Janson

Gedreven Meedenker
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

vermelding in telefoongids en marketingdoeleinden

abonnement verlengt febr 2021, ik zie het contract en daar staat bij nummervermelding in telefoongids, V mag nummer doorgeven aan marketing etc. ik heb nooit toestemming gegeven want dat wil ik niet . mijn nummer heb ik altijd afgeschermd. het loopt al vanaf de contracttijd 2017 toen is er ook een n verzekering van 5 euro pm afgetrokken ook hier heb ik geen toestemming verleend, zit in mijn eigen verzekeringspakket. ben meer als 10jr bij V. en heb zulke zaken nooit afgesloten. ik vind dat V een inbreuk in mijn privacy doet en mbt de verzekering, konden ze niet zien, nakijken, en ik kreeg 33 euro coulance waar ik tegen geprotesteerd heb in totaal is 195 euro. wat vinden jullie hiervan, V kan nummervermelding niet afkoppelen. 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

@Janson  de optie zit in My Vodafone (website), onder account - privacy.
Mocht je willen dat ik de optie uitzet bij ons, dan hoor ik het graag. Heb ik wel de gegevens nodig. Je kunt het ook aangeven via www.mijnnummervermelding.nl. Dan wordt je nummer verwijderd uit telefoongidsen.
Dit zet niet de optie bij ons uit. 
 

 

Bekijk in context

19 Reacties 19
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Hoi @Janson,

Welkom op de Vodafone Community.
Ik kan me voorstellen dat je het nummer niet in de telefoongids wilt hebben. Bij het aanvragen van het contract, wordt dit gecheckt met je of krijg je de vraag in beeld (online). 
Hoe heb je het contract afgesloten?

Via My Vodafone (website) kun je aangeven of je nummer opgenomen mag worden in de telefoongids. Mocht dat niet lukken, dan pas ik het graag voor je aan. 
Kun je dan de gegevens in je profiel aanvullen? 

Betreft de verzekering. Je ontvangt altijd een ordernummer of contract. Je hebt dan ook de mogelijkheid om dit aan te laten passen (zichttermijn). Ik raad dan ook altijd aan om het contract/ orderbevestiging te controleren zodra je deze krijgt. Dit is eigen verantwoordelijkheid. 
Indien dat niet gebeurt, kun je de verzekering via ons of via de verzekering zelf opzeggen. Bij de verzekering zit een maand opzegtermijn. Daarnaast zie je de verzekering ook op de facturen staan. In de voorwaarden staat het volgende: Als je het niet eens bent met jouw rekening, dan moet je dat zo snel mogelijk – in ieder geval binnen twee maanden – melden aan Vodafone via vodafone.nl/feedback. Als je een klacht indient, moet je de openstaande rekeningen waarop je klacht geen betrekking heeft, gewoon binnen de termijn betalen. Als je meerdere malen zonder rechtsgrond een klacht indient, mag Vodafone kosten die daarvoor gemaakt worden, bij jou in rekening te brengen.

Wat er precies in 2017 is afgesproken zal ik in het midden moeten laten omdat ik niet bij de aanvraag aanwezig was. Hier kan ik niet over oordelen.
Indien je het niet eens bent met een besluit over de coulance, kun je een klacht indienen via https://www.vodafone.nl/support/contact/e-mail/
De klachtenafdeling gaat dan kijken wat er gebeurd is en of zij er nog verder iets in kunnen betekenen. 

Janson
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

 in my Vodafone een bericht een keuze te maken voor verlenging . heb aangegeven welk contract en dat is alles.

mbt verzekeringen heb klacht ingediend en dat werkt niet gezien hun maffe verhaal, er wordt niks onderzocht en kreeg een smoesjesverhaal en coulance van 33 euro.

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Is het gelukt om de optie uit te zetten @Janson?
Mocht dat niet het geval zijn @Janson, kun je de gegevens in je profiel aanvullen?
Ik zet de optie graag uit voor je. 

Indien je het niet eens bent met het antwoord op je klacht, kun je terug reageren op de mail.

Janson
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Janson is mijn andere naam. mooi dat je het hebt uitgezet, djw. bij de klantensetvice kunnen ze dat niet.

mbt verzekering zou niet weten waar Vodafone haar klachten van klanten behandeld. ik heb nog op mijn pc hun verhaal opgeslagen. uiteindelijk omdat ik nooit antwoord kreeg kon ik het emailadres van de directeur vinden. ik schreef naar hem. hij heeft het nooit ontvangen is aggeschermd voor klanten dus weet hij niet wat op de werkvloer tgebeurt met klanten. en die mensen kwamen met smoesjesverhalen en coulance. heb ik tegen geprotesteerd, helemaal niks meer gehoord van V. echt schandelijk. 

 

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Ik heb nog niks uitgezet @Janson.
Dit kan ik pas doen zodra je de gegevens aanvult in je profiel.

 

Betreft de verzekering raad ik aan om nogmaals het formulier in te vullen.
Je krijgt een mail met een incidentnummer als bevestiging. Hierdoor zal er opnieuw gekeken worden naar het issue.

Janson
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

wat moet ik aanvullen in profiel zou niet weten wat al mijn personalia gegevens voor contract etc zijn al meer dan 10jr bij vodafone en is oké anders had ik het wel gehoord  mbt verzekering waar vind ik dat formulier, ken ik niet bij Vodafone 

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Ik begrijp dat je gegevens bij ons bekend zijn.
Ik zie alleen je community usernaam.
Vandaar ook het verzoek om de overige gegevens in te vullen. Zonder gegevens mag en kan ik je nummer er niet bij pakken. 

 

Via https://www.vodafone.nl/support/contact/e-mail/ kun je de klacht indienen.

Janson
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

dat begrijp ik alleen ter bescherming privacy zet ik dit niet hier. kan het ook anders? 

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Je mag mij hiervoor ook een privebericht sturen @Janson
Vermeld daar het volgende in:
Voor-  en achternaam
Adres en postcode
Geboorte datum en de laatste 4 cijfers van je bankrekeningnummer
Mobiel nummer en even een link van dit topic.

Wil je dat ook niet in verband met de privacy, dan mag je hiervoor contact opnemen met 1201 of door een chat te starten in My Vodafone. 

Janson
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

en 1201 zegt dat kunnen we niet en een ander zegt dat kan je in my vodafone doen, nou mooi niet in my Vodafone . dus niks nada bij 1201, die drinken liever een bakkie denk ik. 

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

@Janson  de optie zit in My Vodafone (website), onder account - privacy.
Mocht je willen dat ik de optie uitzet bij ons, dan hoor ik het graag. Heb ik wel de gegevens nodig. Je kunt het ook aangeven via www.mijnnummervermelding.nl. Dan wordt je nummer verwijderd uit telefoongidsen.
Dit zet niet de optie bij ons uit. 
 

 

Janson
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

niks te vinden. wel dit

Privacy en disclaimer

Je gegevens zijn bij ons in goede handen. We gebruiken ze alleen om je beter van dienst te zijn.

dus niet

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

We kunnen blijven discussiëren over wat wel en niet mogelijk is. We hebben 2 opties die we kunnen doen. 

  1. Mocht je willen dat ik je verder help, dan ontvang ik graag de gevraagde gegevens. Ik zet graag nummervermelding (telefoonboek) uit voor je. 
  2. Mocht je het liever via een ander kanaal willen aankaarten in verband met je privacy, dat mag ook. 

Ik hoor graag van je voor welke optie je kiest @Janson 

Janson
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

optie 2 en welke andere kanalen zijn dat dan. inmiddels nummet vermelding via hun site uitgezet nu nog dat. ik geef geen privacy gegevens door aan jou dat heeft niets te maken met jou wel met mijn principes mbt privacy. bedankt voor je doen. groetjes 

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Via onze contactpagina  zie je welke mogelijkheden er zijn. 
Denk hierbij aan Facebook, Twitter, chat of door te bellen met 1201 @Janson 

Janson
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

bedankt

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Graag gedaan!

Janson
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

ik had een goede 1201 persoon aan de lijn die heeft het geregelt. de mail stond uit. toch geeft het nieuwe contract weer dat het nummer in de telefoongids  staat dat wordt nu uitgezocht door een afdeling krijg er bericht over terug. inmiddels weer nieuwe dingen abbonnements verhoging met 6 euri pm ivm inflatie. dat klopt niet inflatie is wettelijk verhoging van 2,6%. dusc16. 33 euro is abo. ze zoeken het uit. vodafone wiedt6 wel groot en helaas s gaat ten koste van de klant 

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Fijn om te horen dat deze optie al uit stond bij ons @Janson
Ik hoor graag wat uit het onderzoek komt. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic