JeffreyvdW

Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

van Blackberry naar Iphone

Hallo,
 
Ik ben momenteel in het bezit van een Blackberry Bold 9780 en een Iphone 3G.
Nu wil ik tijdelijk overstappen van mijn Blackberry naar de Iphone.
 
Ik heb een compleet abonnement met Blackberry Internet etc.
Nu weet ik dat mijn simkaart niet in de Iphone past. Is het mogelijk om bij de Vodafone Store een (gratis) micro-sim te halen met nummerbehoud?
Werkt mijn Blackberry abonnement op de Iphone?
 
Ik hoop dat jullie mij hierop antwoord kunnen geven!
 
Met vriendelijke groet,
Jeffrey
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Martin
Expert
Expert
  • 725Posts
  • 61Oplossingen
  • 97Likes
JeffreyvdW schreef:
Bedankt Marco!
 
Dus als ik het goed begrijp heb ik dan 2 verschillende simkaarten (normale + micro)?
Mijn 06-nummer is dan voor beide simkaarten hetzelfde?
 
Kunt u mij adviseren hoe ik aan zo'n 2e simkaart kan komen? zijn hier nog kosten aan verbonden?
 
Hoor graag!
 
Mvg,
Jeffrey
 
Je hebt dan inderdaad een normale en een microSIM en je 06-nummer zal voor beiden hetzelfde zijn.
 
Je kunt hem bestellen bij Vodafone, je kunt hem echter ook in de winkel afhalen, dan kan de boel meteen geactiveerd worden.
 
De kosten zijn 13,67 euro, eenmalig.
 
Voor dat geld krijg je 2 nieuwe SIM-kaarten geleverd, je huidige normale SIM wordt dus ook voor een nieuwe omgeruild. Vergeet daarom niet om eventuele contacten op je huidige SIM-kaart te backuppen of indien mogelijk in de winkel door de SmartPhone Crew om te laten zetten naar je nieuwe SIM.
 
(Dat laatste zal in het geval van de iPhone trouwens niet op de SIM plaatsvinden, maar op het toestel zelf. iPhones slaan de contacten niet op de SIM op.)

Bekijk in context

4 Reacties 4
marco-w

Gedreven Meedenker
  • 89Posts
  • 11Oplossingen
  • 5Likes
Hallo Jeffrey,


Het is mogelijk om met je BlackBerry abonnement te internetten op een iPhone.
Omgekeerd is niet mogelijk, je kan een BlackBerry alleen gebruiken met zo'n apart BlackBerry abonnement.

Onderdeel van de instellingen op de iPhone is een APN: live.vodafone.com, en deze is een van de APN's die onderdeel
zijn van het BlackBerry abonnement.Hierdoor is het internetten mogelijk.


Wat betreft je simkaart, je geeft aan tijdelijk te gaan overstappen.IIk wil je dan adviseren een Combi Simkaart aan te schaffen.
Dan heb je zowel een standaard als een microsimkaart.Je kunt dan beiden toestelen gebruiken (wel niet tegelijk).


Groeten,





JeffreyvdW
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Bedankt Marco!
 
Dus als ik het goed begrijp heb ik dan 2 verschillende simkaarten (normale + micro)?
Mijn 06-nummer is dan voor beide simkaarten hetzelfde?
 
Kunt u mij adviseren hoe ik aan zo'n 2e simkaart kan komen? zijn hier nog kosten aan verbonden?
 
Hoor graag!
 
Mvg,
Jeffrey
 
Martin
Expert
Expert
  • 725Posts
  • 61Oplossingen
  • 97Likes
JeffreyvdW schreef:
Bedankt Marco!
 
Dus als ik het goed begrijp heb ik dan 2 verschillende simkaarten (normale + micro)?
Mijn 06-nummer is dan voor beide simkaarten hetzelfde?
 
Kunt u mij adviseren hoe ik aan zo'n 2e simkaart kan komen? zijn hier nog kosten aan verbonden?
 
Hoor graag!
 
Mvg,
Jeffrey
 
Je hebt dan inderdaad een normale en een microSIM en je 06-nummer zal voor beiden hetzelfde zijn.
 
Je kunt hem bestellen bij Vodafone, je kunt hem echter ook in de winkel afhalen, dan kan de boel meteen geactiveerd worden.
 
De kosten zijn 13,67 euro, eenmalig.
 
Voor dat geld krijg je 2 nieuwe SIM-kaarten geleverd, je huidige normale SIM wordt dus ook voor een nieuwe omgeruild. Vergeet daarom niet om eventuele contacten op je huidige SIM-kaart te backuppen of indien mogelijk in de winkel door de SmartPhone Crew om te laten zetten naar je nieuwe SIM.
 
(Dat laatste zal in het geval van de iPhone trouwens niet op de SIM plaatsvinden, maar op het toestel zelf. iPhones slaan de contacten niet op de SIM op.)
JeffreyvdW
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Bedankt voor de uitleg!
 
Van 't weekend op naar de Vodafone Store, en hopelijk is alles opgelost
 
Thanks allen!
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic