Roely

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

wat is ims service

Wat is ims service? Iets met bellen via de wifi. Betekend dat het dan via mijn internet abonnement gaat die ik thuis heb of via het internet abonnement heb van mijn mobiele telefoon?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hoi @Roely 
IMS service komt in beeld omdat bellen over Wi-Fi in het toestel aan staat. Je krijgt deze melding dan ook zodra je verbonden bent met een Wi-Fi netwerk.

Dan bel je dus over je WiFi netwerk in huis, of ergens anders, waar je bent aangesloten op WiFi en slecht bereik hebt met je 4G. Let op, dit gaat wel van je belminuten af, mocht je deze hebben. Als je onbeperkt bellen hebt, dan niet. 

Bij Vodafone maak je gebruik van een goed netwerk. Toch kan het zo zijn dat het bereik af en toe wegvalt. Bijvoorbeeld door dikke betonnen muren van huizen en kantoorpanden. Deze blokkeren het signaal. Daarom introduceren we bellen via 4G en wifi. Dan ben je onderweg én binnen goed bereikbaar

Meer info over 4G bellen over WiFi, zie:
https://www.vodafone.nl/4gbellen/

Bekijk in context

2 Reacties 2
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hoi @Roely 
IMS service komt in beeld omdat bellen over Wi-Fi in het toestel aan staat. Je krijgt deze melding dan ook zodra je verbonden bent met een Wi-Fi netwerk.

Dan bel je dus over je WiFi netwerk in huis, of ergens anders, waar je bent aangesloten op WiFi en slecht bereik hebt met je 4G. Let op, dit gaat wel van je belminuten af, mocht je deze hebben. Als je onbeperkt bellen hebt, dan niet. 

Bij Vodafone maak je gebruik van een goed netwerk. Toch kan het zo zijn dat het bereik af en toe wegvalt. Bijvoorbeeld door dikke betonnen muren van huizen en kantoorpanden. Deze blokkeren het signaal. Daarom introduceren we bellen via 4G en wifi. Dan ben je onderweg én binnen goed bereikbaar

Meer info over 4G bellen over WiFi, zie:
https://www.vodafone.nl/4gbellen/

Sharon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3523Posts
  • 215Oplossingen
  • 439Likes

Was deze informatie duidelijk voor jou @Roely ?

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic