Vishnu

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

unlimited ONZIN!!!!

Ik heb onlangs een vodafone unlimited sim only abbo afgesloten nu merk ik dat na de 5+1GB die je perdag hebt de snelheid van het internet extreem verlaagd wordt, en dan geb ik dus ook via de app de 1gb die je oneindig kan bijvullen ook geactiveerd.

 

IS DIT NORMAAL????

DIT NOEM IK GEEN UNLIMITED INTERNET!!!!

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hoi @Vishnu 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Ja, dit is normaal en staat ook beschreven op de Community en de website van het abonnement. Zodra je per dag 1x 5GB hebt gebruikt dan krijg je 1x 1GB er bij en wil je daarna nog meer gebruiken dan moet je elke keer in de My Vodafone app de nieuwe 1GB verlengen en dit kan oneindig (tot je Fair Use Policy hebt gebruikt).

Zo gaat het ook bij de andere provider, dus zo gek is het niet. Het is een beveiliging dat iemand niet heel veel data gebruikt (misbruikt). En je hebt toch gewoon Unlimited alleen je moet er nog wel iets voor doen. Als het geen Unlimited was geweest dan had je ook niet elke keer weer kunnen verlengen met 1GB. Dus het is echt Unlimited.

Hopende dat ik je hiermee heb kunnen informeren.
 

Bekijk in context

14 Reacties 14
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hoi @Vishnu 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Ja, dit is normaal en staat ook beschreven op de Community en de website van het abonnement. Zodra je per dag 1x 5GB hebt gebruikt dan krijg je 1x 1GB er bij en wil je daarna nog meer gebruiken dan moet je elke keer in de My Vodafone app de nieuwe 1GB verlengen en dit kan oneindig (tot je Fair Use Policy hebt gebruikt).

Zo gaat het ook bij de andere provider, dus zo gek is het niet. Het is een beveiliging dat iemand niet heel veel data gebruikt (misbruikt). En je hebt toch gewoon Unlimited alleen je moet er nog wel iets voor doen. Als het geen Unlimited was geweest dan had je ook niet elke keer weer kunnen verlengen met 1GB. Dus het is echt Unlimited.

Hopende dat ik je hiermee heb kunnen informeren.
 

Vishnu
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Nou ik weet niet hoor maar kijk eens even naar de resultaten die hier onderstaan, dit zijn speedtesten na de gebruikte 6GB je ziet dus dat deze drastisch zijn afgenomen

 

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Ja, maar je moet NA die 6GB ook even inloggen op je My Vodafone (met de app) en daar dan aangeven dat je weer 1GB extra wil en dan ga je weer als een speer. Maar daar moet je dus wel wat voor doen en niet afwachten.

Zo werkt het:

  • Je start elke dag met 5 GB.
  • Zodra deze GB's op zijn, activeren wij automatisch 1 GB. 
  • Heb je meer data nodig? Dan kun je onbeperkt steeds 1 GB extra activeren via My Vodafone.

Doe je die laatste stap niet, dan val je terug naar heel traag internet, dat klopt. 

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 1103Posts
  • 199Oplossingen
  • 333Likes

Hey @Vishnu . Welkom hier!

Is het inmiddels duidelijker hoe de vork in de steel zit? Het is dus wel unlimited, maar je moet hiervoor nog wel een stapje zetten. Lukt het zo? 🙂

Vishnu
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Die laatste stap had ik uitgevoerd dat heb ik ook aangegeven in mijn reactie hiervoor, dus de 5+1gb waren op en ik heb optijd de extra 1gb aangevuld en na dit gedaan te hebben was de snelheid drastisch afgenomen

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 1103Posts
  • 199Oplossingen
  • 333Likes

Ik zie dat de laatste “snelle” test om 23:00 gedaan is en de test daarna, 2 minuten later, inderdaad langzaam was. Heb je in deze 2 minuten de extra GB geactiveerd? Het kan misschien zijn dat het heel even duurde voor dit actief was. Wat is je snelheid momenteel? 

Vishnu
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Volgens mij heb ik MEERDERE KEREN AANGEGEVEN DAT IK DE KNOP BUNDEL AANVULLEN HEB AANGEKLIKT!!!!

net voordat de laatste Gb van mijn dagbundel op was

WAAROM PRATEN JULLIE ER STEEDS OMHEEN

mijn snelheid nu is gewoon optimaal maar dat komt ook doordat mijn dagbundel nog niet op is

 

de snelheid wordt gewoon verlaagd nadat de 6gb dagbundel op is!!!! 
 

en ja ik begrijp wel dat jullie zeggen dat het unlimited is en dat je continue kan bijvullen maar als de snelheid zo drastisch wordt verlaagd wat heeft het dan voor nut??

willen jullie hier gewoon wat aangaan doen ipv DE HELE TIJD EROMHEEN TE PRATEN!!!!

 

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 1103Posts
  • 199Oplossingen
  • 333Likes

Ook zonder overbodige hoofdletters en overdreven veel uitroeptekens snap ik je wel hoor . Ik wil gewoon een volledig beeld van de situatie en de stappen die gezet zijn, om geen verkeerde conclusies te trekken. Je gaf eerder inderdaad aan dat je de bundel aanvullen knop gebruikt had, het was mij echter niet duidelijk wanneer precies. Ik zie nu ook maar 1 meting na 23:00 en ik ben dus benieuwd of het niet simpelweg te maken heeft met een kleine verwerkingstijd. Heb je later, tussen 23:00 en 24:00 nog getest? 
 

 en ja ik begrijp wel dat jullie zeggen dat het unlimited is en dat je continue kan bijvullen maar als de snelheid zo drastisch wordt verlaagd wat heeft het dan voor nut??

 
Dat is dus ook niet de bedoeling. De snelheid zou niet moeten worden verlaagd wanneer je de bundel aanvult/activeert. 

zou je je postcode, huisnummer, telefoonnummer, geboortedatum en laatste 4 cijfers van je IBAN in je profiel willen opnemen? :-). Op dit moment kan ik namelijk uberhaupt niets van je inzien, dus ook geen actie ondernemen. 

 

Vishnu
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Hier de resultaten van 3-5-2020

tijdstip 23.30 wanneer ik nog gebruik maak van de dagelijkse 6gb bundel

hier nog de normale snelheid

 

23.36 uur tot 00.01 wanneer ik dus al Hebt bijgevuld

hier zie je dat de snelheid laag is

 

 

00.08 heb ik een nieuwe dagbundel

de normale snelheid is weer terug

 

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Goed dat je hier een plaatje van stuurt!
Hmm, dit is, zoals je het laat zien, zeker niet de bedoeling.

Misschien dat er dan toch iets mis is met je abonnement en dat ze je nummer een reset moeten geven. Want Unlimited is echt en blijft echt, na verlengen, gewoon de snelheid behouden. Maar Lycke heeft je bericht inmiddels ook gezien en die kan voor je kijken wat er aan de hand is.


Heb je dit al gedaan?
zou je je postcode, huisnummer, telefoonnummer, geboortedatum en laatste 4 cijfers van je IBAN in je profiel willen opnemen?

Vishnu
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Dit heb ik gedaan en nog geen reactie ontvangen

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Vishnu wrote:

Dit heb ik gedaan en nog geen reactie ontvangen

Dat komt nog, ze zitten hier niet 24/7 op de community, zelfs ik niet als klant 
@Cecilia Vodafone is vandaag aanwezig, misschien kan die het voor je oppakken.

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 2912Posts
  • 841Oplossingen
  • 1013Likes

Hi @Vishnu 
Een gekke situatie! Zodra je door de bundel van 5 GB heen bent, dan wordt de snelheid van de mobiele data verlaagd. Je kunt dan via My Vodafone weer 1 GB activeren en na activatie hoor je dan ook weer de oorspronkelijke snelheid te ervaren. Ik begrijp uit jouw berichten dat dit niet het geval is. Ook na activatie van de 1 GB blijft de snelheid traag.. Wil je eens controleren of je de optie Blox Beperkt Internet hebt aanstaan? 

tebbers

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb exact dezelfde situatie. Zodra je de extra bundel aanzet, kun je eerst zeker 10 minuten heel traag internet verwachten. Dan denk je het duurste abonnement bij vodafone te hebben, maar wordt je alsnog dus snel internet ontnomen.

Dit is echt niet handig, als je een avondje series kijkt, waardoor je de 5 gb op hebt. Kun je eerst 10 minuten wachten voordat je weer een aflevering kunt zien!!

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic