Laurenzo01

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

unlimited 1 week nog geldig maar verbruik wordt van prepaid tegoed afgeschreven

Ik heb op zaterdag 27-7 unl 1 week aangezet. Dit zou geldig zijn tot vrijdag 2-8 23:59

Nu bleek dit dus op vrijdag niet meer te werken . Ik heb opnieuw 20 euro tegoed opgewaardeerd,  maar kon de bundel nog niet opnieuw activeren omdat ie nog in gebruik was. Binnen een uur was de 20 euro tegoed ook opgebruikt vreemd genoeg. Unl 1 week betekent toch UNLIMITED? Waarom gaat het verbruik dan van het prepaid tegoed af?

 

Graag zou ik de 20 euro retour gestort willen krijgen op mijn rekening. Hoe krijgen we dat voor mekaar? 

 

Mvg

Maiko

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3526Posts
  • 1062Oplossingen
  • 1159Likes

Hi @Laurenzo01, welkom hier.

Ik zie dat je op 27 juli de prepaid Unlimited bundel voor 7 dagen hebt geactiveerd. Na het activeren van deze bundel was er nog een tegoed van € 16. De bundel is dus toegevoegd, maar opvallend is dat er op 2 augustus kosten zijn gemaakt voor mobiele data. De oorzaak hiervan heeft te maken met de Fair Use Policy van het datagebruik in de EU. Het limiet van de Fair Use Policy in de EU is overschreden bij de Unlimited bundel, waardoor deze kosten zijn gemaakt en je beltegoed er doorheen is gevlogen. Vanwege de AVG kunnen we niet zien waar deze data voor is gebruikt, behalve dat er data is gebruikt. Vervolgens heb je op 2 augustus nog € 20,- opgewaardeerd. Ook dit bedrag is opgegaan door mobiele data, doordat je een nieuwe bundel nog niet kon activeren. Op 3 augustus is er nogmaals € 20,- opgewaardeerd en heb je een nieuwe bundel kunnen activeren. Op dit moment staat er dan ook nog € 6 op je account. Ik snap dat je dit niet hebt zien aankomen en om die reden heb ik dan ook uit coulance €35 beltegoed bijgeschreven op je account.

Bekijk in context

2 Reacties 2
Energieboy
Expert
Expert
  • 12185Posts
  • 3551Oplossingen
  • 3175Likes

Het ligt eraan of je in Nederland bent of binnen de EU. Informatie over Fair Use Policy: De Vodafone Prepaid Unlimited bundels bieden een onbeperkte databundel in Nederland voor een periode van 1 dag, 3 of 7 dagen. In EU zone 1 kun je 2 GB per dag van je bundel gebruiken. Na het verbruik van deze 2 GB per dag zal toegang tot data uit deze bundel geweigerd worden voor diezelfde dag.

Anders even wachten op iemand van Vodafone, die kan met je mee kijken wat er nu aan de hand is. Dat je 20 euro opgebruikt is, is niet zo vreemd omdat dan alle gebruik van die 20 euro gebruikt is door Vodafone (internet gebruik bv). Wanneer Unlimited niet gebruikt kan worden dan zal je normale gebruik daarna van het geld af gaan wat er dan op staat.

 

⚠️ Zorg wèl dat uw Persoonlijke Informatie in uw profielinstellingen staan, dan weten Vodafone-moderators wie u bent en waar u woont. Het spreekt voor zich dat deze informatie alleen zichtbaar is voor medewerkers van Vodafone. Uw Persoonlijke Informatie kunt u HIER invullen.

 

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3526Posts
  • 1062Oplossingen
  • 1159Likes

Hi @Laurenzo01, welkom hier.

Ik zie dat je op 27 juli de prepaid Unlimited bundel voor 7 dagen hebt geactiveerd. Na het activeren van deze bundel was er nog een tegoed van € 16. De bundel is dus toegevoegd, maar opvallend is dat er op 2 augustus kosten zijn gemaakt voor mobiele data. De oorzaak hiervan heeft te maken met de Fair Use Policy van het datagebruik in de EU. Het limiet van de Fair Use Policy in de EU is overschreden bij de Unlimited bundel, waardoor deze kosten zijn gemaakt en je beltegoed er doorheen is gevlogen. Vanwege de AVG kunnen we niet zien waar deze data voor is gebruikt, behalve dat er data is gebruikt. Vervolgens heb je op 2 augustus nog € 20,- opgewaardeerd. Ook dit bedrag is opgegaan door mobiele data, doordat je een nieuwe bundel nog niet kon activeren. Op 3 augustus is er nogmaals € 20,- opgewaardeerd en heb je een nieuwe bundel kunnen activeren. Op dit moment staat er dan ook nog € 6 op je account. Ik snap dat je dit niet hebt zien aankomen en om die reden heb ik dan ook uit coulance €35 beltegoed bijgeschreven op je account.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Polls
Wat vind jij het mooiste aan de iPhone 16 serie?

Uitgelicht topic