tvb1977

Liefhebber
  • 28Posts
  • 1Oplossingen
  • 8Likes

update lollipop z2

Update: door

Hallo,
De vraag is al eerder gesteld maar de antwoorden geven nog geen duidelijkheid.....
Dat we moeten wachten is ondertussen gebleken maar er mag nu wel wat gebeuren.
Geduld is een mooie deugd maar wachten duurt lang.
Hallo,
De vraag is al eerder gesteld maar de antwoorden geven nog geen duidelijkheid.....
Dat we moeten wachten is ondertussen gebleken maar er mag nu wel wat gebeuren.
Geduld is een mooie deugd maar wachten duurt lang.
97 Reacties 97
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Aah! Je toestel is dus niet Vodafone branded tricker? Dan is Sony de persoon waar je contact mee zou moeten nemen omdat als je toestel unbranded is ontvang je de updates van (in dit geval) Sony. Is je toestel wel Vodafone branded dan ontvang je de updates via Vodafone.

Fijne avond!
tvb1977
topicstarter
Liefhebber
  • 28Posts
  • 1Oplossingen
  • 8Likes
Hallo,

Als ik mijn toestel opstart komt er geen Vodafone logo in beeld dus ga ik er vanuit dat ik geen branded toestel heb, maar waarom heb ik dan meerdere Vodafone apps op mijn toestel staan.
Ik vind het vreemd dat een provider zoals Vodafone niet meer informatie kan verstrekken betreffende een update.
Misschien moet er toch iets aan gedaan worden om de relatie tussen provider en producent iets beter te maken.
En niet dat ik je kennis in twijfel trek maar op een forum over Sony toestellen beantwoord worden door een Samsung expert komt bij mij niet echt vertrouwd over.
ik weet dat Sony niet echt op nummer 1 staat bij de providers maar mensen die een toestel hebben van Sony hebben ook recht op een goede behandeling, niet alleen de Samsung en i Phone bezitters.
Ik hoop nu dat we eindelijk eens een antwoord krijgen waar we iets mee kunnen.
micheldej24

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Ik heb ook niet een Vodafone logo bij het opstarten alleen zit mijn toestel wel helemaal vol met Vodafone apps die er niet af kunnen. Daarom neem ik dus aan dat dit wel een branded toestel is en dat vodafone de update moet vrijgeven. Ook ik wil graag weten hoe lang het nog duurt voordat hij beschikbaar is omdat de update nu al een tijdje beschikbaar is. Wat ik niet snap is dat niemand een antwoord heeft, Sony snapt er niks van want die heeft de update al vrijgegeven en Vodafone weet er niks van omdat het aan Sony zou liggen, kortom de klant is de dupe van mis communicatie tussen 2 grote bedrijven. Maar laat ik de vraag anders stellen als het makkelijker is: Wanneer komt de update Lollipop naar de branded Sony Xperia Z2?
ladybar1

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Zelf zie ik ook geen vodafone logo als ik opstart, maar heb ik wel alle vodafone programma's.
Dus dat je telefoon branded is als je vodafone in het startscherm hebt is onzin.
De update is sinds april al beschikbaar in nederland.
Als alle andere providers lollipop 5.0 hebben uitgegeven en jullie niet, ligt het niet aan sony.
Wij willen gewoon duidelijkheid.
tricker

Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Net ook weer contact gehad via de chat, en ook hier wordt hetzelfde gezegd "ze weten niks en je moet maar afwachten". Wat een ontzettend slechte service bij Vodafone. Ik heb ook spijt dat ik weer overgestapt ben van T-Mobile. Als mijn contract afloopt over een jaar ga ik ook zeer zeker naar een andere provider. Er wordt maar gewoon aan lijntje gehouden en 0,0 moeite gedaan om ook maar te ondersteunen.
hidde29

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Met een beetje geduld hebben is inderdaad niets mis, maar het duurt allemaal wel erg lang.
En het meest kwalijke vind ik persoonlijk nog dat er vanuit beiden(Sony & Vodafone) geen enkele duidelijkheid wordt verschaft.

Iedereen die ik ken met een Z2 die niet bij Vodafone zit heeft de update al een behoorlijke tijd binnen.
Het lijkt er dus op dat het probleem toch echt bij Vodafone ligt. En dat er nog nu ruim een maand nadat de update in Nederland voor het eerst uit werd gerolt nog steeds niemand iets van duidelijkheid kan scheppen vind ik gewoon een teken van minachting richting je klanten.

Doe hier alsjeblieft wat mee, en zorg er tenminste voor dat je klanten weten waar ze aan toe zijn.
Daddy-Pope

Meedenker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Hoor steeds vaker dat andere providers wel de update hebben, en Vodafone nog steeds niet, heel jammer..... Ik ben al ruim 17 jaar klant bij Vodafone, maar ben nu voor het eerst teleurgesteld!!!! Dit zet je toch aan het denken........
lver71

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Volgens Sony Nederland is de update voor de Z2 al lang uit. Alleen Vodafone heeft deze nog niet 'approved'.
Overige providers wel..
Slordig..
lver71

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Probleem ligt niet bij Sony, alleen bij Vodafone..
robertwebbe

Gedreven Raadgever
  • 449Posts
  • 38Oplossingen
  • 167Likes
lver71 Je zegt dat je het slordig vindt. Maar in werkelijkheid is het dat juist niet. Ik heb iemand bij Vodafone gesproken en hij vertelde mij dat Vodafone Nederland de software updates echt goed testen voordat ze hem goedkeuren. Andere operators testen oppervlakkig of helemaal niet en vertrouwen er maar op dat er niet te veel problemen in zitten. Doordat Vodafone Nederland zo grondig test duurt het vaak iets langer voordat deze beschikbaar is. En af en toe wordt een update afgekeurd omdat er problemen worden gevonden. Het is dan aan de fabrikant om een nieuwe versie te maken. Dit duurt dan weer even en in sommige gevallen (vooral als het oudere modellen zijn) lost de fabrikant het niet op. Dan wordt de laatste update dus niet beschikbaar gesteld.

Slordig dekt dus niet de lading. Misschien dan meer 'te voorzichtig'. Maar er zijn zat voorbeelden op dit forum te vinden waar men schande spreekt dat bepaalde functionaliteiten van het toestel niet meer werken van hun dure toestel, specifiek bij de Lollipop update (kijk maar eens bij non-branded Samsung). En men eist van Vodafone dat dit zo snel mogelijk wordt gecorrigeerd. Dat is de reden dat bepaalde updates worden afgekeurd voor Vodafone branded toestellen.
hidde29

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Daar heb je een goed punt. Al met al heeft iedereen natuurlijk liever een goed werkend systeem(wat de versie die ik momenteel heb gewoon is) dan een buggy nieuw systeem.

Alleen is het soms gewoon lastig omdat je nieuwsgierig bent naar de nieuwe mogeijkheden van de update.
Hopelijk komt er snel schot in de zaak.
tvb1977
topicstarter
Liefhebber
  • 28Posts
  • 1Oplossingen
  • 8Likes
Hallo,

Ik vind dit geen goed punt want hetgeen wat ik ervan opmaak is dat we met twee opties blijven zitten.
Optie 1 is dat we nog heel lang moeten wachten voor dat Vodafone klaar is met testen met lolipop 5.0 terwijl er nieuwere versies door Google zijn uit gebracht die de eerste bugs hebben opgelost.
En optie 2 is dat Vodafone besluit dat het de update helemaal niet uitgeeft.
Men zou toch denken dat men daar ondertussen al uit zouden zijn en dat dan aan de wachtende klanten doorgeven.
Ik blijf er bij dat er wat de z2 betreft ergens iets niet goed gaat want als lolipop zo slecht zou zijn zouden andere toestellen de update ook nog niet hebben.
robertwebbe

Gedreven Raadgever
  • 449Posts
  • 38Oplossingen
  • 167Likes
Geduld is een schone zaak.
tvb1977
topicstarter
Liefhebber
  • 28Posts
  • 1Oplossingen
  • 8Likes
Hallo,

dus dit is het antwoord.
Dan vraag ik mij af waar iedereen zich druk over maakt.
We moeten gewoon geduld hebben, had iemand dat maar eerder vermeld dan was alles reeds opgelost.....
Ik vind dit van alle pogingen om een antwoord te krijgen echt het beste wat ik tot nu toe gekregen heb
Daddy-Pope

Meedenker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Waarom laat Vodafone dan zelf niks van zich horen, ook al zijn ze er mee bezig??? Hebben ze geen uiterste release/test datum of zo???? Daar hoor je ook niks over.
tricker

Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Sjongejonge wat een onzin gepraat weer. Testen duurt geen maanden hè. Tenzij het 1 persoon Is met de kennis van een stagiair. Geen onzin verkopen, iedereen weet dat deze fout bij Vodafone ligt die helemaal niks laten weten. Zodra mijn abonnement afloopt stap ik over op t-mobile en wie weet debrand ik mn telefoon nog wel om van dit geneuzel af te zijn. Wat een verschrikkelijk slechte zaak Vodafone, ik ben diep diep teleurgesteld
micheldej24

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Als Vodafone Nederland de software updates zo goed test hoe kan het dan zijn dat mijn vriendins Samsung Galaxy S5 wel de update kreeg van Vodafone Nederland met veel bugs die later er pas uit gehaald zijn? Of dit moet een zeer recente wijziging zijn geweest of er is gewoon wat mis gegaan betreft deze update voor dit toestel. Los daarvan het lijkt mij dat Sony verantwoordelijk is voor de software die op het toestel staat aangezien dat de producent is en graag willen veel mensen gewoon de nieuwste update voor hun toestel zoals elk ander toestel dat wel krijgt.
tvb1977
topicstarter
Liefhebber
  • 28Posts
  • 1Oplossingen
  • 8Likes
Hallo,

Ik kreeg vanochtend een mail van Vodafone met de vraag of ik tevreden was met de antwoorden in het forum en of ik dan wou aangeven dat een oplossing gevonden was......
Meteen eerst gekeken of de update beschikbaar was maar helaas, nog steeds niet.
Dus nee Vodafone, geen oplossing.
Zelfs geen uitzicht naar het vinden van een oplossing.
Ik blijf volhouden en reacties plaatsen totdat de update voorbij komt en ik hoop dat jullie dit ook blijven doen zodat wij als betalende klanten eindelijk kunnen zeggen.... Ja Vodafone, het is opgelost!!!
lver71

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Wat u beweert is dat andere providers onvoorzichtig en laks zijn en dat geloof ik niet.
Een gerenommeerde provider als KPN heeft deze update voor de Z2 al een paar weken geleden uitgerold.

Als Vodafone écht zo lang en zorgvuldig zou testen zoals u beweert.. hoe is het dan mogelijk dat u in hetzelfde bericht aangeeft dat er problemen bij Samsung toestellen van Vodafone waren?

LeavR

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Gisteren kwam de 5.0.2 update voor een Xperia Z3 compact (ook Vodafone) binnen. :@
Daarmee is wel weer de "alle apps"-sluitknop terug. Deze zat niet meer in de eerste versie. Dus ergens hoop ik dat het wachten meteen een goede update brengt waar dat soort dingen al uit zijn....
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic