Vekemans

Ontdekker
  • 2Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

trage bold 9900 bold

Hallo, ik heb sinds gisteren een nieuwe blackberry 9900 bold ontvangen om mijn 8900 curve te vervangen. Twee dingen vallen me ten nadele op. Hij is heel traag. Voor bijna elke functie krijg ik eerst een ronddraaiende klokje in beeld voordat de functie opent. Of het nu om mail/klok/foto enzovoort gaat. Tweede is dat de batterij heel snel leeg is. Ik heb hem vanochtend helemaal opgeladen gestart en om 5 uur was hij alweer z goed als leeg, terwijl ik weinig gebruik heb gemaakt van de BB, en niet eens heb gebeld. Weet iemand hier een oplossing voor, want dit is niet goed voor mijn geduld.
Hoor het heel graag en alvast dank voor reacties,
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Vekemans
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Dank je wel. Ik heb updat uitgevoerd, wat de traagheid wel iets verbeterde. Alleen de accuduur was zo idioot kort. na 5 uur was het toestel totaal leeg, terwijl ik hem nauwelijks gebruikt heb. Ik heb vanochtend de klantenservice gebeld en kan de telefoon nu terugsturen, omdat er waarschijnlijk een defect is met de accu. Dat hoop ik dan maar, want anders wordt het toch een ander toestel. Lastige bij terugzetten van nieuw naar oud via blackberry desktop software, dat er heel wat problemen omhoog kwamen. Twee uur mee bezig geweest. Nu gaat de 9900 bold dus weer het doosje in en naar het postkantoor. Hopelijk doet zijn vervanger het beter.
 

Bekijk in context

6 Reacties 6
Milanvdr

Gedreven Liefhebber
  • 52Posts
  • 3Oplossingen
  • 6Likes
Dat het traag is is inderdaad heel vervelend. Ik zelf heb er geen last van ben namelijk ook een Blackberry Bold 9900 gebruiker. Misschien zul je ook hebben gemerkt dat je muziek minder hard gaat door de speakers van je telefoon. Blackberry heeft upgrades die batterij prestatie enzovoort oplossen. Ik heb een leaked versie geupgrade waardoor alles al beter is. Je zou kunnen controleren of Blackberry al updates heeft voor je mobiel. Dat kun je checken door Blackberry Desktop Manager te downloaden. Als je hem aansluit controleert hij naar updates.
Vekemans
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Dank je wel. Ik heb updat uitgevoerd, wat de traagheid wel iets verbeterde. Alleen de accuduur was zo idioot kort. na 5 uur was het toestel totaal leeg, terwijl ik hem nauwelijks gebruikt heb. Ik heb vanochtend de klantenservice gebeld en kan de telefoon nu terugsturen, omdat er waarschijnlijk een defect is met de accu. Dat hoop ik dan maar, want anders wordt het toch een ander toestel. Lastige bij terugzetten van nieuw naar oud via blackberry desktop software, dat er heel wat problemen omhoog kwamen. Twee uur mee bezig geweest. Nu gaat de 9900 bold dus weer het doosje in en naar het postkantoor. Hopelijk doet zijn vervanger het beter.
 
Maxm

Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Waar blackberry ook om bekend is is dat alle programma´s die je hebt geopend blijven lopen deze moet je goed afsluiten tenminste bij de oudere!
 
dit doe je doormiddel vande touch naast je touch panel zeg maar dus die pijl met een halve curve. Ik zou zeggen probeer het eens,)
Milanvdr

Gedreven Liefhebber
  • 52Posts
  • 3Oplossingen
  • 6Likes
Dat is inderdaad vervelend. De batterij accu duur is bij de Blackberry bold 9900 al niet zo hoog.
Dit komt door fouten in het OS7. Probeer dus regelmatig te upgraden. 5 uur is inderdaad heel weinig.
Misschien komt het omdat je je blackberry net nieuw hebt en dus heel veel gebruik maakt van ping
en andere applicaties. Ik had in het begin dat iedereen begon te praten op ping omdat je net een
blackberry hebt. Toen ging me blackberry veel sneller leeg dan nu. Zou ik mogen weten naar welke
versie je hem hebt geupdraded?

Samwel

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi, 
 
Ik had een aantal weken met veel plezier de nieuwe BB9900 maar sinds een week is hij enorm traag geworden.
Ik moet seconden wachten tot hij bijvoorbeeld z'n scherm opstart vanuit toetsenblokkering, whatsapp opstart etc.
Ook loopt die weleens vast op sites, en na een aantal seconden wachten (zonder klokje in beeld) doet die het weer.
Soms heeft die er ook totaal geen last van, maar 80% van de tijd wel.
 
Hij heeft zn updates en ik sluit alle programma's altijd af.
 
Wat kan dit zijn??
 
HELP !!
Thorgar

Stamgast
  • 65Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Hey samwel,
 
Kan zijn dat er op de achtergrond toch nog wat open staat of dat je cache vol is.
Haal de batterij eens uit de telefoon en start hem opnieuw op.
Heb er met mijn 9780 ook wel eens last van en dit helpt bijna altijd wel.
 
Grt
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic