draaitol

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

wereld blox voor 10mb 5euro p/dg

Als ik vanuit Indonesie/Bali wil bellen of smsen naar Nederland als vodafone abbonee kan ik dan het best voor 5 euro p/dg voor 10 mb mn blox aanzetten. Ik lees nl erg vervelende berichten van abonnees die dit gedaan hebben dat dit niet werkt. er zit een max aan van 60 euro dan wordt er geblokeerd. Ik verblijf daar 20 dagen.
 
Wat kan ik voor 10 mb smsen en evt bellen?
wat is het advies, alles uitzetten alleen wifi aan?
 
ik ben totaal niet op de hoogte van de gevaren van mobiel bellen en welke hoge kosten mij evt toekomen
wie kan mij meer vertellen
 
4 Reacties 4
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Hallo Draaitol, allereerst welkom op het forum! Dat is waarschijnlijk de Internet op Reis Wereld BloX. Hiermee kun je alleen internetten. Voor meer informatie over de tarieven in Indonesië kun je terecht op de volgende pagina.
draaitol
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
dus als ik het goed begrijp kan je vanuit dit land beter niet naar nederland bellen met vodafone abbo bijna 2 euro per minuut. Hebben jullie wel tips misschien
Rowie

Raadgever
  • 197Posts
  • 3Oplossingen
  • 20Likes
Hi Draaitol,

Helaas hebben we geen aanbieding of BloX die het bellen vanuit Indonesië goedkoper maakt.
Ik had je graag een ander antwoord willen geven, maar ik kan er helaas niet meer van maken dan dat het is :$
RuudNL

Liefhebber
  • 650Posts
  • 17Oplossingen
  • 125Likes
Je kunt iedere dag een dagbundel nemen, maar dan kost het je 100 euro op de hele reis. Als je een smartphone hebt kun je dan bijvoorbeeld Whatsapp gebruiken (als alternatief voor sms) en ook mailen. Alleen niet al te veel foto's doorsturen, dat kost MB's...
 
Als je wilt bellen, zet 3G dan uit, zet wifi aan en gebruik Skype op de plekken waar je wifi hebt in het land. Ook kun je je laten bellen; dat is goedkoper. Stuur bijv. een whatsappje dat je gebeld wilt worden.
 
Of koop een lokale simkaart. Nadeel is dan wel dat je niet bereikbaar bent op je eigen nummer, en dat het (zeker met een mobieltje) weer erg duur is om jou te bellen in Indonesië. Voordeel is dat het internet dan wel goedkoop is (handig voor Whatsapp en foto's).
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic