Stijneirir

Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

voorwaarden opzegging bij niet functioneren product

Beste,

 

Vorige maand ben ik gaan overwegen over te stappen op Vodafone. Contact opgenomen met de klantenservice om het volgende te bevestigen:

-wanneer ik een extra GB activeer in mijn "unlimited" abonnement gaat dit dan per direct?  Ja dit gaat direct

- wanneer ik gebruik kan maken van het product kan ik dan opzeggen wanneer ontevreden? Ja dit kan. 

Gisteren is mijn abonnement ingegaan (bruikbaar geworden) en heb de eerste keer na 1gb extra verzoeken anderhalf uur moeten wachten tot het bruikbaar was. De tweede keer 20minuten moeten wachten. 

 

Daarmee werkt het product dus niet/amper en wou ik opzeggen. Waarop ik te horen krijg dat dit niet meer mogelijk is. 

 

Dus beide vragen zijn verkeerd beloofd en ik zit nu vast in een abonnement wat niet werkt. 

 

Graag een oplossing. 

 

20 Reacties 20
Stijneirir
topicstarter
Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Ter verduidelijking, er is dus voor het afsluiten van het abonnement gevraagd of de 14 dagen bedenktijd in zou gaan vanaf het moment dat product bruikbaar is. En niet vanaf het moment van aanvragen. 

Maar je sluit dus af. Moet een maand wachten voordat je het kan testen en de 14 dagen bedenktijd zijn dan dus al voorbij. Daarmee zit je gevangen in een abonnement dat niet voldoet aan de belofte en op het moment dat je dit daadwerkelijk kan testen zit je al voor een jaar in het abonnement gevangen (wat niet werkt) 

 

Bij dezen een grote waarschuwing voor toekomstige klanten. Het "unlimited" abonnement is 5gb per dag en daarna is het onbruikbaar + Vodafone verteld onwaarheden om je af te laten sluiten en eisen 420€ als je daarna het contract wil beëindigen. 

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Hoi @Stijneirir,

Welkom op de Community van Vodafone.
Dat klinkt niet zoals het hoort te gaan. Je geeft aan dat je anderhalf uur gewacht hebt voordat de 1GB bruikbaar was. Dit klinkt alsof de aanvraag vertraagd is.
Dat zou niet mogen gebeuren. Normaal gesproken is een bundel binnen enkele minuten actief. Heb je inmiddels alweer data? Mocht je problemen blijven ondervinden met het aansluiten van de bundel, dan hoor ik het graag.
Misschien is een andere optie om je abonnement te veranderen naar een ander abonnement bij ons. 

Mocht dit de volgende keer voorkomen, dan raad ik aan om hierover gelijk contact op te nemen met ons, zodat wij met je mee kunnen kijken hiervoor.
Dat mag via onze klantenservice of via hier. 

De bedenktijd oftewel zichttermijn gaat in op moment van aanvragen. In de voorwaarden staat het volgende: Als je jouw bestelling van de hardware annuleert, dan kan dit tot en met 14 dagen nadat je met onze kredietovereenkomst hebt ingestemd en de mobiele telefoon hebt ontvangen
Over het gesprek van deze aanvraag kan ik helaas niet over oordelen omdat ik niet bij het gesprek aanwezig ben geweest. Ik zal dit dan ook in het midden moeten laten. Wel ben ik van mening dat de juiste informatie doorgegeven moet worden. Namens Vodafone mijn excuses.
Is de aanvraag geweest voor een sim only of een abonnement met een toestel? 

Stijneirir
topicstarter
Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Beste Steven,

Helaas blijf ik problemen ondervinden met het aansluiten van mijn bundel. Enkele vragen:
- Je geeft aan neem misschien een ander abonnement. Welke dan want ik zit nu op “unlimited”
- Is het niet gewoon beleid om de bundel verhoging van 1 GB zo lang mogelijk te vertragen? Want bij een collega van mij gebeurd dit ook. Ook is het zo dat wanneer ik probeer te verhogen ik zeer regelmatig “Oeps, er ging iets mis” te zien krijg terwijl ik dat normaal niet zie. Enkel bij het verhogen.
ik heb dit nu op 3 verschillende toestellen, 2 verschillende “unlimited” abonnementen en op de portal + de app meermaals getest.

Daarmee kan ik dus op een “unlimited” abonnement niet eens een volledige film kijken op netflix.

Ik zou graag enige assistentie hierin willen al begin sterk te vermoeden dat jullie “unlimited” abonnement gewoon 6gb per dag is en dat er daarna met opzet gefrustreerd wordt.

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

@Stijneirir 

We zijn op de hoogte van dit issue.  Op dit moment is het zo dat als er geen data meer is, het niet mogelijk is om de volgende 1GB aan te sluiten via My Vodafone.
Via Wi-fi is dit wel mogelijk en kun je telkens ook de 1GB aan blijven sluiten.  Ik zal dit nogmaals intern aankaarten zodat hier naar gekeken kan worden. 

Een andere optie is bijvoorbeeld het Red Together abonnement. Hiermee heb je 50GB per maand. Indien je Ziggo hebt, wordt de data verdubbeld naar 100GB per maand. Hierdoor hoef je geen data telkens opnieuw aan te sluiten. 
Kun je eens de gegevens in je profiel aanvullen? Dan kan ik voor je controleren wat de kosten zullen zijn. 

 

Stijneirir
topicstarter
Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Beste Steven, 

Ik zou u persoonlijk graag willen bedankem maar het bedrijf Vodafone is in mijn ogen nu wel een enge partij. Ze bieden een service aan welke niet werkt. Maar voordat je dit kan testen zit je al een jaar verplicht vast in een contract. 
Je zegt zelf “het werkt niet we werken er aan”. Ondertussen ben ik zeer veel onderweg verbruik ik ook veel data (vandaar het unlimited abbonnement) en zit ik vast in een contract welke niet voldoet aan de voorwaarde. 

Je suggereerd “Red Togheter” welk 50Gb per maand bied terwijl “Unlimited” 30x5gb per maand bied. dus dan zou ik er 100GB op achteruit gaan. Ja die 50GB is doorlopend maar dan betekend het enkel dat ik internet heb de eerste paar dagen van de maand en dan de rest van de maand niet. Nu heb ik vaak halve dagen geen internet. Beide niet echt een werkbare oplossing. 

Dus samenvattend:
1, Na 6GB werkt het abbonnement niet meer (geen wifi want onderweg)
2, Ik heb dit op geen enkele manier kunnen controleren en ben afgegaan op jullie beloften. Nu zegt zowel de telefonische helpdesk evenals u “het werkt niet/slecht” maar voordat ik afsloot zou “perfect en per direct werken”
3, Het kost mij nu bijna 500 euro om naar een provider over te stappen waar ik wel meer als 6gb per dag kan gebruiken. En jullie gijzelen mijn tel nummer daarmee. 
​​​​​​​
Ik heb er wat eerdere uitspraken op nagetrokken van vergelijkbare zaken en volgens de wet en de consumentenbond moet een service beschikbaar zijn voor gebruik voordat de 14dagen bedenktijd ingaan. Nogmaals bedankt voor u als persoon maar het bedrijf Vodafone ruikt in mijn opvatting naar oplichting en/of bedrog. Ik ga mij onder dit abonnement uitvechten met mijn rechtsbijstand. 

Ik heb meerdere bevestigingen “het werkt niet” Ik heb meerdere bevestigingen van de chat waarin ik internet snelheiden krijg van <1 kbps welk niet te corrigeren is aangezien ik dus geen extra gb aan kan vragen. Ik begrijp dat er beperkingen liggen op “unlimited” maar 6Gb per dag is niet eens een volledige film kijken en daarna is zelfs whatsapp e.d. niet meer bruikbaar. 

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Ik heb het inmiddels nogmaals aangegeven dat hier naar gekeken moet worden @Stijneirir 

Nej1990

Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

@Stijneirir  Ik ervaar hetzelfde probleem !!!  
 

Mijn oplossing zou zijn om contact op te nemen met de klantenservice of messenger zodat zij 1 GB kunnen aanvullen . 
Wat een geweldige oplossing wanneer klantenservice aan het einde van de dag gesloten is , en je telkens om de 1 GB moet gaan bellen / berichten .

 

En o ja ! Bij de klantenservice werd gezegd dat mijn case nog in behandeling is , dus dat ik dat maar moet afwachten . Wauw ! 
 

 

Stijneirir
topicstarter
Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

@Nej1990 

@Steven Vodafone 

Mijn klacht is nu (na meermaals bellen en mailen) 18 dagen in behandeling en tot op heden nog niet eens een bevestiging van de klacht mogen ontvangen want "erg druk" 

ik zou iedereen oprecht willen waarschuwen! 

- "unlimited" is 6gb per dag. Daarna werkt je internet niet meer. (Niet eens 1 hele film op Netflix dus!) En idd de suggestie is dan om de klantenservice te bellen!! 

- de proefperiode is al verlopen voordat je abonnement werkt. (En dan kan je jezelf uitkopen voor 600€ of een jaar geen werkend internet)

- klachten en of helpdesk vragen worden genegeerd. 

 

Onvoorstelbaar slechte service. Maar ach, je zit toch al vast in het abonnement want maandelijks opzegbaar bieden ze niet. 

 

Nogmaals, stap niet over naar Vodafone! 

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 2912Posts
  • 841Oplossingen
  • 1013Likes

Hi @Stijneirir 
Wat vreemd dat je geen bevestiging van de klacht hebt ontvangen. Als ik je gegevens controleer dan zie ik dat er een case openstaat voor onze afdeling klachten. Het casenummer is 10079617. Mijn collega's van de afdeling klachten zullen dit met je bespreken en afhandelen. Het probleem dat de 1GB vertraagd wordt aangevraagd is door Steven intern aangekaart. 

Stijneirir
topicstarter
Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

@Cecilia Vodafone 

 

Beste Cecilia,

 

Het probleem is niet alleen dat het vertraagd werkt. Het probleem is dat het NIET werkt. Wanneer het internet op is kan je de app en/of de portal niet meer bereiken. 

Als ik nu onderweg ben moet ik mijn vriendin midden in de nacht bellen of ze alsjeblieft thuis in wil loggen en 1 GB wil verhogen zodat ik mijn film af kan kijken. 

En daarna is het vaak +/- een uur vertraagd. 

Maar goed, fjn dat er nogmaals gekeken gaat worden. Misschien dat na 4 maal bellen, tientallen chats en 3 forum posts over de tijd van een maand er dan misschien begonnen kan worden aan de afhandeling van de case. 

 

ik begrijp dat het intern is aangekaart, dat betekend helaas niet dat het werkt en zit ik (+ al jullie "unlimited" klanten) vast in een abonnement dat regelmatig geen internet heeft. 

 

​​​​​

Stijneirir
topicstarter
Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

@Steven Vodafone 

@Cecilia Vodafone 

 

Beste Vodafone,

 

Ondertussen It ik voor de 7e keer deze maand zonder internet en mijn helpdesk case is al 20 dagen "in behandeling" zonder antwoord. 

Zijn er nog opties om dit te fixen? 

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Helaas is de enige optie dat wij de de 1GB voor je aanzetten als je het nodig hebt @Stijneirir.
Houdt er rekening mee dat we hier niet altijd aanwezig zijn. Het beste kun je hiervoor een chat starten zodat je gelijk gebruik kunt maken van de bundel. 

Stijneirir
topicstarter
Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

@Cecilia @Louis 

Beste Vodafone, 

Ondertussen zijn we een maand verder en wacht ik nog steeds op reactie/afhandeling. Hebben jullie al een update? dit begint een beetje vreemd te worden aangezien ik ondertussen al 4 weken met een niet functioneel abonnement.

Ik wacht uw reactie af in spanning.

groet

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Helaas heb ik geen update op dit moment @Stijneirir.
Het issue is intern aangekaart. Kun je mij een privé bericht sturen met het incident nummer van de klacht?
Dan kan ik kijken of ik iets kan achterhalen. 

 

Stijneirir
topicstarter
Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

@Louis Helaas kan ik dat niet want ik heb nog steeds geen reactie op de case. De telefonische helpdesk heeft al meermaals aangegeven "in bhandeling" maar tot op heden geen correspondentie ontvangen en dus ook geen incident nummer mogen ontvangen. 

Of moet ik nu voor de 11e keer de klantenservice bellen en vragen of ze het incident nummer voor mij kunnen vinden? 

En voordat je het vraagt, nee ook niet in spam en mijn E-mail adres is correct bekend.

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Je 2e topic heeft met dit issue te maken @Stijneirir. Zodra de data op is, kan er geen gebruik gemaakt worden van de data. Hierdoor merk je dat er geen data verbruikt kan worden.
Ik heb het onderzoek erbij gezocht voor je 10079617 en zie dat dit nog in behandeling is.
Om sneller internet te krijgen zal een bundel aangesloten moeten worden. 

Het enige wat ik nog kan adviseren vanuit hier is om een klacht in te dienen via https://www.vodafone.nl/support/contact/

Stijneirir
topicstarter
Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Direct  Ctrl C ctrl V vanuit de vodafone voorwaarden: 

Na verbuik van je reguliere of eventuele extra data bundel(s)
kun je beperkt gebruik maken van mobiel internet. Er geldt
een maximale snelheid 64 Kbps download en 32 Kbps
upload tegen een tarief van €0,00 per MB. Deze extra optie is
alleen beschikbaar in NL/EU.

Maar de suggestie is dus vanuit u. Ja maximaal 64kbps... maar aangezien het "maximaal is" is het eigenlijk <2kbps. 

Deze Renault heeft een topsnelheid van 180km/u maar in de praktijk is het 30km/u dat is toch eigenaardig?

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Ik weet dat dit in de voorwaarden staat @Stijneirir,
Ik heb dit gelijk ook in het onderzoek erbij vermeld zodat dit mee wordt genomen. 

 

Stijneirir
topicstarter
Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Beste Steven,

Even voor mijn begrip. In de contract voorwaarden van mijn overeenkomst staat:
"Na verbuik van je reguliere of eventuele extra data bundel(s)
kun je beperkt gebruik maken van mobiel internet. Er geldt
een maximale snelheid 64 Kbps download en 32 Kbps
upload tegen een tarief van €0,00 per MB. Deze extra optie is
alleen beschikbaar in NL/EU."

Op de unlimited website staat:
"Dit is unlimited: Onbeperkt online, Met Red Unlimited raakt je data nooit op en blijf je altijd online"

u zegt hierboven:
"Zodra de data op is, kan er geen gebruik gemaakt worden van de data. Hierdoor merk je dat er geen data verbruikt kan worden."

U bent het met mij eens dat deze uitspraken en/of quotes alle vanuit "officiele" vodafone kanalen zijn?
(als u wil kan ik mijn contract attachen)

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic