krista1980

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

veel mb gebruik ondanks gratis wifi hoe kan dat?

Ik heb sinds twee maanden de samsung ace met vodafoon abonnement 200 mb internet. Ik gebruik bijna alleen gratis wigi en.heb al twee hoge internet rekeningen gehad.

Heb deze maand xtra op mijn internet gelet. Heb alleen.wifi teken in beeld en toch vliegt mijn mb gebruik erdoor.
Heb ter controle nu een app etop gezey ter controle en die laat zien.dat ik.zelfs mb grbruik als ik niet op internet ben!

Afgelopen half uur ge-whats-apped via gratis wifi en toch 4 mb gebruikt.

Wat is hier aan de hand???
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
JanLuurssen

Ontdekker
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Hallo.
Er zijn ook apps te downloaden om dit tegen te gaan, tenminste als je androidbesturing hebt.
Van andere besturingssystemen is mij niet bekend of deze apps aanwezig zijn.
De app: Gegevens on/ of kan je op je scherm zetten en in en uitschakelen als je dat wilt.  Altijd overzichtelijk en geen ongewenst dataverbruik.
Ook voor wifi is er een app: Wifi on/ of en bespaart batterij als je deze buitenshuis op off zet. De Wifi blijft dan namelijk niet zoeken naar een andere verbinding.
Hopenlijk is dit duidelijk. 

Bekijk in context

2 Reacties 2
Sido
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 628Posts
  • 74Oplossingen
  • 32Likes
krista1980, allereerst welkom op het forum! Heel goed dat je zelf al een app hebt geïnstalleerd die het verbruik bijhoudt. Een veelvoorkomende oorzaak is dat de wifi-verbinding af en toe wegvalt, terwijl je wel internet wilt gebruiken. Je toestel kiest dan vanzelf voor het verbinden via het mobiele netwerk. Als het om een doorlopende verbinding gaat, zoals bijvoorbeeld streaming, kan het zijn dat je toestel pas weer overschakelt naar wifi als de dataverbinding even stopt. Om te voorkomen dat je het mobiele internet gebruikt, kun je handmatig de pakketgegevens uitzetten in de instellingen. Ga hiervoor naar Instellingen > Draadloos en netwerken > Mobiele netwerken > Pakketgegevens > uitvinken. Denk er verder aan dat veel apps continu verbonden zijn met internet, om te controleren op updates (Facebook, Whatsapp, mail, etc.), dus ook als je niet actief internet, wordt de verbinding wel gebruikt.
JanLuurssen

Ontdekker
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Hallo.
Er zijn ook apps te downloaden om dit tegen te gaan, tenminste als je androidbesturing hebt.
Van andere besturingssystemen is mij niet bekend of deze apps aanwezig zijn.
De app: Gegevens on/ of kan je op je scherm zetten en in en uitschakelen als je dat wilt.  Altijd overzichtelijk en geen ongewenst dataverbruik.
Ook voor wifi is er een app: Wifi on/ of en bespaart batterij als je deze buitenshuis op off zet. De Wifi blijft dan namelijk niet zoeken naar een andere verbinding.
Hopenlijk is dit duidelijk. 
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic