Beheer

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

totalgamingsite

Ik ontving een sms van vodafone dat ik gebruik maak van de TotalGamingSite. de kosten zijn € 5,00 per week.
ga naar www.payinfo.nl om je af te melden.
Dit riep bij mij grote vraagtekens op. ik heb me nergens voor aangemeld, nergens akkoord op gegeven. zal ik op de link klikken of is dat juist de spam?
na lezen leerde dat dit wel de beste methode is,.. Maar hoe kan het dat je zonder het te weten hebt aangemeld voor iets dat totaal niet je interesse heeft?
Waar is "de dubbelcheck"
Vind het een heel vreemde werkwijze en zeker dat je je niet hoeft aan te melden, maar wel afmelden, anders kost het je geld.
Daarnaast moet ik zaken blokkeren om herhaling te voorkomen,
Is dit niet de omgekeerde wereld?
7 Reacties 7
Energieboy
Expert
Expert
  • 11753Posts
  • 3466Oplossingen
  • 3088Likes
Hoi Beheer
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Vodafone.

Daar zijn inmiddels al zoveel topics over gemaakt dat je beter even rond kunt kijken op de Community. Er is al zoveel over gesproken en uitleg gegeven door Vodafone. Dit is bv al een hele goede topic: https://forum.vodafone.nl/archief-2019-93/health-academy-295916

En deze: https://forum.vodafone.nl/archief-2018-48/videofun-health-academy-en-betaal-smsj-es-abonnementen-296110

Of deze: https://forum.vodafone.nl/archief-2019-93/abbonements-diensten-ongevraagd-297956

Het blijft lastig en vervelend maar het is jammer genoeg nog altijd mogelijk dat zulke bedrijven via omwegen je toch aan een abonnement kunnen koppelen. Lees de topic's maar 🙂 Fijn weekend in ieder geval!
Beheer
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dank voor je reactie.
gelukkig kan ik mezelf leek noemen in het ontvangen van dit soort smsjes
Maar het bevreemde me.
en op "mijn zoeksleutel "vond ik wel iets, maar ook niet echt veel.
Vandaar mijn reactie dit eens in de groep te gooien.

mooie dag gewenst
Energieboy
Expert
Expert
  • 11753Posts
  • 3466Oplossingen
  • 3088Likes
Graag gedaan en jij ook een mooie dag vandaag 🙂
shattereddream

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ik kreeg vanochtend hetzelfde sms'je over Totalgamingsite en ook ik vond dit heel vreemd.

Volgens Vodafone kan er niks aan gedaan worden (buiten het stopzetten van dit abonnement en me te blokkeren voor in de toekomst om) omdat ikzelf via welke weg dan ook ergens toch akkoord gegeven zou hebben om een abonnement te nemen op deze dienst/deze site wat ergens 'verstopt' zou zitten tussen cookies of waar dan ook. Eigenlijk is dit dus gewoon een legale manier van oplichten...

Om te voorkomen dat dit vaker gebeurd zou het fijn zijn dat er een soort van 'dubbel check' komt dat als zo'n oplichter jou via welke manier dan ook een abonnement probeert aan te smeren je een sms of mail krijgt met daarin de vraag of je zeker weet dat je akkoord gaat met die dienst en dat als je geen akkoord geeft of als je helemaal niet reageert je niet vast zit aan een abonnement.

Het zou fijn zijn als de 'normale' burger beter beschermd wordt in deze tijden dat oplichters je steeds vaker geld proberen af te troggelen, ook al zou er voor een telecomprovider meer werk in gaan zitten.
Beheer
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
vooral ook omdat je eerste reactie is..: negeren! ik heb niets gedaan, dit sms'je zal wel spam zijn.
Niet op de link klikken.. dan ben je helemaal het bokje.
Maar de omgekeerde wereld is het geval.

nou ja, afwachten maar.
ik had mijn rekening nagekeken, stond (nog) niets over in.
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Hebben jullie beide wel een onderzoek aangemaakt hiervoor via https://t.co/s7zmanwaTi en is het gelukt met het stopzetten van de contentdienst Beheer shattereddream?
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Geen reactie, topic gesloten.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic