen de contractperiode helemaal niet mogelijk. Bij het verlagen gelden altijd administratiekosten, let wel op dat bij het verhogen van je abonnement normaal ook administratiekosten gelden. In sommige gevallen kan ook hier een uitzondering op worden gemaakt.

Edit: staat wel in de voorwaarden
Ido
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo Marc,
Bedankt voor je reactie. Dus het klopt dat ik het niet terug kon vinden.
Wijzigen is normaalgesproken niet mogelijk zeg je, maar uit coulance mag het wel onder bepaalde strikte voorwaarden. Je bedoelt dat het dan 50 euro kost? Zeker bij mobiele telefonie zou wat flexibiliteit voor de gebruiker toch logisch zijn? In mijn geval ben ik namelijk noodzakelijkerwijs meer belminuten (gemiddeld ca. 240) gaan maken dan ik bij aanvang had verwacht, en nu zit ik nog tot juni 2015 aan de max. 100 minuten vast.
Wat zou je concreet voor me kunnen doen?
Groet, Ido
Ido
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste Marc,Zou je svp nog op mijn vraag van donderdag jl willen reageren? Hartelijk dank alvast.Groet, Ido
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
https://www.vodafone.nl/support/abonnementen/alle-tarieven-en-voorwaarden.shtml?categorie=abonnement...

Pak even je eigen abonnement erbij en kijk onderaan bij voorwaarden. Daar zal staan dat naar lager abonnement geld kost, en naar hoger gratis is. (de informatie die Marc eerder gaf klopte dus niet helemaal, excuses daarvoor)

Dus in jouw geval zou ik toch nog eens contact opnemen met de klantenservice en je abonnement laten verhogen. Verhogen mag wel alleen naar een abonnement dat nu commercieel aangeboden wordt (bijvoorbeeld de Red abonnementen). Ook vervalt je actiekorting bij het wijzigen van je abonnement. Als er in je voorwaarden niet staat dat wijzigen een optie is dan is het mogelijk dat het niet mag, in dat geval kan je abonnement niet gewijzigd worden.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic