Goedemiddag,
Ik wil graag mijn nummer behouden maar mijn Vodafone abonnement stopzetten i.v.m. werk abonnement van Vodafone.
Wat zijn mijn opties?
2 nummers op 1 telefoon? (werk Esim en prive fisieke simkaart)
nummerbehoud van mijn oorspronkelijke nummer?
Opgelost! Ga naar oplossing.
Hi @WickedWiek, welkom hier.
Altijd goed om even informatie hierover in te winnen. Als ik je gegevens bekijk dan zie ik dat je huidige particuliere nummer contractvrij is. En als ik je bericht goed begrijp dan is er al sprake van een bestaande zakelijke aansluiting. Is dat correct?
Zo ja, dan is het overnemen van je particuliere nummer naar zakelijk niet mogelijk. Dit kan alleen bij nummerbehoud (ten tijde van de aanvraag).
De eerste optie in je bericht, 2 nummers op 1 telefoon is wel mogelijk. Als jouw telefoon over de optie Dual Sim beschikt, dan kun je dus twee simkaarten in je toestel tegelijkertijd gebruiken, zoals bijvoorbeeld eSIM (werk) en een fysieke simkaart (privé). Dit is een optie die relatief vaak wordt gebruikt als je een privé nummer wilt behouden naast je werk nummer. Je hebt dan de volgende opties:
1. Je huidige particuliere abonnement behouden. Deze blijft dan doorlopen naast het werk abonnement en hiervoor betaal je dan ook de maandelijkse abonnementskosten.
2. Het particuliere abonnement is contractvrij. Je kan er ook voor kiezen om het nummer over te zetten naar prepaid. Bij de aanvraag van een prepaid simkaart vink je dan aan dat je gebruik wil maken van nummerbehoud. Hiervoor betaal je verder dus geen maandelijkse kosten, maar alleen de kosten als je je tegoed opwaardeert.
3. Of je neemt een extra abonnement/aansluiting op jouw werk abonnement met jouw privénummer, maar dit is wel afhankelijk van het type zakelijke abonnement of dit kan of niet. Dit kan je altijd navragen bij Vodafone Business.
Hi @WickedWiek, welkom hier.
Altijd goed om even informatie hierover in te winnen. Als ik je gegevens bekijk dan zie ik dat je huidige particuliere nummer contractvrij is. En als ik je bericht goed begrijp dan is er al sprake van een bestaande zakelijke aansluiting. Is dat correct?
Zo ja, dan is het overnemen van je particuliere nummer naar zakelijk niet mogelijk. Dit kan alleen bij nummerbehoud (ten tijde van de aanvraag).
De eerste optie in je bericht, 2 nummers op 1 telefoon is wel mogelijk. Als jouw telefoon over de optie Dual Sim beschikt, dan kun je dus twee simkaarten in je toestel tegelijkertijd gebruiken, zoals bijvoorbeeld eSIM (werk) en een fysieke simkaart (privé). Dit is een optie die relatief vaak wordt gebruikt als je een privé nummer wilt behouden naast je werk nummer. Je hebt dan de volgende opties:
1. Je huidige particuliere abonnement behouden. Deze blijft dan doorlopen naast het werk abonnement en hiervoor betaal je dan ook de maandelijkse abonnementskosten.
2. Het particuliere abonnement is contractvrij. Je kan er ook voor kiezen om het nummer over te zetten naar prepaid. Bij de aanvraag van een prepaid simkaart vink je dan aan dat je gebruik wil maken van nummerbehoud. Hiervoor betaal je verder dus geen maandelijkse kosten, maar alleen de kosten als je je tegoed opwaardeert.
3. Of je neemt een extra abonnement/aansluiting op jouw werk abonnement met jouw privénummer, maar dit is wel afhankelijk van het type zakelijke abonnement of dit kan of niet. Dit kan je altijd navragen bij Vodafone Business.
Hartelijk dank voor je bericht. Ik zie helaas de nummerbehoud optie niet staan wanneer ik door klik vanaf deze pagina: https://sim.vodafone.nl/prepaid
Goedemorgen @WickedWiek
Bij de optie om je nummer over te zetten naar prepaid moet je eerst een simkaart bestellen en activeren. Via deze pagina kan je dan vervolgens nummerbehoud aanvragen van abonnement naar prepaid.
Inmiddels heb ik de juiste stappen ondernomen, echter krijg ik bij het prepaid nummer een bericht dat ze de opdracht niet kunnen verwerken, en bij mijn abo nummer een bericht dat het nummerbehoud is goedgekeurd, ik nog een sms met datum van overzetting krijg, en mijn Vodafone abonnement dan in gaat.
Echter heb ik toch echt van abonnement naar prepaid nummerbehoud gedaan😭
@WickedWiek De portering staat correct in het systeem en zal in de loop van vandaag verwerkt gaan worden 🙂
Hartelijk dank voor de reactie. Tot op heden is het nog niet gelukt
Ook vandaag helaas nog niet
Hi @WickedWiek
Ik heb even een kijkje achter de schermen genomen. De portering staat er dus wel correct in, maar is helaas vastgelopen in het systeem. Dit moet handmatig gecorrigeerd worden. Dit kan enkele werkdagen duren. Ik blijf het hier op de achtergrond uiteraard ook voor je in de gaten houden.
Ah zodoende. Hopelijk is het probleem snel verholpen.
Hartelijk dank!
Even een kleine update @WickedWiek. De portering is helaas nog steeds vastgelopen. Voor de zekerheid heb ik hier dan ook nog een case (14133903) voor aangemaakt naar onze technische dienst om dit handmatig te corrigeren. Ik blijf het hier op de achtergrond voor je in de gaten houden.
@WickedWiek Ik zie dat de portering inmiddels is uitgevoerd en het mobiele nummer nu hangt onder je prepaid aansluiting 🙂
Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.