Hoi @Janson,
Welkom op de Vodafone Community.
Ik kan me voorstellen dat je het nummer niet in de telefoongids wilt hebben. Bij het aanvragen van het contract, wordt dit gecheckt met je of krijg je de vraag in beeld (online).
Hoe heb je het contract afgesloten?
Via My Vodafone (website) kun je aangeven of je nummer opgenomen mag worden in de telefoongids. Mocht dat niet lukken, dan pas ik het graag voor je aan.
Kun je dan de gegevens in je profiel aanvullen?
Betreft de verzekering. Je ontvangt altijd een ordernummer of contract. Je hebt dan ook de mogelijkheid om dit aan te laten passen (zichttermijn). Ik raad dan ook altijd aan om het contract/ orderbevestiging te controleren zodra je deze krijgt. Dit is eigen verantwoordelijkheid.
Indien dat niet gebeurt, kun je de verzekering via ons of via de verzekering zelf opzeggen. Bij de verzekering zit een maand opzegtermijn. Daarnaast zie je de verzekering ook op de facturen staan. In de voorwaarden staat het volgende: Als je het niet eens bent met jouw rekening, dan moet je dat zo snel mogelijk – in ieder geval binnen twee maanden – melden aan Vodafone via vodafone.nl/feedback. Als je een klacht indient, moet je de openstaande rekeningen waarop je klacht geen betrekking heeft, gewoon binnen de termijn betalen. Als je meerdere malen zonder rechtsgrond een klacht indient, mag Vodafone kosten die daarvoor gemaakt worden, bij jou in rekening te brengen.
Wat er precies in 2017 is afgesproken zal ik in het midden moeten laten omdat ik niet bij de aanvraag aanwezig was. Hier kan ik niet over oordelen.
Indien je het niet eens bent met een besluit over de coulance, kun je een klacht indienen via https://www.vodafone.nl/support/contact/e-mail/
De klachtenafdeling gaat dan kijken wat er gebeurd is en of zij er nog verder iets in kunnen betekenen.