Hoi @Gerda Dekker
Als eerst welkom op de community van Vodafone en ik ga je proberen te helpen. Let op, dit is een klanten helpen klanten community dus ik weet niet overal antwoord op.
Je bent gisteren pas over gegaan naar Vodafone en dan klopt het dat Vodafone eerst met Ziggo gaat controleren of de gegevens die zijn opgegeven met elkaar corresponderen en dan pas krijg je dubbele data, extra korting en het extra zender pakket bij Ziggo. Dit kan ongeveer een week duren voor je online ziet dat alles is gekoppeld en dan pas krijg je ook die 100GB extra. Dus dat je dit nu nog niet ziet, is normaal en daar moet je op wachten. Beetje vreemd dat de klantenservice je dit niet gewoon laat weten, dan hoefde je deze vraag niet te stellen en had je al antwoord.
Opnieuw begrijp ik niet dat de klantenservice je zegt dat je een verdeling kan maken. Je krijgt samen 200GB en daarmee ga je samen het internet op. Als nummer A 120GB heeft gebruikt dan kan nummer B dus nog maar 80GB gebruiken. Je kan niet zeggen, A krijgt er 100 en B ook. Nee, dat kan niet en staat ook op de website van Vodafone beschreven. Je kan wel de data van persoon A pauzeren om daarmee aan te geven dat die minder aantal GB mag gebruiken. Zoals op de site: Pauzeer het dataverbruik van een groepslid als het even minder mag en ontvang berichtjes wanneer iemand zijn datategoed heeft verbruikt. Dus verdelen in A zoveel en B zoveel, is niet mogelijk binnen Red Together abonnement. Vreemd dat dit je niet gewoon is uitgelegd.
Uiteraard, als je iemand gaat pauzeren of de persoon staat op 0GB dan ga je gebruik maken van Vodafone BloX Beperkt Internet en dat wil zeggen dat je dan veel trager internet krijgt en dat is denk ik ook het probleem wat je nu hebt. Dat je man op 0GB staat, is mijn ook een raadsel want als jullie samen zijn aangesloten op 1 Red Together abonnement (1x Red Together en 1x Red Together Extra), dan zou bij jullie samen, nu dan even, 100GB moeten staan. Als het goed is, en je bent goed aangesloten, dan kan je in je My Vodafone app zien dat er 2 nummers zijn aangesloten. Je kan een nummer kiezen en dan zie je hoeveel die gebeld heeft en ook hoeveel data die heeft gebruikt. Maar in het totaal zie je gewoon het totaal, van beide nummers bij elkaar.
Of daar nu iets mis gaat, dat weet ik dus niet en dat kan ik ook niet voor je bekijken. Misschien dat @Lycke Vodafone voor je kan kijken wat er aan de hand is en waarom de een op 0GB staat en de ander op 100GB (misschien staat het wel gewoon goed en is de app met 0GB overbodig en kan die gewoon weg, maar dat weet ik niet). Als daar een storing in zit dan kan het wel kloppen dat je de camera’s niet kan zien en dat deze dan heel traag overkomen. Normaal gezien moet je echt geen last hebben om de camera’s te bekijken, mits je snelheid in huis met UPLOADEN ook hoog genoeg is natuurlijk. Want als die laag is dan kan jij nog zo snel zijn met downloaden, dan komt er nog niets. Maar dat is een ander verhaal en je schreef dat het bij Hollands Nieuwe wel goed ging dus ik verwacht dat er iets met het omzetten niet goed is gegaan. Je zou natuurlijk kunnen kijken of jij zelf met de cam’s er last van hebt? (simkaartje omwisselen en kijken wat er dan gebeurd).
Hoe dan ook, er is wel wat mis gegaan met de uitleg over Red Together, of misschien niet goed gelezen. Iemand van Vodafone kan met jullie mee kijken om te zien wat er nu aan de hand is. Wil je dan aub bij je instellingen een aantal gegevens invullen zodat ze gelijk voor je aan de slag kunnen en kunnen kijken wat er is. Waar moet je deze gegevens invullen en wat moet je invullen, zie deze topic voor uitleg!
Succes en ik verwacht dat het allemaal wel weer goed komt en dat je straks goed de cam’s kan bekijken. Ik heb nu 2 jaar Red Together en ben er zeer tevreden mee, ook met de snelheid.