Klantenservice kan hierin heel weinig betekenen. Deze klacht zul je via het contactformulier op de Vodafone website moeten indienen of nog beter, schriftelijk.
Er zal dan een onderzoek plaatsvinden hoe de dekking is in je omgeving. Als blijkt dat de instellingen niet in je toestel staan, zal de kans klein zijn dat je kortingen of compensaties krijgt. Bij sommige toestellen zul je de instellingen n.l. handmatig moeten invoeren. Als blijkt dat je onderweg wel, maar thuis geen ontvangst hebt ... is het vaak de vraag in hoeverre er coulance kan worden geboden. Een telecom aanbieder biedt n.l. geen garanties van een dekking binnenshuis.
Vraag ik mij echter wel af, heeft u buitenshuis wel internet toegang, ook als u zich elders in Nederland bevind bijvoorbeeld ? Als u ook buitenshuis geen internet heeft, ligt dit vaak aan de instellingen van het toestel. Via 1201 kunt u tevens ook nog even navragen of internet wel überhaupt is ingeschakeld. Indien dit niet het geval is, zou er iets misgegaan kunnen zijn bij het activeren van uw (nieuwe) simkaart en/of het doorvoeren van aanpassingen bij een up- / downgrade van uw abbonnement, verlenging etc.