gio2903!

Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

vodafone verbinding traag

Vorig jaar heb ik hier ook een topic gemaakt, maar na bijna een jaar vodafone te hebben heb ik nog steeds spijt, de mobiele data is zo ontzettend traag.. speedtest is vaak maar 30mbit/s, maar dipt de hele tijd naar zo'n lage snelheid dat youtube video's bufferen om de 30seconden en een twitch stream is helemaal niet te kijken tenzij ik de kwaliteit op 160p zet.

 

het maakt geen verschil of ik 4 balkjes bereik heb of 2-3 (maximum is 4). het is traag en instabiel. ik maak gebruik van een e-sim omdat ik voor werk een normale sim in mijn toestel heb zitten. toestel heb ik al is gereset en heeft niet geholpen, ook software-updates etc zijn netjes allemaal gedaan. ook de APN gecontroleerd en een andere getest die ik op google tegenkwam. heb hiervoor jaren lang t-mobile gehad zonder problemen. 

 

hier een screenshot vanuit huis waar het signaal schommelt tussen 2 en 3 streepjes bereik, buiten is het probleem dus hetzelfde. je ziet dat de download totaal niet stabiel is en dan gaan video's dus bufferen:

Screenshot_20240106-004657.png

 

kan ik van mijn nog 14 maanden lopende contract af zonder dat ik de volledige rekening hiervan krijg want ik heb geen zin om dit nog uit te zitten.

5 Reacties 5
Energieboy
Expert
Expert
  • 11841Posts
  • 3485Oplossingen
  • 3101Likes

Hoi @gio2903! 
Het is natuurlijk een ramp als je niet de snelheid weet te behalen wat je denkt te kunnen halen. Als je alles al hebt gecontroleerd en je eigen simkaart in een ander toestel hebt gedaan om te zien of het daar net zo slecht is, dan zou je nog een controle kunnen doen op Netwerk en dekking pagina bij Vodafone.  Werkt het netwerk langer dan 45 dagen niet zoals het moet? Doe de Vodafone Network check en ze helpen je verder. Bij een storing van meer dan 12 uur op je woon- of vestigingsadres kun je recht hebben op een compensatie voor de overlast. Vraag dan een vergoeding aan.

Uiteraard kan je van je contract af, dan moet je hem afkopen of naar een heel laag abonnement overzetten en ergens anders een nieuw abonnement afsluiten. Alleen kan je dan je nummer niet meenemen, alleen als je hem afkoopt, dan wel. Vervelend is en blijft het altijd. Daarom even een controle doen en als het dan slecht blijft hier op de community een klant indienen en dan gaan ze bekijken wat ze met je abonnement doen. 

gio2903!
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

heb de netwerk check gedaan, ben benieuwd wat daar uit komt over 5 dagen. ik heb hier overal waar ik ben in nederland last van. ik betaal 28eu per maand maar kan nergens video's kijken.. met de e-sim van t-mobile had ik nergens last van in het zelfde toestel. probleem ligt dus echt bij vodafone en niet bij mij

gio2903!
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

natuurlijk krijg ik als antwoord dat het aan mn toestel ligt... heb 4 maanden een tmobile e-sim in HETZELFDE toestel gehad, zonder problemen! hoe kom ik van deze bende af?

Energieboy
Expert
Expert
  • 11841Posts
  • 3485Oplossingen
  • 3101Likes

Ik begrijp hieruit dat het antwoord niet is wat je had verwacht. Heb je geprobeerd te helpen maar dat is niet gelukt, wel erg vervelend. Misschien dat @Cecilia nog even met je mee kan kijken? 

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 87Posts
  • 9Oplossingen
  • 16Likes

Hi @gio2903! 

Ik snap dat je teleurgesteld bent over de uitkomst, want er is nu voor jou nog geen oplossing. En als je issues hebt met je verbinding, snap ik dat je wel hard een oplossing nodig hebt. 

 

N.a.v. je melding hebben mijn collega's geen bijzonderheden kunnen ontdekken. Ik kan dus op dit moment nog niets aan de situatie veranderen. Om hier verder met je naar te kijken wil ik je vragen de test uit te voeren die mijn collega aan je heeft gestuurd. Namelijk, je eSim tijdelijk te testen op een ander toestel en dan zowel een aantal gesprekken als internetsessie op te zetten. De uitkomst daarvan horen we graag om te bepalen wat de juiste vervolgstap is. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic