afcakampen

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

voicemail

ik heb een vraagje ik heb bij instelling snelkiesnummer bij contacten en dan bij voicemail een telefoonnummer ingevoerd.
dus als ik die gene bel dan krijg ik niet zijn naam in beeld maar voicemail.
ik wil dat er nu uit hebben maar krijg het niet voor elkaar
37 Reacties 37
adro1nl

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Is het misschien een idee om de snel toetsen voor voicemail op de site te zetten. Ik heb een hele tijd lopen zoeken maar kon het niet vinden. Na gewoon tijdens het beluisteren van de voicemail op verschillende toetsen te drukken kreeg eindelijk de mogelijkheden te horen. Toen wist ik eindelijk dat verwijderen van een voicemail 77 is en alles verwijderen 777 is.

Surfertje

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Voicemail laten resetten en probleem was opgelost.
Helaas wel weer opnieuw inspreken en instellen, maar het werkt weer!
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Hoi @adro1nl,

Bedankt voor je feedback. Ik heb je verzoek intern doorgegeven. Wellicht dat de bestaande pagina over voicemail kan worden aangevuld.
Annabelle
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1846Posts
  • 148Oplossingen
  • 119Likes
Goed om te horen dat het weer werkt!:D
voicemail

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Is het ook mogelijk om mijn voicemail standaard te houden? Ik wil geen persoonlijke voicemail instellen en om deze reden kan ik mijn voicemail niet afluisteren.
henkdev

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik kan nergens op internet vinden welke functietoetsen er zijn voor de voicemail? Iemand vroeg mij er om en ik dacht dat google ik wel even, maar dat valt tegen.
Er is wel een PDF op de vodafone site maar die is van 2004, het lijkt me niet dat dat nog klopt?

Ook zijn de opties niet altijd bruikbaar. Soms bel ik zelf naar mijn voicemail (heb ook VF), toets ik 5 om het bericht te bewaren, en dan is de optie niet mogelijk of ik ben al weer te laat of zoiets. Ergerlijk, zeker als je vna KPN komt waar de voicemail wel dgeelijk uitgevoerd.

Enneh..in 2014, maximaal 3 berichten bewaren voor 3 dagen? Ruimtetekort op de harde schijven?

Ik ben benieuwd naar jullie licht hierover...en tips voor de functietoetsen 🙂
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Hey @henkdev,

Op dit moment staan er twee handleidingen online. Een specifieke Voicemail handleiding en een algemene handleiding waarin Voicemail ook een onderdeel is. De inhoud hiervan is correct en kun je nog gebruiken. Mocht dit niet het geval zijn, dan hoor ik graag wat er precies onjuist is.

Je voicemail kan maximaal 80 berichten bewaren. Niet beluisterde berichten blijven 8 dagen bewaard. Berichten die je hebt beluisterd, worden na 24 uur verwijderd, maar je kunt ze langer bewaren. Toets hiervoor 5 tijdens het beluisteren van het bericht dat je wilt bewaren. Je kunt 3 berichten 3 dagen lang bewaren. Om een bericht nog langer te bewaren, kun je de handeling herhalen.

Deze waarden zijn overigens het beleid van Vodafone, ik kan niet aangeven waarom er voor de huidige waarden is gekozen.
henkdev

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi Marc,

Bedankt voor je bericht. die eerste handleiding had ik zelf ook gevonden, maar ik dacht, die is van 2004, dat kan nooit meer kloppen 😉 En als je goed leest dan zie je dat beide handleidingenniet overeenkomen.Die tweede ziet er wel goed uit, ik ga er mee aan de slag, dank je wel!

Handleiding uit 2004 (je eerste link)
Terugbellen: Toets 81
Opslaan: Toets 61
Verwijderen: -

Handleiding uit 2008 (je tweede link)
Terugbellen: Toets 1
Opslaan: Toets 5
Verwijderen: Toets 77

Ondanks dat de handleiding van 2008 lijkt deze nog wel redelijk overeen te komen met de werkelijkheid.
Maar misschien is het geen verkeerd idee om een overzichtje die up-to-date is op de site te plaatsen in plaats van ergens diep in een .pdf?
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Hey @henkdev,

Bedankt voor je aanvulling. Ik beheer de website niet zelf, dus het is voor mij niet mogelijk om dit aan te passen. Ik heb het wel intern doorgegeven.
sidra1903

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo,ik ben mijn wachtwoord van mijn voicemail vergeten . Kan deze per mail naar mij verzonden worden ?
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Hoi @sidra1903,

Welkom op het Forum!

De klantenservice kan de pincode van je voicemail resetten. Via het Forum is dit niet mogelijk omdat we hierbij je gegevens nodig hebben.
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hoi afcakampen, misschien begrijp ik je vraag niet helemaal, maar als ik het goed begrijp heeft het contact dat je belt dus als naam "Voicemail"? Dan krijg je inderdaad dat als naam te zien als je die belt. De oplossing is om een nieuw contact te maken (bv Henk Jansen) zodat je die naam ziet.
MaxSIMe

Gedreven Meedenker
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Beste Forumleden,

Zojuist heb ik via 12331 de voice mail op mijn mobiele telefoon aangezet.

Ik heb direct daarna getest of de voice mail ook geactiveerd was maar dat bleek *niet* het geval. Ik denk dat het een tijdje duurt voordat je voice mail actief wordt nadat je de voice mail hebt aangezet.

Weet iemand van jullie misschien hoelang dat duurt?

Bij voorbaat dank voor jullie reacties.

Groeten,

MaxSIMe

Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
@MaxSIMe

Ondertussen zou je voicemail gewoon moeten werken. Is dat ook het geval? 😄
MaxSIMe

Gedreven Meedenker
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Hi Maartje,

Dank voor je reactie.

Nee, mijn voicemail is nog niet geactiveerd, helaas.

Ik heb net nog een poging gedaan via 12331 (dat nummer is te vinden op https://www.vodafone.nl/support/toestel/voicemail.shtml)

Wat me wel opvalt is dat het enige wat je hoort is: "You will now be disconnected. Goodbye". Ik weet niet of dat normaal is bij het aanzetten van voicemail op je mobiele telefoon. Weet jij dat misschien?

Groeten,

MaxSIMe
Per
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 803Posts
  • 78Oplossingen
  • 112Likes
Hallo @MaxSIMe
In dat geval zal er even technisch iets omgezet moeten worden. De collega's van de klantenservice kunnen je voicemail dan aanpassen (dat kan per direct gebeuren). Daarna kun je weer alle opties van de voicemail gebruiken. Sorry voor dit ongemak, Per
MaxSIMe

Gedreven Meedenker
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Thanks, Per,

Precies zoals je zei. De klantenservice kon mijn voicemail binnen 5 minuten activeren. Ik heb'm getest en hij werkt nu inderdaad!

Groet,

MaxSIMe

Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Hey @MaxSIMe,

Fijn om te lezen! Ik zal dit topic markeren als opgelost :D.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic