emielvaneijk

Ontdekker
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

wifi bellen werkt niet meer

Iphone 7+ en iphone 6s samen met ziggo internet.
Wifi bellen heeft in begin gewerkt maar plots gestopt (na carrier update?)
niet mneer aan de praat te krijgen. alles geprobeerd, netwerk herstellen, andere wifi, kaart er in eruiot, herstarten etc.
redelijk dadeloos aangezien de vodafone ontvangst in het gebied waar ik woon/werk zeer zeer slecht is.

tips? (behalve overstappen naar een ander)
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
emielvaneijk
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
sinds vanochtend werkt het weer.

Hoe mooi zou het zijn als vodafone intern haar mensen bij helpdesk en andere support afdelingen zou informeren bij een storing. Dit zou enorm veel tijd en ergenis schelen. Ik voel mij door Vodafone echt niet serieus genomen als ik allemaal idiote testjes moet doen met mn telefoons. Het is niet de eerste keer dat ik met een storing contact met vodafone opneem en de man/vrouw aan de lijn alleen maar blijft roepen dat zover zij kunnen zien alles in orde is en..... uiteindelijk via een andre weg wordt er wel aangegeven dat er een storing is. Heel frustrerend

Bekijk in context

12 Reacties 12
Prener

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb hetzelfde probleem alleen met Samsung S7 Edge toestel
Alexfranken

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb hier sinds vandaag ook last van. Heb een iphone 6S waar dit eerst met aanbiedersinstellingen 27.2 heeft gewerkt. En heb laatst 28.3 geinstalleerd en kan sinds vandaag niet meer via wifi bellen. Ben al langs de winkel geweest waar ik een nieuwe sim kaart heb gekregen, niet geholpen. Heb via klantenservice een reset van het netwerk gehad, niet geholpen. Verder al het normale geprobeerd van het resetten en aan uit zetten.
Ik hoop dat dit probleem wordt opgepakt want ik denk dat er misschien iets meer achter zit aangezien beide klantenservices alles gecontroleerd hebben in mijn toestel en niks afwijkends vonden.
Florida

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
Werkt hier ook niet meer.
iphone SE, ziggo netwerk
davod10

Gedreven Meedenker
  • 2448Posts
  • 57Oplossingen
  • 0Likes
Hier ook géén VoLTE en VoWiFi mogelijk... Had al 2x een reset gedaan, ik maar denken dat ik zelf iets verprutst had. Is er nu (officieel) storing oid?

- edit -
Sinds de 16e werkt VoWiFi + VoLTE weer..
Wel een merkbare verbetering zeg, om dit te hebben, heel fijn als het werkt.
emielvaneijk
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Het lijkt erop dat vodafone dit niet serieus neemt, gisteren bijna een uur met ze aan de "chat" gezeten. Alleen maar trukjes uithalen als netwerk resetten telefoon herstarten, sim kaarten verwisselen etc.
het is zo overduidelijk dat er plots geen mogelijkheid is om via wifi te bellen.Vodafon zou er iemand op moeten zetten om te kijken waar het probleem intern kan zitten ipv er van uit gaan dat dit extern, bij hun klanten ligt.
is er iemand die op dit moment wel de mogelijkheid heeft om te bellen via wifi? welke versie van aanbiederinstellingen zijn er geinstalleerd?
Sietske
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1394Posts
  • 51Oplossingen
  • 59Likes
Hi allemaal,

Het klopt inderdaad dat het even niet mogelijk was om via WiFi te bellen.
Dit probleem zou nu opgelost moeten zijn.
Laten jullie weten of het werkt?
emielvaneijk
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
sinds vanochtend werkt het weer.

Hoe mooi zou het zijn als vodafone intern haar mensen bij helpdesk en andere support afdelingen zou informeren bij een storing. Dit zou enorm veel tijd en ergenis schelen. Ik voel mij door Vodafone echt niet serieus genomen als ik allemaal idiote testjes moet doen met mn telefoons. Het is niet de eerste keer dat ik met een storing contact met vodafone opneem en de man/vrouw aan de lijn alleen maar blijft roepen dat zover zij kunnen zien alles in orde is en..... uiteindelijk via een andre weg wordt er wel aangegeven dat er een storing is. Heel frustrerend
Sietske
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1394Posts
  • 51Oplossingen
  • 59Likes
emielvaneijk,

Ik ben het zeker met je eens dat dit intern (blijkbaar) duidelijker gecommuniceerd had moeten worden.
Het is natuurlijk niet echt netjes als de klantenservice zelf niet precies weet wat er aan de hand is.
Excuses!
emielvaneijk
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Sietske

de boel werkt weer dus dat is mooi, hopenlijk kan jij er iets mee om er voor te zorgen dat ook vodafone hier wat van kan leren en een het service niveau kan verhogen.

thnx
Sietske
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1394Posts
  • 51Oplossingen
  • 59Likes
@emailvaneijk,

Ik ga in ieder geval intern doorgeven dat hier de volgende keer beter op gelet moet worden.
Bedankt in ieder geval voor jouw feedback! Fijn weekend alvast 🙂
davod10

Gedreven Meedenker
  • 2448Posts
  • 57Oplossingen
  • 0Likes
Jup, het werkt weer prima. Was een flink gemis, zonder VoWiFi heb ik inpandig deadzones, dus fijn als het werkt!
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Topic gesloten.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic