wendy5775

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

waarom kan ik mijn nummer niet behouden?

Tot eind deze maand loopt mijn oude contract bij vodafone en ik heb al een tijdje een nieuw abonnement.
Zowel in de winkel als telefonisch kreeg ik te horen dat ik mijn huidige nummer niet kon mee nemen.
Begrijp alleen niet waarom. Heb het aan vrienden gevraagd maar die begrepen het ook niet.
Kan iemand mij dit uitleggen?
3 Reacties 3
Netwerker
Expert
Expert
  • 986Posts
  • 111Oplossingen
  • 401Likes

Hallo wendy5775,

Je schrijft dat je al een tijdje een nieuw abonnement hebt. En daar gaat het mis. Je kunt je nul-zes-nummer niet laten overzetten (porteren) naar een abonnement dat reeds bestaat. Nummer-overzetting is alleen mogelijk naar nieuwe abonnementen, die nog moeten worden afgesloten.

Indien je heel erg veel waarde hecht aan een bepaald nul-zes-nummer. Bijvoorbeeld het nul-zes-nummer van je abonnement dat binnenkort eindigt. Dan kun je een goedkoop prepaid - abo nemen bij Vodafone, en je nul-zes-nummer laten overzetten (porteren) naar dat nieuwe, goedkope prepaid - abo.

Dan blijf je op je vertrouwde nul-zes-nummer bereikbaar voor relaties die dat nul-zes-nummer van jou reeds in hun bezit hebben.

Succes !

Netwerker
Rambojambo

Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Zonde Wendy, als je je nummer wil houden moet je kiezen om te verlengen, dan houw je altijd je eigen nummer. Kun je al 4 maanden voor het einde van je abo regelen. Denk dat het nu inderdaad te laat is. Liever vantevoren even vragen voorkomt hoop gedoe:@
NetwerkFreak
Expert
Expert
  • 1397Posts
  • 45Oplossingen
  • 200Likes
Beste @wendy5775 ,

Als je had verlengt, was dit geen probleem geweest. Als je alleen een nieuw abbonoment hebt afgesloten, dan kan dit inderdaad helaas niet. Maar waarom dan niet vraag je je af? Simpel, in het systeem moet er aan jou abbonoment een nummer gekoppeld zitten. Want anders bied vodafone je een dienst aan, waarvan je geen gebruik kan maken.

Uiteraard kan je dan zeggen: Waarom konden ze mijn nieuwe nummer niet aan mijn oude abbonoment koppelen en mijn oude nummer aan mijn nieuwe? Dit omdat dit niet "even" kan in het systeem... Alleen aan het begin is dit "zover ik weet" mogelijk.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic