jerry050

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

wijziging abonnementen

Ik heb afgelopen dinsdag een brief ontvangen met de mededeling dat mijn huidige abonomentvorm vervalt en dat deze aanstaande week veranderd.
Nu heb ik hier ook al over gebeld maar ik ben niet echt te spreken over het antwoord of over de gang van zaken.
Ten eerste is de brief aangetekend op 1mei, dus dit zou moeten betekenen dat ik nog een maand bedenktijd zou moeten krijgen en niet een halve week.
Ook vind ik het een beetje jammer dat je vervolgens een aanbieding krijgt van onbeperkt naar 500mb maar met een verdubbeling van abonnementskosten.
Ik snap best dat Abonnementen veranderen maar had toch wel een beetje betere afhandeling van Vodafone verwacht.
14 Reacties 14
Netwerker
Expert
Expert
  • 986Posts
  • 111Oplossingen
  • 401Likes

Hallo @jerry050


Ik weet vrijwel zeker dat er ook een optie in jouw annuleringsbrief staat om niet akkoord te gaan met de nieuwe abonnementsvorm. En om je contract te verbreken.

Ik adviseer je om van die optie gebruik te maken.

En vervolgens kijk je of Vodafone een abonnement aanbiedt dat het beste past bij jouw belgedrag en mobiele internetgedrag en dataverbruik en jouw budget.
En neem je dat abonnement.

Heeft Vodafone geen geschikte abonnementsvorm voor jou. Dan wordt het tijd om te kijken wat andere telecom-providers hebben te bieden.

Sterkte toegewenst met jouw keuze. En wees blij dat je nu die KEUZE-VRIJHEID hebt !!!

Succes !


Netwerker
jerry050
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Je gaat toch niet eerst opzeggen, dan ben je je nummer kwijt.
riverman

Gedreven Liefhebber
  • 33Posts
  • 2Oplossingen
  • 13Likes
Hey @jerry050 ,

waarom ga je niet gewoon even in de Vodafone winkel langs?
Je kunt ook een keuze maken voor een ander abonnement dat wordt aangeboden in de brief en in de winkel kunnen ze meteen even kijken welk abonnement bij je past.
Ook kun je tegenwoordig op alle (niet Scherp) abonnementen de optie aanzetten dat je internet boven de bundel welliswaar vertraagd wordt, maar je hoeft dan niet meer te betalen.
OK, is wel niet helemaal onbeperkt, maar écht onbeperkt internet vindt je volgens mij nergens meer tegenwoordig.

Grtz!
jerry050
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Daar gaat het niet om, Vodafone heeft zich ook gewoon aan de regels te houden. verder vind ik het gewoon jammer dat je ze iets voor je uitzoeken. Ik weet ook wel dat je dat kan aanpassen maar het was netter en mooier geweest als je zelf via hun website wat met korting kon uitzoeken.
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Je bent contractvrij neem ik aan, die brieven worden alleen bij heel oude abonnementen verstuurd. Als je einddatum verloopt of verlopen is kun je gewoon met korting verlengen, dit staat als het goed is gewoon in de brief.
jerry050
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Er staat niks over korting, het voorgestelde alternatief is ook gewoon volledig tarief .
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
Hey @jerry050

Het alternatief dat wordt aangeboden is inderdaad anders dan de aanbiedingen die nu op onze site staan. Van die aanbiedingen kun je ook gewoon gebruik maken als je jouw abonnement verlengt. Als je niet wenst te verlengen dan blijf je gewoon contractvrij en zit je nergens aan vast, maar je kunt dan geen gebruik maken van die kortingen. Zoals eerder gezegd blijft dat jouw eigen keuze. 😄
jerry050
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Zoals ik al eerder zei is er geen sprake van korting maar gewoon de zelfde prijs als waneer ik een nieuwe klant zou zijn.
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
Hey Jerry,

Volgens mij begrijp je me verkeerd. Ik bevestig juist dat er inderdaad geen korting op zit. Ik geef alleen aan dat je wel kunt kiezen voor een abonnement met korting als je jouw abonnement verlengt. Je verlengt dan je contract met een periode van één of twee jaar.

Edit: @jerry050 Ik heb mijn bericht nog even aangepast om duidelijk te maken wat ik precies bedoel met korting bij een verlenging:

Bijvoorbeeld: klik hier

Red Essential, 2 jaar van €44 per maand voor €35 per maand. (aanbod geldend op 13-05-2014)
Of: Red, 2 jaar van 49 per maand voor €39 per maand. (aanbod geldend op 13-05-2014)

Dit zijn de kortingen waarvan je gebruik kunt maken als je jouw abonnement verlengt. Als je jouw abonnement laat aanpassen zonder te verlengen gelden de reguliere prijzen. In dit geval dus €44 voor Red Essential en €49 voor Red.

jerry050
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Je bedoeld die 2 euro korting die iedereen krijgt bij contract verlening?
corjer

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb ook een brief ontvangen van Vodafone en was het niet eens met het voorstel dat zij mij deden.
Ik heb een aantal keer geprobeerd contact te zoeken, maar ik werd steeds van het kastje naar de muur gestuurd. Zo ben ik van de klantenservice naar de afdeling 'verkoop' gestuurd. Van verkoop naar loyalty en weer terug naar verkoop. Uiteindelijk heb ik te horen gekregen dat zij mij niet verder kunnen helpen en dat er dus niets anders rest dan het abonnement dat aangeboden is te accepteren, of op te zeggen.
Weet iemand wie de hoogte van de kortingen bepaald? Wanneer ik namelijk 10 % meer korting krijg, betaal ik het oude bedrag, wat ik voorheen ook betaalde. Dit lijkt mij gelijkwaardiger en rechtvaardiger.
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi! @corjer ,

Dat je wordt gestuurd naar de ene naar de andere afdeling is niet de bedoeling. Bel even opnieuw met de afdeling verkoop zij boden je dat voorstel namelijk aan. Als dit weer geen effect heeft wil je dan even dit melden aan ons zodat er gekeken kan worden wat er voor je betekent kan worden, bedankt.
corjer

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Zojuist weer contact gehad met afdeling verkoop.
Gelukkig heb ik nu meer duidelijkheid maar helaas geen oplossing.
Er werd mij verteld dat het ontvangen aanbod bindend is en niet veranderd of gewijzigd kan worden.
Ze kon zich goed voorstellen dat het nieuwe aanbod duurder en niet gelijkwaardig was, maar er kan niets meer aan gedaan worden.
Ze vertelde dat iedereen een ander aanbod heeft gekregen en dat ongeveer de helft wel erg tevreden is met het nieuwe aanbod.
ik zit daar jammer genoeg niet bij.

jerry050
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Mij zeiden ze dat ze niet wisten hoe dit zo gelopen was maar het kwam er op neer dat ik maar naar een andere provider moest gaan kijken. Lekkere waardering voor zo'n 10 jaar klant. Zit er sterk aan te denken om dat advies maar op te volgen. Waneer je al tevreden bent met de helft leg je de lat ook niet erg hoog.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic