afcakampen

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

voicemail

ik heb een vraagje ik heb bij instelling snelkiesnummer bij contacten en dan bij voicemail een telefoonnummer ingevoerd.
dus als ik die gene bel dan krijg ik niet zijn naam in beeld maar voicemail.
ik wil dat er nu uit hebben maar krijg het niet voor elkaar
37 Reacties 37
Teuntjes

Gedreven Meedenker
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Bij mijn vorige abonnement (web-sms-bel) was de voicemail zo ingesteld dat ik bij een voicemail niet gebeld werd en ook geen sms ontving. Er verscheen in het submenu telefoneren van mijn iphone 4s een rood bolletje bij het voicemail icoon en een cijfer bij inkomende gesprekken (het aantal gemiste oproepen). Dat was heel fijn aangezien ik nog al wat voicemailberichten per dag ontvang.

In mijn nieuwe Red Super abonnement met een Iphone 5s krijg ik deze instelling niet voor elkaar. Ik moet perse kiezen tussen en telefonische of sms notificatie. Hoe kom ik van al die sms-jes af en krijg ik mijn rode stip weer terug!

Weet iemand raad?
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hi Teuntjes, die optie is afhankelijk van het type voicemailservice dat je hebt, en je toestel. Instellen hoort inderdaad te kunnen via het voicemailmenu. Ik zou denk ik even bellen met de klantenservice. Zij kunnen bekijken of nog het juiste type voicemail is aangesloten. Het lijkt me sterk dat die veranderd is, maar just in case is het goed dat even te controleren. Als dat nog zo is ben ik bang dat ofwel de 5s, ofwel iOS 7 deze optie niet meer ondersteund.
fonafoon

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Vanaf vorig jaar verschijnen op meerdere social media en fora berichten over problemen met de voicemail. Ook ik heb dit probleem nu 24-01-2014. Het antwoord zal ook wel zijn om de klantenservice te bellen voor 45 eurocent per gesprek. Ik vraag me af waarom vodafone geen optie heeft om dit probleem zonder kosten op te lossen. Via my vodafone komt er een foutmelding terug zodra ik de instellingen van de voicemail probeer te wijzigen.

Het probleem is de bekende engelse stem dat het nummer niet bereikt kan worden en de verbinding wordt verbroken. 12333 bellen werkt niet (engelse stem) 1233 hetzelfde. 123331 werkt ook niet.

Heb ik nog andere opties? Of moet ik de kas van vodadone weer een klein beetje vullen met een donatie van 45 eurocent? :8

Flow

Gedreven Raadgever
  • 132Posts
  • 14Oplossingen
  • 29Likes
Probeer eens 12330 (Voicemail uit) en vervolgens 12331 (voicemail aan).

Gr
fonafoon

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dank voor je reactie Flow,

Helaas werkt dit niet. Ik krijg dezelfde engelstalige vrouw te horen met de melding "this call will now be disconnected. Dit in de volgorde zoals je had aangegeven. De enige uitzondering is wanneer ik bel naar 1233. Daar lijkt het alsof het nummer wordt doorgeschakeld zonder resultaat en het eindigd ook weer met dezelfde engelstalige vrouw die de verbinding verbreekt.

Ik heb reeds meerdere berichten gelezen waarbij mensen dit probleem hadden en het was alleen op te lossen door de support desk te bellen. In ieder geval bedankt voor de tip.
SylvieVE

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
*Edit door BasT: post in bestaand topic ingevoegd*

Goedendag, al meerdere keren probeer ik mijn voicemail in te stellen. Bel ik 12331 dan krijg ik de boodschap: you will now be disconnected. Bel ik 1233, gaat hij niet over, er gebeurt niets, ook geen kiestoon. Wat is er aan de hand? Voorheen had ik geen voicemaill nodig, dus nooit ingesteld, maar nu zou het handig zijn. Wie kan helpen?
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hey fonafoon, er zijn ook nog andere contactmogelijkheden als je dat wilt. Oa onze chat (zie vodafone.nl/support) of Twitter en Facebook. Die zijn gratis. Voor nu is de enige oplossing inderdaad contact opnemen met de klantenservice. We zijn aan het uitzoeken hoe het probleem ontstaat trouwens!
witte

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
ik heb hetzelde probleem
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
@witte neem even contact op met de klantenservice dan kan het opgelost worden. De contactmogelijkheden vind je op de volgende pagina: Klantenservice
lolay

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Na de welkomstboodschap op mijn voicemail komt er geen piep maar niks. Mensen durven dan niet in te spreken. Hoe kan ik die piep weer terug krijgen op mijn voicemail?
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Hallo Lolay,

Dat is vreemd. Schakel je voicemail eens uit (12330) en aan (12331) om je voicemail te resetten. Wellicht dat dit helpt om het piepje terug te krijgen. Ik hoor het graag van je.
lolay

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dit is al gedaan maar zonder resultaat
Annabelle
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1846Posts
  • 148Oplossingen
  • 119Likes
Hoi Lolay,

Je kunt het beste even contact opnemen via onze Twitter of Facebook pagina. Bellen met 1201 kan ook. We kunnen de voicemail dan voor je resetten,
Marjan1104

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
moet je een speciaal email adres hebben om berichten uit je voicemail daar heen te sturen .zodat ze bewaard blijven?
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
Hi @Marjan1104

Nee hoor, die berichten blijven gewoon bewaard in je inbox. Op onze site staat het volgende:
Je voicemail kan maximaal 80 berichten bewaren. Onbeluisterde berichten blijven 8 dagen bewaard. Berichten die je hebt beluisterd, worden na 24 uur verwijderd, maar je kunt ze langer bewaren.
Toets 5 tijdens het beluisteren van het bericht dat je wilt bewaren.
Je kunt 3 berichten 3 dagen lang bewaren. Om een bericht nog langer te bewaren, kun je de handeling herhalen.
Zie ook onze site voor alle informatie.

Gerritsenmariek

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
https://www.vodafone.nl/_assets/downloads/uitgebreide_handleiding_voicemail.pdf
Ik had hetzelfde probleem maar je moet dus een ander nummer bellen als je nog nooit je voicemail hebt aangezet.
1233, en dan doet hij het wel!
JanMarrom

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb hetzelfde probleem. Heb daarna conform het voorgaande advies met klantenservice gebeld en die hebben mijn voicemail gereset, maar ik blijf alleen de mogelijkheden houden om of per telefoon, of per SMS een notificatie te ontvangen. Dat is jammer! Wie weet hoe dit op te lossen is?
Surfertje

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo,

Ik heb sinds een dag of 2 een probleem met het afluisteren van mijn voicemail.

Als ik na een gemiste oproep gebeld wordt door de voicemail of zelf de voicemail bel, krijg ik te horen dat er bv 3 (oude) berichten zijn.
Vervolgens krijg ik de melding "toets 1 om verder te gaan"
Dit heb ik volgens mij nooit eerder gehad.
Maar goed:
Als ik dan op 1 druk krijg ik de melding "wij kunnen het gesprek niet tot stand brengen, omdat het nummer afgeschermd is of de beller onbekend is."
En dus kan ik geen van de berichten niet afluisteren.

Ik heb de voicemial net uitgezet en daarna weer aan.
Maar dit helpt helaas niet!!!

Iemand een idee hoe dit komt, maar veel belangrijker opgelost kan worden??

Ik heb een samsung Note 2 trouwens.

Thx
Annabelle
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1846Posts
  • 148Oplossingen
  • 119Likes
Oei, dat is echt onhandig @Surfertje Goed dat je hebt geprobeerd om de voicemail opnieuw uit en aan te zetten, dat was namelijk mijn eerste advies geweest;). Als dit niet gewerkt heeft wil ik toch voorstellen om je voicemail handmatig te laten resetten door de klantenservice. Dit kan door te bellen met 1201, of door contact met ons te zoeken via onze Facebook of Twitter pagina.


E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic