shadowracertje

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

wel verbinding met 3g maar internet en mail werkt niet iphone4 Kaatsheuvel

Sinds de update met ios heb ik wel de verbinding van 3g in mijn scherm staan maar krijg foutmeldingen bij het ophalen van mail of bij het openen van Safari. De wifi werkt wel. Ik heb de telefoon naar aanleiding van de chat met een medewerker op de fabrieksinstellingen gezet maar helaas dit heeft niet geholpen. Mijn simkaart werkt wel in een andere iphone 4 maar de simkaart van mijn partner (van BEN) werkt de 3 g ook niet.
Graag een spoedige oplossing hiervoor aangezien de chat te druk is.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
NetwerkFreak
Expert
Expert
  • 1397Posts
  • 45Oplossingen
  • 200Likes
Beste Shadowracertje,

Op 18 september introduceert Apple iOS7. De introductie van iOS7 brengt niet alleen nieuwe features, APIs en een volledig nieuw design maar maakt ook 4G op de iPhone5 mogelijk.

De update naar iOS7 heeft als consequentie dat gebruikers van iPhones de internet (APN) settings in het instellingenmenu op hun iPhone opnieuw handmatig moeten instellen.

De standaard APN in iOS7 is “live.vodafone.com”. In sommige gevallen hebben grootzakelijke klanten deze APN niet geactiveerd en kunnen alleen gebruikmaken van “office.vodafone.nl” (gebruikersnaam en wachtwoord zijn optioneel / niet nodig). Aanpassen van de APN op een iPhone of iPad doet u onder Instellingen / Algemeen / Mobiel Netwerk / Mobiel Datanetwerk / Mobiele Data / APN.

hebben deze apps wel toegang tot de 3g?

Open ‘Instellingen’
• Navigeer naar ‘Mobiel netwerk’
• Scroll vervolgens naar beneden

Een applicatie kun je ook de toegang tot het datanetwerk ontzeggen door deze uit te schakelen.



Bekijk in context

3 Reacties 3
NetwerkFreak
Expert
Expert
  • 1397Posts
  • 45Oplossingen
  • 200Likes
Beste Shadowracertje,

Op 18 september introduceert Apple iOS7. De introductie van iOS7 brengt niet alleen nieuwe features, APIs en een volledig nieuw design maar maakt ook 4G op de iPhone5 mogelijk.

De update naar iOS7 heeft als consequentie dat gebruikers van iPhones de internet (APN) settings in het instellingenmenu op hun iPhone opnieuw handmatig moeten instellen.

De standaard APN in iOS7 is “live.vodafone.com”. In sommige gevallen hebben grootzakelijke klanten deze APN niet geactiveerd en kunnen alleen gebruikmaken van “office.vodafone.nl” (gebruikersnaam en wachtwoord zijn optioneel / niet nodig). Aanpassen van de APN op een iPhone of iPad doet u onder Instellingen / Algemeen / Mobiel Netwerk / Mobiel Datanetwerk / Mobiele Data / APN.

hebben deze apps wel toegang tot de 3g?

Open ‘Instellingen’
• Navigeer naar ‘Mobiel netwerk’
• Scroll vervolgens naar beneden

Een applicatie kun je ook de toegang tot het datanetwerk ontzeggen door deze uit te schakelen.



shadowracertje
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Alles werkt weer helemaal super!!! Zou je dit door willen geven aan Simone daar heb ik vanmiddag mee op de chat gezeten en toen kwamen we er niet uit.
NetwerkFreak
Expert
Expert
  • 1397Posts
  • 45Oplossingen
  • 200Likes
Beste @shadowracertje ,

Hahahaha, Ik ben zelf geen vodafone medewerker. 😄
Maar mocht ik haar ooit tegen komen, zal ik het door geven 😄
Misschien kan @Arina of @Per het voor je aan deze medewerker door geven.

Ben blij dat mijn oplossing werkte. U vroeg om een snelle oplossing, nou was dit snel of niet?:D
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic