roelandvdh

Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

wifi problemen met iPhone 5

Op het Apple forum en bij T-mobile veel mensen die wifi problemen hebben met hun nieuwe iPhone 5. Zo ook ik! Heb echt alles geprobeerd. Alle andere apparaten (Apple) werken probleemloos. Probleem: heb een paar seconden goede ontvangst, dan valt de verbinding weg, terwijl de signaalsterkte op maximum staat. Ook mn router is van Apple (ingebouwd in time machine). Iemand ook dit probleem?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
muis89

Ontdekker
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Hoi,
 
Vreemd misschien maar het probleem is opgelost!
We hebben gewoon op alle Apple producten bij de wifi instellingen op Anders.. gedrukt en daar alles handmatig ingevuld en alles doet het weer op WPA 2-PSK inderdaad. Inclusief de Iphone 5 hehe 😉
Aan/uit zetten en hij onthoud ook gewoon het wachtwoord.
 
In ieder geval bedankt voor je hulp en wie weet helpen we anderen hier ook mee 🙂

Bekijk in context

44 Reacties 44
Riffraff

Liefhebber
  • 39Posts
  • 2Oplossingen
  • 27Likes
Hoi,
 
Paar vragen ter verduidelijking, ik neem aan dat je bedoeld dat je wifi verbinding via een Time Capsule (de Airport Extreme router met ingebouwde harde schijf) en niet Time machine (het backup programma van OSX) bedoeld??? Verder, heb je op zowel 2,4gHz als op 5gHz (de N-band) geprobeerd verbinding te krijgen? Wat voor beveiligingsprotocol gebruik je (WPA2-AES toevallig?)
 
Waarom deze vragen, er zijn blijkbaar 2 verschillende wifichips in omloop in de iPhone5, een die door Intel is gemaakt (die, voor zover ik nu heb kunnen vinden geen problemen oplevert) en een die van Apple zelf komt die blijkbaar wel problemen oplevert. Het verschil tussen de 2 chips is te herkennen aan het MAC adres van de wifichip, te vinden onder instellingen => algemeen => info => Wifi adres. Als je daar een nummer ziet staan dat begint met 98:B8 is dat een Apple chip die problemen kan hebben met de WPA2-AES encryptie en zou ik de telefoon aanbieden om te laten vervangen... Je kunt ook intussen nog een ander wifi beveiligingsprotocol instellen in de time capsule om dit probleem tijdelijk te omzeilen, maar je gaat er bij het verbinding maken met andere htospots dan waarschijnlijk toch weer tegenaan lopen.
 
Update: Er blijken veel meer apple chips (geproduceerd door Broadcom) te zijn met het probleem, en is waarschijnlijk toch softwaregerelateerd. Tot nu toe lijkt het erop dat de toestellen met een Intelchip geen problemen ondervinden, en blijven er 2 opties over, 1. wachten op een iOS update die dit probleem verhelpt (intussen zijn er nog wat work-arounds die je zou kunnen proberen zoals wifibeveiliging aanpassen, HTTP proxy op auto zetten en nog wat van dat soort trucs, maar het zijn en blijven work-arounds) of 2. je toestel proberen te ruilen en voordat je een ander toestel meeneemt zeker stellen dat er een Intel chip inzit!
roelandvdh
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
inderdaad, time capsule :$. Heb zowel 2,4 als 5 ghz. 
 
Wifi adres begint met D8: D1, dus dat lijkt het niet te zijn. Ik heb verder echt ongeveer alles geprobeerd. Totale reset en herinstallatie, renew ... (vul in), alleen wifi aan, hernoemen wifi netwerken (gast netwerk en eigen netwerk), beveiliging naar WEP, WPA, WPA2, uit... Het vreemde is dat bij al deze pogingen ik een paar seconden verbinding heb, die vervolgens wegvalt terwijl de singaalsterkte op de iPhone max aangeeft. Alle andere Apple apparaten die ik heb, werken wel. 
 
Op de Apple support fora zijn er inmiddels tientallen pagina's met posts van mensen van over de hele wereld met hetzelfde probleem. In sommige Apple stores wordt het probleem onderkent, andere winkels weten hoegenaamd van niets. Sommige mensen hebben al drie nieuwe iPhones gekregen en hebben nog steeds het probleem, bij andere werkte vervanging van het toestel wel. Ik las ook dat een van de Apple stores wist te melden dat er een firmware update aankomt. Weer anderen ontkennen dat. Ofwel: total denial bij Apple, terwijl er toch problemen lijken te zijn. Erg frustrerend, ben gewend van Apple (en betaal daar ook voor...) dat hun apparaten vlekkeloos werken... 
roelandvdh
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ho Stop, dit had ik klaarblijkelijk nog niet geprobeerd: de beveiliging van het WIFI netwerk helemaal uitzetten.... Dat werkt wel... Maar kan natuurlijk niet de bedoeling zijn...  
Riffraff

Liefhebber
  • 39Posts
  • 2Oplossingen
  • 27Likes
ben ik volledig met je eens, kan inderdaad echt niet. Apple kennende echter zullen ze hier wel aan werken maar communiceren ze er niet over. In dat opzichtblijft het een beetej vreemde club, van de andere kant snap ik ook wel dat ze een probleem niet meteen erkennen, zeker als je de Amerikaanse cultuur met de Class Action Lawsuits kent.
Terug OT, je hebt het toestel waarschijnlijk online gekocht? Dan zou ik zeggen,accepteer voorlopig even de onbeveiligde wifiverbinding, want je toestel ruilen voor een toestel met een Intel wifichipset zal niet meevallen. Heb je hem in de winkel gekocht kun je het daar misschien rechtstreeks proberen, en de winkel niet uitgaan zonder dat je een toestel met die bewuste wifichipset hebt. Dat het probleem op den duur met een firmwareupdate opgelost gaat worden, daar twijfel ik niet aan.
Het enige datm ij nu nog verbaasd is dat jij voorlopig wel de enige hier op het forum bent, en dat het ook niet voor alle Apple wifichipsets opgaat, want mijn iPhone5 gaat als de brandweer op mijn Time Capsule, zowel op 2,4gHz als op 5gHz, beveilgd met WPA2-AES...
MusicLife

Gedreven Liefhebber
  • 43Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes
Er zijn inderdaad problemen met de Wifi. Apple heeft bevestigd dat ze zeer spoedig met een update zullen komen (iOS 6.0.1) waarbij problemen met Wifi verholpen zullen gaan worden. 

De kans is ook dat je je oude iPhone hebt gebackupt en deze hebt gerestored op je nieuwe iPhone 5. In sommige gevallen zijn dan de drivers ook van je oude iPhone als 't ware (deels) overgezet naar je iPhone 5 en die schijnen niet zo goed samen te werken met de Wifi hardware in je iphone 5.

Spoedig komt er dus een udpate aan die het probleem zal verhelpen! Niet je toestel terug sturen! Doe dit alleen wanneer je WiFi echt HELEMAAL niet werkt, dat zou op een hardware defect kunnen wijzen.

Groetjes,
Sjoerd
bekkersjunior

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik ben net in het bezit van een iphone 5 16gb black.
En idd waardeloze verbinding.... gelukkig heeft vf 10gb internet pakket dus dan maar op 3g 🙂
 
Wel waardeloos van Apple!
 
 
MusicLife

Gedreven Liefhebber
  • 43Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes
Ik kan melden dat er nu een update beschikbaar is via iTunes, na het updaten van je iPhone kun je weer normaal gebruik maken van je Wifi verbinding!
bekkersjunior

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Na de update doet wifi weer zoals het hoort. Echter is sinds dien bij het maken van een filmopname mijn geluid defect. Ik hoor alleen een ruis. Bij telefoneren of geluidsopname doet alles wel normaal. Nu heb ik ergens gelezen dat dit een geluids-chip defect kan zijn?? waar kan ik terecht?
RobbieE

Gedreven Liefhebber
  • 345Posts
  • 46Oplossingen
  • 16Likes
Hoi bekkersjunior,

Goed om te horen dat WiFi weer werkt zoals het hoort, maar natuurlijk wel balen dat je nu opeens problemen ondervindt met het geluid op je toestel. Ik zou in eerste instantie toch altijd even proberen om het toestel te herstellen. Wie weet, misschien lost dit het probleem al op. Mocht dit niet helpen, en het blijkt echt een defect te zijn, dan kun je het toestel op laten sturen ter reparatie via een Vodafone winkel. Voor meer informatie over de reparatie van je toestel kun je terecht op de volgende pagina: http://voda.fo/ne/0e33o
nick20

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo,
 
Sinds gisteren (09-11-2012) ben ik in het bezig van een iPhone 5. Echter ondervind ik ook na het updaten van mijn toestel naar IOS 6.0.1 wifi problemen. Hij maakt verbinding met mijn maar ik moet steeds opnieuw mijn router wachtwoord invullen terwijl het wachtwoord opgeslagen is. Wat kan/moet ik doen?
 
Gr. Nick
jan1984

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb sinds een week een iphone 5, ook de update geinstalleerd.
Maar ook ik heb nog steeds wifi problemen. elke keer moet ik opnieuw vebrinding maken en mijn wachtwoord invoeren.
Oftewel hij maakt nooit uit zichzelf verbinding met mijn wifi
en na een paar minuten gooit hij mij er weer uit en kan ik opnieuw verbinding maken...
terwijl mijn vriendin met iphone 4s nergens last van heeft!!
 
wie kan mij helpen?!?! moet ik terug naar de vodafone winkel???
BruceD

Gedreven Meedenker
  • 35Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
jan1984 schreef:
Ik heb sinds een week een iphone 5, ook de update geinstalleerd.
Maar ook ik heb nog steeds wifi problemen. elke keer moet ik opnieuw vebrinding maken en mijn wachtwoord invoeren.
Oftewel hij maakt nooit uit zichzelf verbinding met mijn wifi
en na een paar minuten gooit hij mij er weer uit en kan ik opnieuw verbinding maken...
terwijl mijn vriendin met iphone 4s nergens last van heeft!!

wie kan mij helpen?!?! moet ik terug naar de vodafone winkel???
Hoi Jan1984,

Heb je dit probleem bij 1 wifi netwerk of meerdere?


jan1984

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dat weet ik eerlijk gezegd niet, maakt dat uit? De iphone 4s en mijn vorige HTC maakte wel automatisch verbinding met het wifi netwerk en gooide mij er nooit utit?
BruceD

Gedreven Meedenker
  • 35Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
jan1984 schreef:
Dat weet ik eerlijk gezegd niet, maakt dat uit? De iphone 4s en mijn vorige HTC maakte wel automatisch verbinding met het wifi netwerk en gooide mij er nooit utit?
Dat is wel belangrijk om te weten, zodat we de oorzaak beter in kaart kunnen brengen. Probeer eens de aan/uit knop in te houden samen met de Home button totdat het Apple logo verschijnt. Werkt het dan wel?

nick20

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb het probleem zelf al opgelost, je moet het volgende doen:
Ga naar instellingen --> Algemeen --> Stel toestel opnieuw in --> Herstel netwerkinstellingen (je netwerkinstellingen voor Wifi worden dan verwijderd) start hierna je toestel opnieuw op.
 
Vervolgens ga je weer naar instellingen --> wifi --> zet hierna eerst "vraag om verbinding" op AAN en stel daarna je Wifi in. Als het goed is maakt hij hierna weer automatisch verbinding.
 
Bij mij werkte dit in ieder geval.
 
Gr. Nick
Robbievanloon

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Ik heb de nieuwste update 6.01 geïnstalleerd en sindsdien zijn de problemen met mijn wifi alleen erger geworden, ik kan nu helemaal geen verbindingen meer maken met welk wifi netwerk dan ook. Tevens is mijn batterij binnen 11 uur leeg!! Vandaag heb ik hem zelfs na 10 uur in de oplader moeten stoppen zonder een enkel telefoon gesprek gevoerd te hebben! . Overal op internet lees ik deze klachten.. De update zou het beter moeten maken maar het is bij mij alleen maar erger geworden. ik wil dus ook zo snel mogelijk een nieuw toestel ( voor dat ik mijn huidige iPhone 5 inlever) ik kan namelijk met mijn nieuwe nano sim niets in een vervangend toestel en moet voor mijn werk 24 uur per dag bereikbaar zijn.
 
Bij wie moet ik zijn? 
 
Een trouwe vodafone klant 
jan1984

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Mijn wifi probleem lijkt verholpen te zijn, al moet ik vanmiddag nog ff kijken als ik thuis kom!
In ieder geval hartelijk dank voor jullie reacties!!! mocht het nog niet werken horen jullie het!
Rachelle_

Gedreven Meedenker
  • 44Posts
  • 2Oplossingen
  • 11Likes
Hallo Robbievanloon,

Wat vreemd dat jij de problemen blijft ervaren. Je kunt even langs een Vodafone winkel gaan, één van mijn collega's kan dan een en ander nakijken. Mocht blijken dat je toestel ter reparatie opgestuurd moet worden dan kan mijn collega dat voor je doen.

Als je een vervangend toestel hebt waar een normale of een micro-simkaart in past, dan kan mijn collega de simkaart ook voor je omwisselen.

vrofi

Gedreven Meedenker
  • 41Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Ik heb mijn iPhone 5 bij Apple omgeruild omdat de WiFi problemen vertoonde. Het is trouwens in veel gevallen geen software probleem, maar een daadwerkelijk defect aan de telefoon zelf.
 
Bij mij uitte zich dit doordat de iPhone nauwelijks het signaal van mijn router (of een van de andere 15 netwerken in de buurt) kon oppikken, terwijl mijn iPhone4 dit probleemloos kon. Pas als ik met mijn iPhone5 NAAST mijn router ging staan, pikte deze een heel zwak signaal op, en kon (zeer moeizaam) verbinden.
 
Apple is op de hoogte van dit probleem en dit is niet op te lossen met software. Als iOS 6.0.1 dit probleem niet voor je oplost, dan is het een hardware defect en zou ik je telefoon z.s.m. omruilen bij Vodafone of Apple.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic