Mkk
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

uitgaande mail telefoon werkt niet meer

Sinds gister werkt uitgaande mail iphone niet meer. Uitgaande server is al jaren authsmtp.vodafone.nl ssl poort 587

 

2 Geaccepteerde oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Energieboy
Super Expert
Super Expert
  • 9191Posts
  • 2925Oplossingen
  • 2006Likes

Als je Ziggo hebt moet je ook echt Ziggo instellingen invoeren.
Deze info heb je nodig voor Ziggo mail instellingen:

Gebruik bij voorkeur de IMAP-instellingen voor het instellen van e-mail op je pc, tablet of smartphone. Hiermee blijft je e-mail beschikbaar op meerdere apparaten.

 

Inkomende serverinstellingen

  • server: imap.ziggo.nl
  • serverpoort: 993
  • type versleuteling: TLS/SSL
  • verificatie vereist: ja
  • gebruikersnaam: volledig e-mailadres
  • wachtwoord: je e-mailwachtwoord

Uitgaande serverinstellingen

  • server: smtp.ziggo.nl
  • serverpoort: 587
  • type versleuteling: STARTTLS, TLS of SSL
  • verificatie vereist: ja
  • gebruikersnaam: volledig e-mailadres
  • wachtwoord: je e-mailwachtwoord

 

Meer info, zie deze pagina:
https://www.ziggo.nl/klantenservice/internet/e-mail/serverinstellingen 

Bekijk in context

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 681Posts
  • 183Oplossingen
  • 335Likes

Is het gelukt @Mkk?

Bekijk in context

8 Reacties 8
Energieboy
Super Expert
Super Expert
  • 9191Posts
  • 2925Oplossingen
  • 2006Likes

Hoi @Mkk 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Normaal gesproken gebruik je gewoon de uitgaande mail instellingen van je provider. Dus niet die van Vodafone, dat is niet echt gebruikelijk. Welke info ik ken van Vodafone is deze, probeer anders of het zo wel lukt. Maar van je eigen provider gebruiken is wel beter!

Uitgaande SMTP-server: sendmail.vodafone.nl
Poort: 465
Beveiligingstype: SSL/TLS (alle cerificaten accept.)
Gebruikersnaam: gebruikersnaam van je My Vodafone account
Wachtwoord: wachtwoord van je My Vodafone account.

Mkk
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

hoi

ik doe dit al jaren zo, het werkt niet helaas. 

wat ik ook probeer. heel irritant, tot gister nooit problemen mee. Hij pakt de instellingen niet, blijft maar controleren lopen boven in.

 

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 681Posts
  • 183Oplossingen
  • 335Likes

Hi @Mkk
Nog een warm welkom op de Vodafone Community. 

Uit je bericht begrijp ik dat je de e-mail instellingen van Vodafone gebruikt. Heb je toevallig ook naar de tip van @Energieboy gekeken om de e-mail instellingen van je mobiele provider te gebruiken? Ik ben erg benieuwd of het euvel dan namelijk is opgelost. 

Mkk
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hoi

vodafone is mijn mobiele provider?

 

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 681Posts
  • 183Oplossingen
  • 335Likes

Ah, sorry voor de verwarring @Mkk. Ik bedoelde e-mail instellingen in te voeren van je provider voor de vaste diensten. Zoals @Energieboy al aangaf gebruik je normaliter die instellingen i.p.v. de instellingen van je mobiele provider.

Mkk
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dat is ziggo/vodafone. Ik zal de instellingen van Ziggo proberen maar het vreemde is dat het 2 jaar gewoon goed werkt en ineens niet meer?

Energieboy
Super Expert
Super Expert
  • 9191Posts
  • 2925Oplossingen
  • 2006Likes

Als je Ziggo hebt moet je ook echt Ziggo instellingen invoeren.
Deze info heb je nodig voor Ziggo mail instellingen:

Gebruik bij voorkeur de IMAP-instellingen voor het instellen van e-mail op je pc, tablet of smartphone. Hiermee blijft je e-mail beschikbaar op meerdere apparaten.

 

Inkomende serverinstellingen

  • server: imap.ziggo.nl
  • serverpoort: 993
  • type versleuteling: TLS/SSL
  • verificatie vereist: ja
  • gebruikersnaam: volledig e-mailadres
  • wachtwoord: je e-mailwachtwoord

Uitgaande serverinstellingen

  • server: smtp.ziggo.nl
  • serverpoort: 587
  • type versleuteling: STARTTLS, TLS of SSL
  • verificatie vereist: ja
  • gebruikersnaam: volledig e-mailadres
  • wachtwoord: je e-mailwachtwoord

 

Meer info, zie deze pagina:
https://www.ziggo.nl/klantenservice/internet/e-mail/serverinstellingen 

Bekijk in context

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 681Posts
  • 183Oplossingen
  • 335Likes

Is het gelukt @Mkk?

Bekijk in context

Uitgelicht topic