ontevredenklant

Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

waardeloos toestel en waardeloze service

Op 9 juli heb ik mijn nieuwe Sony Xperia Z ontvangen. Een nieuw toestel met een nieuw Red abonnement. Gelukkig hoort bij dat abonnement een vervangend toestel, want ik heb mijn vervangende toestel al bijna 3x zo lang als mijn eigen toestel...Helaas zat er geen contract bij. Over gebeld met Vodafone, maar dat was normaal, want ik was al klant en dan wordt er geen nieuw contract gestuurd. Ook meldde ik al dat hij erg heet werd bij het opladen, dat moest ik maar even aanzien. Na 2 weken ging het niet langer, het toestel werd kokend heet bij het opladen, ALS hij al oplaadde want dan moest hij eerst uit gezet worden, anders deed hij het niet, Ook liep de batterij meteen leeg. Weer gebeld met Vodafone en kreeg te horen dat het jammer was dat ik nu belde want binnen 7 dagen zou ik een nieuw toestel gekregen hebben... Ik vroeg hoe ik dat had kunnen weten en het antwoord was dat dat in mijn contract stond... Het feit dat ik geklaagd had dat er geen contract bij zat gold niet als argument... De mevrouw van Dynafix beloofde mij een zelfde toestel als ik inleverde. Had ze nooit mogen doen, want dat kon niet hoorde ik later... Mijn toestel werd opgehaald op 23 juli en ik kreeg mijn vervangende toestel, een Xperia T, een waardeloos toestel maar hij doet het tenminste. Via Track & Trace kon ik volgen wat er met mijn toestel gebeurde. Via allerlei interne reparatieafdelingen uiteindelijk naar een externe reparateur op 31 juli. En toen werd het stil... Na 2 weken heb ik een klacht ingediend bij Vodafone, antwoord was dat maar af moest wachten of de reparatie afdoende was... Weer een week later een klacht bij Sony ingediend. Tot op vandaag geen antwoord. Op 21 augustus stond plotseling in de T&T: Product klaar voor retourzending. Hoera! En op 23 augustus: Product is verstuurd naar de klant of naar de winkel. Dat was fijn. Maar zou ik daar dan geen bericht van krijgen? Maandag 26 augustus Dynafix gebeld. Even nagekeken en... het toestel is niet te repareren en nu wachten wij op nadere berichten. Wat voor nadere berichten, dan moet er toch gewoon een nieuwe gestuurd worden? Nee daar ga ik niet over... Meteen daarna Vodafone gevraagd hoe het zit. Dat zou gevraagd worden aan de desbetreffende afdeling. Kunt u mij dan daarna terugbellen, over een uur of zo? Nee, natuurlijk niet, dat duurt 3 - 5 dagen. Vandaag is de 5de dag en nog steeds heb ik helemaal niets gehoord. Niet van Vodafone en niet van Sony. Ik neem aan dat ik mijn mening over het product en de service van Sony en de service van Vodafone hier niet hoef te geven...
21 Reacties 21
Jvd

Meedenker
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Bij mij was iets soortgelijks aan de hand, ik heb hem toen op advies van sony via de phonehouse op laten sturen naar sony en toen ben ik mijn xperia z 3 weken kwijt geweest. Uiteindelijk kreeg ik ook het bericht dat hij niet meer te repareren was. Maar dat ik wel een nieuwe kreeg. Dus uiteindelijk een week later kreeg ik bericht dat ik mijn nieuwe xperia z kon ophalen bij de phonehouse. Ik zou eerst alleen de telefoon krijgen (dus zonder doos, oplader enzo) maar toen bleek dat ik gewoon alles kreeg dus dat was wel leuk meegenomen. Maar het duurt idd te lang en is zeer slechte service van vodafone. Even voor de duidelijkheid, ik heb mijn telefoon online bij vodafone besteld.
davod10

Gedreven Meedenker
  • 2448Posts
  • 57Oplossingen
  • 0Likes
Jvd schreef:
Bij mij was iets soortgelijks aan de hand, ik heb hem toen op advies van sony via de phonehouse op laten sturen naar sony en toen ben ik mijn xperia z 3 weken kwijt geweest. Uiteindelijk kreeg ik ook het bericht dat hij niet meer te repareren was. Maar dat ik wel een nieuwe kreeg. Dus uiteindelijk een week later kreeg ik bericht dat ik mijn nieuwe xperia z kon ophalen bij de phonehouse. Ik zou eerst alleen de telefoon krijgen (dus zonder doos, oplader enzo) maar toen bleek dat ik gewoon alles kreeg dus dat was wel leuk meegenomen. Maar het duurt idd te lang en is zeer slechte service van vodafone. Even voor de duidelijkheid, ik heb mijn telefoon online bij vodafone besteld.
Waarom stuur je je toestel via The Phonehouse op terwijl je deze via Vodafone hebt gekocht?
Vodaafone heeft zelf overal winkels en de mogelijkheid je toestel te laten repareren.
In jouw geval is het slechte service van Phonehouse, kan je Vodafone niet kwalijk nemen.
ontevredenklant
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ik heb 2 weken geleden via de website het verhaal naar de klantenservice van Sony gestuurd, maar nooit een antwoord ontvangen.
ontevredenklant
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Voor alle duidelijkheid: ik heb mijn Sony Xperia Z ca. 2 weken gehad, hij is nooit goed geweest, en hij is al meer dan 5 weken "in reparatie"  zonder dat ik ook maar iets gehoord heb...! Vodafone weigert een nieuwe te geven, hoewel de Consumentenbond aangeeft dat dat wel zou moeten binnen 30 dagen na aankoop.
ArHu

Gedreven Liefhebber
  • 297Posts
  • 3Oplossingen
  • 28Likes
Even over de service van sony zelf: ik had bij sony een tablet z gekocht maar deze kreeg binnen 30 dagen waterschade, omdat er geen nieuwe op voorraad waren, hebben zij hem netjes voor me opgehaald thuis en kreeg ik binnen een dag zonder gezeik mijn geld terug
Astrid
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1746Posts
  • 107Oplossingen
  • 137Likes
Hoi ontevredenklant,

Welkom op het Vodafone Forum.

Als ik lees wat er allemaal aan de hand ik kan ik me voorstellen dat je voor deze gebruikersnaam hebt gekozen.
Ik zie dat je berichtje al van afgelopen donderdag is. Heb je inmiddels al iets gehoord?
ontevredenklant
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
NEEN, gisteren heb ik wel weer met Vodafone gebeld en gehoord dat er nu een probleem tussen Sony en Dynafix ligt, aangezien het toestel inderdaad niet te repareren is. Het probleem is of Sony mij direct een nieuw toestel gaat sturen of dat Dynafix mij een tegoedbon gaat sturen zodat ik een nieuw toestel in de winkel kan ophalen. Dit schijnt al een paar weken te duren. In de tussentijd heeft Sony nog nooit op mijn klacht gereageerd en heeft Vodafone mij niet teruggebeld binnen 3 - 5 dagen. Ik heb zelf gisteren weer moeten bellen. Dit probleem tussen Sony en Dynafix houdt er dus ook geen rekening mee dat ik een ruiltoestel heb en dat zij sowieso weer een toestel moeten komen omruilen. Dat de klant daar de dupe van is en dat dit makkelijk nog weken of maanden kan duren maakt ze gewoonweg niets uit. Het gaat om hun principes en niet om inferieure tweedekeus toestellen en waardeloze service.
Astrid
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1746Posts
  • 107Oplossingen
  • 137Likes
Het schiet inderdaad niet op zo. Via het forum kan ik jammer genoeg niets voor je betekenen.
Stel je vraag eens op Twitter of Facebook. Dan kunnen mijn collega's met jouw gegevens kijken of ze iets voor je kunnen betekenen.
ontevredenklant
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ik heb al speciaal hiervoor een Facebook account aangemaakt om dit verhaal erop te kunnen zetten. Is het niet schandalig dat je een Facebook account aan moet maken opdat bedrijven die volgens wettelijke normen garantie op hun producten moeten geven alleen dan naar je gaan luisteren?
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi!
 
Ik zelf moet zeggen dat ik het liefst via Twitter mijn vragen stel simpeler en dit noemen ze wel en ''Forum''. Vragen qua reparatie en dergelijk zijn eigenlijk meer bedoeld voor de Vodafone Webcare Crew. Maar wens je alvast wel veel succes met je probleem!
 
Groet: ^PS
ontevredenklant
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Het verhaal gaat weer verder. Gisteren dus maar weer eens met Vodafone gebeld die in al die ruim 6 weken nog nooit iets van zich hebben laten horen. Ik vertelde degene die ik aan de telefoon kreeg dat ik het helemaal gehad heb met Vodafone en dat ik mijn contract met terugwerkende kracht wil laten ontbinden op grond van wanprestatie van Vodafone. Dat vond hij natuurlijk niet leuk en hij ging onmiddellijk met Dynafix bellen en kreeg zelfs van zijn teamleider toestemming om mij daarna terug te bellen. Hij heeft geregeld dat Dynafix mij terug belde en wat bleek? Deze dame vertelde mij dat het geen probleem tussen Sony en Dynafix was, want Vodafone zou al op 26 augustus bericht hebben gekregen van Sony dat Vodafone de telefoon vergoed krijgt aangezien het veel te lang zou duren om op de onderdelen te wachten. Zij begreep ook niet waarom Vodafone niets van zich heeft laten horen. Let wel: mijn telefoon, amper 2 weken oud, is op 23 juli naar Vodafone gestuurd...! Toen deze werknemer van Vodafone mij terugbelde kon hij helaas niet regelen dat het meteen opgelost zou worden omdat die afdeling al naar huis was, maar vandaag zou dat onmiddellijk gebeuren. Ik zou meteen gebeld worden door Vodafone met de oplossing voor mijn probleem. Het zal niemand verbazen dat er vandaag in het geheel niet door Vodafone contact met mij is opgenomen. Morgen zal ik mijn zeer veel jaren lopende contract met Vodafone op grond van wanprestatie met terugwerkende kracht beëindigen.
ArHu

Gedreven Liefhebber
  • 297Posts
  • 3Oplossingen
  • 28Likes
Inderdaad, ik heb hetzelfde moeten doen en ook een twetter want dan kunnen ze persoonlijk info uitwisselen ofzo. Nooit begrepen waarom dat niet via een pb op het forum kan of gewoon via de mail. Man ik log in op de Vodafone site om mijn abbo te beheren, hoeveel persoonlijker wil je het hebben?

Via de mail en telefoon word je afgescheept, als je al antwoord krijgt....
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
ArHu schreef:
Inderdaad, ik heb hetzelfde moeten doen en ook een twetter want dan kunnen ze persoonlijk info uitwisselen ofzo. Nooit begrepen waarom dat niet via een pb op het forum kan of gewoon via de mail. Man ik log in op de Vodafone site om mijn abbo te beheren, hoeveel persoonlijker wil je het hebben?

Via de mail en telefoon word je afgescheept, als je al antwoord krijgt....
Het forum is daar ook eigenlijk niet voor bedoeld. Het forum is ervoor bedoeld dat klanten elkaar met vragen kunnen helpen. We geven als moderators wel antwoord op vragen maar eigenlijk moet je hier als richtlijn nemen: als een andere klant geen antwoord kan geven op jouw vraag hoort die vraag niet thuis op het forum. Daarvoor hebben wij inderdaad Facebook en Twitter. We verwijzen daar naartoe omdat wij in een team zitten dat zowel hier actief is als op Facebook en Twitter, dus grote kans dat ik zowel hier reageer als op Twitter. We zouden natuurlijk ook kunnen verwijzen naar onze telefonische klantenservice maar vaak is Twitter/FB makkelijker omdat we er dan al vanaf weten en omdat we daar 24/7 actief zijn. 😉 Maar, het blijft natuurlijk je eigen keuze! Via mail contact opnemen kan ook gewoon.
ArHu

Gedreven Liefhebber
  • 297Posts
  • 3Oplossingen
  • 28Likes
Dat is toch onbegrijpelijk? Wat maakt het platform uit, behalve dat twitter en facebook onze privacy invaderen en veel mensen daar liever geen account willen hebben. Buiten het feit om dat facebook en twitter volkomen onlogisch werken en discussies volgen vrijwel onmogelijk is
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi!
 
Ik snap wel dat Vodafone op Twitter & Facebook zit tegenwoordig zit de jeugd er genoeg op! En zelfs ouderen hebben wel en Facebook account. Twitter is eigenlijk erg makkelijk en als ik en vraag heb stel ik die gewoon op Twitter simpeler ;). Had nog met en Vodafone medewerker om 02:10 en gesprek zo laat en toch antwoordt. Het forum is meer bedoeld voor mensen die iets niet weten bijvoorbeeld ''Hoe maak ik en Screenshot op mijn Galaxy SIII?'' We mogen ook wel blij zijn dat we dit forum niet hoeven te gebruiken voor alle vragen dan was dit forum te vol maar dan echt te vol....
 
Groet: ^PS
ontevredenklant
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Het is zeker onbegrijpelijk, want ik heb speciaal voor deze onzin een Facebook account aangemaakt en heb het hele verhaal erop gezet. De reactie van Vodafone? Die was geheel identiek aan hun normale reactie: niets, nul, nada. Dus daarvoor zou niemand iets speciaal op Facebook hoeven zetten. Dat werkt uitsluitend frustratieverhogend.
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Heb je misschien een linkje naar het Facebook gesprek? Dan kan ik je opzoeken en eea voor je nakijken.
ontevredenklant
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Het verhaal gaat nog verder. Vorige week vrijdag was Vodafone zo ver: er werd een nieuwe telefoon naar mij verstuurd. Uiteraard moest ik daar achter komen doordat ik zelf weer opbelde, want Vodafone heeft in deze maanden NOOIT contact met mij opgenomen. Dat doen ze waarschijnlijk alleen met nieuwe klanten (als het mee zit), niet met bestaande. Het was zelfs een Z1 en geen Z, aangezien er in de tussentijd alweer een nieuw toestel uit is gekomen. Ik was zelfs verbaasd, want ik had begrepen dat deze uitsluitend via voorinschrijving besteld kon worden en pas eind september in Nederland op de markt zou komen. Men verzekerde mij, bezwoor mij zelfs dat het toestel met spoed verstuurd was naar mij en het contract met TNT post hield in dat het binnen 24 uur bij mij zou zijn. Aangezien ik er behoorlijk op zat te wachten ben ik daar zaterdag dus voor thuis gebleven. Echter.... geen toestel op zaterdag...... of op maandag...... Dus dinsdag maar weer gebeld... Ik wilde het Track & Trace nummer weten zodat ik het pakje bij de post zou kunnen traceren. De eerste die ik kreeg gaf mij het T&T nummer van Dynafix. Dat werkte dus niet helemaal... De tweede gaf mij het ordernummer als ware het hte T&T nummer van de post... Toen ik hierachter kwam en diegene vroeg of ze wel wist wat Track & Trace betekende, omdat dat buitenlands was, werd zij woedend op mij en hing op. Schijnt normaal te zijn voor Vodafone medewerkers..... Kreeg ik ook nog een bandje te horen dat ik me niet goed had gedragen en dat mijn nummer als zodanig geregistreerd zou worden.........Nog een keer gebeld en vervolgens kreeg ik iemand die mij na heel lang te hebben moeten wachten vertelde dat het pakje heel zeker verstuurd was, dat stond in het dossier, maar helaas was er nergens in het hele systeem een T&T nummer te vinden. Ik concludeerde dat het dan dus waarschijnlijk niet verstuurd was, maar dat was uiteraard niet waar. Het zou met zekerheid komen! Woensdag maar weer eens gebeld, want ik blijf toch de hoop houden dat ik eens iemand bij Vodafone aan de lijn krijg met een IQ dat hoger is dan de som van tenen en vingers... En zowaar, die kreeg ik gisteren aan de lijn! Wat bleek? Er was helemaal niets naar mij verstuurd omdat Sony toestellen niet leverbaar waren en voorlopig ook niet leverbaar zouden zijn. Ze zou alles crediteren en mijn oude abonnement (van voor juli) weer activeren en dan moet ik maandag bellen met de afdeling telesales van Vodafone om mij te laten adviseren welk toestel en abonnement ik het beste kan nemen......Alsof er niets gebeurd is dus. En Vodafone? Die stuurt mij alleen iets als ik moet betalen, verder helemaal niets. Ik blijf erbij: Vodafone is een waardeloze organisatie, met personeel dat waarschijnlijk vooral geselecteerd is op gebrek aan empathie, beleefdheid, leesvaardigheid, en zo kan ik nog wel een paar vaardigheden opnoemen waar het bij het personeel aan ontbreekt. Nu is het nog een kwestie van afwachten totdat Vodafone Nederland haar collega in Zweden zal volgen: die zijn al failliet. En ik? Ik ga de concurrentie maar eens proberen. Slechter dan dit kan het nooit zijn.
ArHu

Gedreven Liefhebber
  • 297Posts
  • 3Oplossingen
  • 28Likes
Als je zwart op wit een Z1 beloofd is als vervanging en je dit kunt aantonen zou ik er echt op aandringen om deze ook te krijgen, ookal zou ik nog even moeten wachten, het is namelijk een significant duurder en mooier toestel dan de Z (snapdragon 800 vs de verouderde s4+) en met een veel beter scherm.

Ergens heel erg verstopt zit: https://www.vodafone.nl/feedback om offcieel een klacht in te dienen bij vodafone, doe er nu je voordeel mee met de Z1 en stap de volgende keer over
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic