roelandvdh

Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

wifi problemen met iPhone 5

Op het Apple forum en bij T-mobile veel mensen die wifi problemen hebben met hun nieuwe iPhone 5. Zo ook ik! Heb echt alles geprobeerd. Alle andere apparaten (Apple) werken probleemloos. Probleem: heb een paar seconden goede ontvangst, dan valt de verbinding weg, terwijl de signaalsterkte op maximum staat. Ook mn router is van Apple (ingebouwd in time machine). Iemand ook dit probleem?
44 Reacties 44
ROsinga

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Heb vandaag een Iphone 5 aangeschaft. Deze maakt geen verbinding met mijn bluetooth carkit (deed mijn Iphone 4 wel probleemloos). Ook kan hij thuis mijn Wifi niet zien (ook die vn de buren ziet hij niet) terwijl de rest van mijn gezin geen enkel probleem heeft. Heb alle netwerk instellingen op de iphone reset, zoals je ook op verschillnde forums ziet. Niks helpt. Denk dat ik morgen Iphone 5 weer retourneer/omruil of heeft iemand nog suggesties. Zelfs al krijg ik een nieue dan nog kun je WEER alles opnieuw instellen. Ik sta open voor Tips. 
TomS

Gedreven Meedenker
  • 151Posts
  • 9Oplossingen
  • 9Likes
Hoi ROsinga,

Ziet je iPhone wel andere wifi netwerken en welke carcit gebruik je precies en is deze up to date?

niegro

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hier nog een trouwe Vodafone klant met exact dezelfde problemen. Update 6.01 heeft het erger gemaakt. Zelden verbinding met bekende wifi-netwerken. En een accu die het nog geen dag volhoudt !
Ik neem aan dat Vodafone geen kosten in rekening brengt als de databundels hierdoor worden overschreden?
 
Graag een reactie Vodafone.
vrofi

Gedreven Meedenker
  • 41Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
niegro schreef:
Hier nog een trouwe Vodafone klant met exact dezelfde problemen. Update 6.01 heeft het erger gemaakt. Zelden verbinding met bekende wifi-netwerken. En een accu die het nog geen dag volhoudt !
Ik neem aan dat Vodafone geen kosten in rekening brengt als de databundels hierdoor worden overschreden?
 
Graag een reactie Vodafone.
Ik zou, om te voorkomen dat je inderdaad enkel binnen je bundel aan het internetten bent, toch gaan kijken of je je iPhone kunt laten repareren of omruilen. Het is gewoon een hardware defect.
Stevie
Expert
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes
ROsinga schreef:
Heb vandaag een Iphone 5 aangeschaft. Deze maakt geen verbinding met mijn bluetooth carkit (deed mijn Iphone 4 wel probleemloos). Ook kan hij thuis mijn Wifi niet zien (ook die vn de buren ziet hij niet) terwijl de rest van mijn gezin geen enkel probleem heeft. Heb alle netwerk instellingen op de iphone reset, zoals je ook op verschillnde forums ziet. Niks helpt. Denk dat ik morgen Iphone 5 weer retourneer/omruil of heeft iemand nog suggesties. Zelfs al krijg ik een nieue dan nog kun je WEER alles opnieuw instellen. Ik sta open voor Tips.
Ik heb je bericht even naar het topic verplaatst waar WiFi problemen met de iPhone 5 al werden besproken. Hier zijn meerdere gebruikers die dit probleem ervaren, misschien dat jullie elkaar onderling kunnen helpen.
Riffraff

Liefhebber
  • 39Posts
  • 2Oplossingen
  • 27Likes
ROsinga schreef:
Heb vandaag een Iphone 5 aangeschaft. Deze maakt geen verbinding met mijn bluetooth carkit (deed mijn Iphone 4 wel probleemloos). Ook kan hij thuis mijn Wifi niet zien (ook die vn de buren ziet hij niet) terwijl de rest van mijn gezin geen enkel probleem heeft. Heb alle netwerk instellingen op de iphone reset, zoals je ook op verschillnde forums ziet. Niks helpt. Denk dat ik morgen Iphone 5 weer retourneer/omruil of heeft iemand nog suggesties. Zelfs al krijg ik een nieue dan nog kun je WEER alles opnieuw instellen. Ik sta open voor Tips. 
Hoi,
 
Even wat vragen ter verduidelijking. Allereerst, welke versie van iOs staat er op je foon? Is te vinden via instellingen, algemeen, info. Verder vwb je bluetooth carkit, wat voor toestel is dat? Als je die namelijk nieuw met je iPhone 4 gekocht hebt, dan kan het zeer waarschijnlijk zo zijn dat je eerst je iPhone 4 moet ontkoppelen voordat je je iPhone 5 kunt koppelen. Dit zou je moeten kunnen terugvinden in de gebruiksaanwijzing van je carkit.
Vwb je wifi, in principe, (met nadruk op in principe) zouden de problemen met de update naar iOs 6.0.1 voorbij moeten zijn. De vraag si dus of je dit ook geprobeert hebt. Vwb alles opnieuw instellen, dit zou ook reuze moeten meevallen als je je telefoon met de computer gesynced houdt. Sowieso voor het in gebruik nemen van een nieuw iPhone altijd middels iTunes een backup op je computer maken, daarna de nieuwe iPhone syncen, en eigenlijk zou alles weer moeten werken. Hooguit dat je de wachtwoorden van de wifinetwerken opnieuw moet invoeren, maar da's eenmalig.
Mocht je dus na de update naar iOs 6.0.1 nog steeds geen wifi zien is er denk ik serieus iets stuk aan je iPhone, vooropgesteld dat de wifischakelaar natuurlijk wel aanstaat, en dan dus ook prima reden voor een garantieclaim.
 
Graag hoor ik van je of je hiermee vooruit kunt!
 
Groet!
muis89

Ontdekker
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Hoi,
 
Sinds kort heb ik ook een iphone 5 en heb wifi problemen. Hij houdt het wachtwoord van mijn router niet, na een paar minuten heb ik dus geen verbinding meer. Een paar antwoorden terug had ik gedaan wat Nick had vertelt (resetten en opnieuw invullen), dit hield hij een dag vol daarna was het weer mslukt.
Een aantal dagen geleden is iOS 6.0.2 uitgekomen voor problemen met de wifi maar dit heeft voor mij  niet geholpen.
Weet iemand wat ik kan doen? Ik heb namelijk weer die uitleg van Nick20 geprobeerd maar dit werkt dus niet meer 😞
 
Het vreemde is ook dat als ik hem helemaal reset en het wachtwoord voor de 1ste x invul hij vertelt dat het mislukt is, en als ik nog een keer op bevestig duw dan pakt hij hem wel, maar dit geldt alleen als ik mijn netwerk volledig reset (en de Iphone dus ook opnieuw opstart)
Hebben nog steeds mensen problemen met de wifi met de nieuwe iOS update??
 
Riffraff

Liefhebber
  • 39Posts
  • 2Oplossingen
  • 27Likes
Hoi,

Ik heb zelf de problemen niet die je beschrijft, maar goed, ik heb dan ook tot nu toe helemaal geen problemen met mijn wifi gehad. Wel wil ik graag wat meer weten. Heb je de wifi problemen uitsluitend met je iPhone, en kun je dus met andere apparaten wel probleemloos een wifiverbinding maken?
Heb je al andere wifibeveiligingsprotocollen geprobeerd (WPA, WPA2, WPA2 PSK, etc.)?
Wat voor een router heb je (merk en type)?

Graag hoor ik van je,
muis89

Ontdekker
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Hoi
 
Ja inderdaad, de wifi problemen heb ik alleen met mijn iphone 5. Andere apparaten (o.a ipad en iphone 4 s) doen het wel gewoon goed en probleemloos. Zelf zit ik wel te denken aan die protocollen inderdaad omdat die update van Apple over WPA en WPA2 enzo ging. Zelf hebben wij nog de WEP geloof ik en die is ook best oud maar de router van ons zou je kunnen overschakelen naar bijv WPA of WPA 2.
 
Jij schrijft dat je geen problemen hebt, heb jij dan WPA (2) als ik vragen mag?
 
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Hallo allemaal,

Goed nieuws! Apple heeft een nieuwe iOS 6 update uitgebracht om onder andere het Wi-Fi probleem op te lossen.

Zie voor meer informatie het nieuwsbericht op iPhoneclub.nl:
''iOS 6.0.2 voor iPhone 5 en iPad mini moet Wi-Fi-probleem verhelpen'' http://voda.fo/ne/3qb9u

Ik hoor graag van jullie of de update heeft geholpen!



Riffraff

Liefhebber
  • 39Posts
  • 2Oplossingen
  • 27Likes
muis89 schreef:
Hoi
 
Ja inderdaad, de wifi problemen heb ik alleen met mijn iphone 5. Andere apparaten (o.a ipad en iphone 4 s) doen het wel gewoon goed en probleemloos. Zelf zit ik wel te denken aan die protocollen inderdaad omdat die update van Apple over WPA en WPA2 enzo ging. Zelf hebben wij nog de WEP geloof ik en die is ook best oud maar de router van ons zou je kunnen overschakelen naar bijv WPA of WPA 2.
 
Jij schrijft dat je geen problemen hebt, heb jij dan WPA (2) als ik vragen mag?
 
WPA 2 PSK inderdaad, met een Apple Time Capsule als router, je kunt bij dit protocol een zelfgekozen wachtwoord gebruiken, ik geloof minimaal 8 karakters, en bent dus niet gebonden aan een hexadecimale code of zo. WEP is inderdaad redelijk verouderd en in vergelijking met WPA en zeker WPA2 eenvoudig te kraken. Als je router het aankan zou ik gewoon eens proberen op WPA2 over te schakelen, kijken wat je iPhone dan doet.
 
Ben benieuwd...
muis89

Ontdekker
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Hoi,
 
Nou... het is dus erger geworden als eerst. We hebben hem omgeschakeld naar WPA2 en het leek erop dat mijn iphone het zou doen de rest van de avond. Maar nu komt het... als ik de iphone uitschakel en weer aan, heeft ij het wachtwoord niet onthouden (wat dus eerst ook was).
Het ergste is nu ook, de Ipad onthoudt hij nu ook niet meer (met in-uitschakelen) terwijl hij dat op WEP wel deed. De gewone laptop werkt wel gewoon goed, alleen de Apple producten onthoud hij niet meer 😞
We hebben hem zelfs terug gezet op WEP maar hij onthoud niks meer, op de gewone WPA ook niet.
De ipad/iphone hele nacht aan laten houden heeft ook niet geholpen, dan is hij hem ook kwijt.
We hebben een NETGEAR router, mensen om ons heen hebben ook WPA2 (naam router weet ik niet) en daar werkt wel gewoon alles.
 
Ik heb zelfs naar de helpdesk van NETGEAR gebeld en die zeggen dat het aan Apple ligt, terwijl dat gewoon niet kan omdat de ipad het wel altijd heeft gedaan. Ook vind ik het raar dat als je bij de Apple producten schoon begint (dus netwerk opnieuw instellen) het wachtwoord de 1e keer altijd mislukt is (dit was voorheen bij mijn ihpone en nu dus bij de rest ook) De 2e keer pakt hij wel, en internet doet het ook gewoon maar onthoud niks.
Wat kunnen we nu doen? Is er toch ergens een instelling fout?
 
Hopelijk begrijp je het verhaal een beetje 🙂
Riffraff

Liefhebber
  • 39Posts
  • 2Oplossingen
  • 27Likes
Klinkt mij stiekem toch als een probleem met je router in de oren. Heb je iemand in de buurt die je misschien even een andere router kan lenen om te kijken of het probleem zich daarmee oplost? Wat je mogelijk ook nog kan proberen is om de firmware van de router bij te werken naar de laatste versie, want ik begrijp dat je WPA2 PSK niet geprobeerd hebt? Mogelijk ondersteund je router de laatste protocollen niet...
muis89

Ontdekker
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Hoi,
 
Vreemd misschien maar het probleem is opgelost!
We hebben gewoon op alle Apple producten bij de wifi instellingen op Anders.. gedrukt en daar alles handmatig ingevuld en alles doet het weer op WPA 2-PSK inderdaad. Inclusief de Iphone 5 hehe 😉
Aan/uit zetten en hij onthoud ook gewoon het wachtwoord.
 
In ieder geval bedankt voor je hulp en wie weet helpen we anderen hier ook mee 🙂
Riffraff

Liefhebber
  • 39Posts
  • 2Oplossingen
  • 27Likes
No prolem, graag gedaan, en voor mij ook weer een weetje, ik had deze optie nog niet bedacht! Jij dus ook bedankt!
verynijs

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb ook problemen met mijn WIFI, ben ervoor in de vodafone winkel geweest. Daar doen ze er niks mee. zelfs geen notitie maken. Ik ben verzekerd, Ik kirjg geen nieuw toestel, ik moet immers maar zelf met de verzekering contact op nemen. Terwijl vodafone dit verkoopt in de winkel. Wie zijn werk moet ik nu gaan doen? Ik heb nu mijn 3g maar aan staan, maar op die manier is 2 gig wel snel op.
 
Wat gaat vodafone doen met de info??
Sann2802

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Goedemorgen,
Ik heb 25-10-13 'n iPhone 5c gekocht bij THE phonehouse. Super mooie telefoon hoor maar nu komt de maar! Ik kan niet op de WiFi verbinding komen. Op het netwerk wel maar het is toch vreemd dat ik niet op WiFi kan?! Nu kwam ik daar dus pas gister achter en tot die tijd had ik dus Apps gedownload en t nieuwe iOS systeem! En zag ik bij m'n tegoed €42.00 buiten tegoed staan. Dus ik had gebeld naar de klanten service en die vertelde me dat ik waarschijnlijk dus Bie top de WiFi zat... Maar ik heb dus overal geprobeerd p WiFi te komen maar t lukt niet ik kan alleen inloggen op t systeem:router thuis.. T kan toch niet waar zijn dat ik niet op WiFi kan ? Kun jij me helpen? Thnx!
Sann2802

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Goedemorgen,
Ik heb 25-10-13 'n iPhone 5c gekocht bij THE phonehouse. Super mooie telefoon hoor maar nu komt de maar! Ik kan niet op de WiFi verbinding komen. Op het netwerk wel maar het is toch vreemd dat ik niet op WiFi kan?! Nu kwam ik daar dus pas gister achter en tot die tijd had ik dus Apps gedownload en t nieuwe iOS systeem! En zag ik bij m'n tegoed €42.00 buiten tegoed staan. Dus ik had gebeld naar de klanten service en die vertelde me dat ik waarschijnlijk dus Niet op de WiFi zat... Maar ik heb dus overal geprobeerd op WiFi te komen maar t lukt niet ik kan alleen inloggen op t systeem/router thuis(en dat is niet echt goede verbinding) en op m'n werk dat is de enige plek waar k wel goed kan internetten als k op tv-systeem zit..
T kan toch niet waar zijn, heb zo'n mooie telefoon en dat ik niet op WiFi kan ? Kun jij me helpen? Thnx!
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
Hi Sann,

Welke foutmelding krijg je dan precies als je verbinding probeert te maken met Wi-Fi? Krijg je dan een melding dat je geen verbinding kunt maken? Of krijg je geen melding? Zie je dan wel het Wi-Fi icoontje in je beeldscherm staan?
Sann2802

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hai Maartje, k krijg geen foutmelding maar er komt inderdaad geen WiFl icoontje . I am desperate want heb persoonlijk nii veel verstand van telefoons dus moet t gewoon normaal werken allemaal 🙂
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic