Gerda Dekker

Meedenker
  • 15Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

together abonnement

Ik snap nu niets meer van dit abonnement, ik had gekozen voor een together ab. omdat ik samen met mijn- man die na het beëindigen van zijn ab. bij Hollandse Nieuwe  dan een together extra kon nemen en we hiermee dan een data bundel zouden krijgen van 200Gb, nu is zijn together extra ab. gisteren ingegaan en nu zie ik bij mij een bundel staan van nog steeds 100Gb en bij zijn nummer staat 0Gb, ik heb met de klantenservice gechat en die zegt nu het klopt jullie hebben een gezamenlijke bundel en dan staat er bij het nummer van je man 0Gb en bij jou zou nu 200Gb moeten staan, toen ik vroeg hoe ik nu een verdeling kon maken zoals ik begrepen had bij een together en een together extra ab. werd me niet echt duidelijk, vlgns de helpdesk kon ik wel een verdeling maken maar dat is me ook niet duidelijk hoe en als ik inlog zie ik negens hoe ik dat nu moet doen, volgens mijn man lijkt het hem dat zijn internet snelheid nu duidelijk laag is en zou dit kunnen komen omdat zijn bundel op 0 staat en er zoals ik begrepen heb bij deze constructie van together de internetsnelheid van diegene die als extra staat en waarvan zijn bundel op 0 staat wel kan internetten maar op een lagere snelheid, verder maakt het ons niet echt uit of we nu een verdeling maken of niet als we beide uit dezelfde bundel data  de 200Gb kunnen gebruiken dan is dat voor ons ook prima maar als de snelheid van mijn man nu opeens slecht is dan is dit niet handig, we hebben namelijk een aantal camera's op zijn telefoon werken die nu niet meer te gebruiken zijn omdat ze blijkbaar het signaal wat ze krijgen als je de camera bedient veel te laag is en ze dus pas na een aantal minuten reageren als je deze camera's bedient.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hoi @Gerda Dekker 
Als eerst welkom op de community van Vodafone en ik ga je proberen te helpen. Let op, dit is een klanten helpen klanten community dus ik weet niet overal antwoord op.

Je bent gisteren pas over gegaan naar Vodafone en dan klopt het dat Vodafone eerst met Ziggo gaat controleren of de gegevens die zijn opgegeven met elkaar corresponderen en dan pas krijg je dubbele data, extra korting en het extra zender pakket bij Ziggo. Dit kan ongeveer een week duren voor je online ziet dat alles is gekoppeld en dan pas krijg je ook die 100GB extra. Dus dat je dit nu nog niet ziet, is normaal en daar moet je op wachten. Beetje vreemd dat de klantenservice je dit niet gewoon laat weten, dan hoefde je deze vraag niet te stellen en had je al antwoord.

Opnieuw begrijp ik niet dat de klantenservice je zegt dat je een verdeling kan maken. Je krijgt samen 200GB en daarmee ga je samen het internet op. Als nummer A 120GB heeft gebruikt dan kan nummer B dus nog maar 80GB gebruiken. Je kan niet zeggen, A krijgt er 100 en B ook. Nee, dat kan niet en staat ook op de website van Vodafone beschreven. Je kan wel de data van persoon A pauzeren om daarmee aan te geven dat die minder aantal GB mag gebruiken. Zoals op de site: Pauzeer het dataverbruik van een groepslid als het even minder mag en ontvang berichtjes wanneer iemand zijn datategoed heeft verbruikt. Dus verdelen in A zoveel en B zoveel, is niet mogelijk binnen Red Together abonnement. Vreemd dat dit je niet gewoon is uitgelegd. 

Uiteraard, als je iemand gaat pauzeren of de persoon staat op 0GB dan ga je gebruik maken van Vodafone BloX Beperkt Internet en dat wil zeggen dat je dan veel trager internet krijgt en dat is denk ik ook het probleem wat je nu hebt. Dat je man op 0GB staat, is mijn ook een raadsel want als jullie samen zijn aangesloten op 1 Red Together abonnement (1x Red Together en 1x Red Together Extra), dan zou bij jullie samen, nu dan even, 100GB moeten staan.  Als het goed is, en je bent goed aangesloten, dan kan je in je My Vodafone app zien dat er 2 nummers zijn aangesloten. Je kan een nummer kiezen en dan zie je hoeveel die gebeld heeft en ook hoeveel data die heeft gebruikt. Maar in het totaal zie je gewoon het totaal, van beide nummers bij elkaar. 

Of daar nu iets mis gaat, dat weet ik dus niet en dat kan ik ook niet voor je bekijken. Misschien dat @Lycke Vodafone voor je kan kijken wat er aan de hand is en waarom de een op 0GB staat en de ander op 100GB (misschien staat het wel gewoon goed en is de app met 0GB overbodig en kan die gewoon weg, maar dat weet ik niet). Als daar een storing in zit dan kan het wel kloppen dat je de camera’s niet kan zien en dat deze dan heel traag overkomen. Normaal gezien moet je echt geen last hebben om de camera’s te bekijken, mits je snelheid in huis met UPLOADEN ook hoog genoeg is natuurlijk. Want als die laag is dan kan jij nog zo snel zijn met downloaden, dan komt er nog niets. Maar dat is een ander verhaal en je schreef dat het bij Hollands Nieuwe wel goed ging dus ik verwacht dat er iets met het omzetten niet goed is gegaan. Je zou natuurlijk kunnen kijken of jij zelf met de cam’s er last van hebt? (simkaartje omwisselen en kijken wat er dan gebeurd).

Hoe dan ook, er is wel wat mis gegaan met de uitleg over Red Together, of misschien niet goed gelezen. Iemand van Vodafone kan met jullie mee kijken om te zien wat er nu aan de hand is. Wil je dan aub bij je instellingen een aantal gegevens invullen zodat ze gelijk voor je aan de slag kunnen en kunnen kijken wat er is. Waar moet je deze gegevens invullen en wat moet je invullen, zie deze topic voor uitleg!

Succes en ik verwacht dat het allemaal wel weer goed komt en dat je straks goed de cam’s kan bekijken. Ik heb nu 2 jaar Red Together en ben er zeer tevreden mee, ook met de snelheid.

Bekijk in context

9 Reacties 9
Gerda Dekker
topicstarter
Meedenker
  • 15Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Ik zag eerder op het forum dat storing met data bundel is opgelost maar vandaag kreeg ik toch nog te zien dat we een bundel hebben van 2000Gb, terwijl in mijn bundel staat 100Gb en dit zou met het extra together abonnement van mijn man wat gister is ingegaan eigenlijk 200Gb moet zijn, het is mijn niet meer helemaal duidelijk. en sowieso al helemaal niet hoe je nu data kan verdelen in together abonnementen. 

 

Gerda Dekker
topicstarter
Meedenker
  • 15Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Ik heb even geprobeerd om via mobiele hotspot van af mijn en vanaf mijn man zijn telefoon om onze camera's te bedienen door in te loggen via een laptop maar dat is echt niet te doen, de snelheid is echt veel te laag terwijl mijn man het eerder via Hollandse nieuwe wel gewoon kon doen, dit is toch echt niet aanvaardbaar en hoe kan dit bij Vodafone, volgens mij werkte Hollandse Nieuwe ook via het netwerk van Vodafone en daar kon het via mobiele hotspot perfect.

of er staan instellingen verkeerd of het netwerk is echt zo slecht, ik probeerde om te facebooken op mijn maar ook op de telefoon van mijn man en hierin moet ik nu wachten totdat ik een afbeelding of filmpje kan zien, het lijkt wel de oude tijd van de MSX daar moest je ook wachten tot er een afbeelding opgebouwd werd. 

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hoi @Gerda Dekker 
Welkom op de community van Vodafone.

Ik zal je uitleggen wat er staat, want ik heb zelf ook dit abonnement en had het nog niet gezien maar snap dat er een verwarring is. Als je kijkt onder Tegoed dan zie je bv staan: 189,6 GB / 200,0 GB. Dit wil zeggen dat je 10,4 GB hebt verbruikt. 

Ga je nu naar die pagina, waar jij op kijkt, dan staat er opeens 2000GB. Maar dat klopt dus niet en dat is iets voor Vodafone om naar te kijken. Eigenlijk staat er, net zoals onder het kopje Tegoed: 200,0 GB maar die , staat er niet in. Dus ook op die pagina moeten ze 200,0 GB zetten. Dat is het probleem!

Daarnaast kan je geen data verdelen, je verbruikt allemaal wat je verbruikt. Als de één 40GB verbruikt en de ander 20GB dan is dat zo. Je kan niet zeggen, jij mag maar 10GB gebruiken. Wel kan je in de app, als dit zelf onder controle hebt, zeggen dat je de ander even tijdelijk uit zet voor gebruik en dan kan die minder gebruiken aan deze totale data. Maar verdelen, jij 100GB in begin en de an der ook, want dat zou eerlijk zijn, dat kan dus niet! 

Meer info, lees op:
https://www.vodafone.nl/together/

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hoi @Gerda Dekker 
Als eerst welkom op de community van Vodafone en ik ga je proberen te helpen. Let op, dit is een klanten helpen klanten community dus ik weet niet overal antwoord op.

Je bent gisteren pas over gegaan naar Vodafone en dan klopt het dat Vodafone eerst met Ziggo gaat controleren of de gegevens die zijn opgegeven met elkaar corresponderen en dan pas krijg je dubbele data, extra korting en het extra zender pakket bij Ziggo. Dit kan ongeveer een week duren voor je online ziet dat alles is gekoppeld en dan pas krijg je ook die 100GB extra. Dus dat je dit nu nog niet ziet, is normaal en daar moet je op wachten. Beetje vreemd dat de klantenservice je dit niet gewoon laat weten, dan hoefde je deze vraag niet te stellen en had je al antwoord.

Opnieuw begrijp ik niet dat de klantenservice je zegt dat je een verdeling kan maken. Je krijgt samen 200GB en daarmee ga je samen het internet op. Als nummer A 120GB heeft gebruikt dan kan nummer B dus nog maar 80GB gebruiken. Je kan niet zeggen, A krijgt er 100 en B ook. Nee, dat kan niet en staat ook op de website van Vodafone beschreven. Je kan wel de data van persoon A pauzeren om daarmee aan te geven dat die minder aantal GB mag gebruiken. Zoals op de site: Pauzeer het dataverbruik van een groepslid als het even minder mag en ontvang berichtjes wanneer iemand zijn datategoed heeft verbruikt. Dus verdelen in A zoveel en B zoveel, is niet mogelijk binnen Red Together abonnement. Vreemd dat dit je niet gewoon is uitgelegd. 

Uiteraard, als je iemand gaat pauzeren of de persoon staat op 0GB dan ga je gebruik maken van Vodafone BloX Beperkt Internet en dat wil zeggen dat je dan veel trager internet krijgt en dat is denk ik ook het probleem wat je nu hebt. Dat je man op 0GB staat, is mijn ook een raadsel want als jullie samen zijn aangesloten op 1 Red Together abonnement (1x Red Together en 1x Red Together Extra), dan zou bij jullie samen, nu dan even, 100GB moeten staan.  Als het goed is, en je bent goed aangesloten, dan kan je in je My Vodafone app zien dat er 2 nummers zijn aangesloten. Je kan een nummer kiezen en dan zie je hoeveel die gebeld heeft en ook hoeveel data die heeft gebruikt. Maar in het totaal zie je gewoon het totaal, van beide nummers bij elkaar. 

Of daar nu iets mis gaat, dat weet ik dus niet en dat kan ik ook niet voor je bekijken. Misschien dat @Lycke Vodafone voor je kan kijken wat er aan de hand is en waarom de een op 0GB staat en de ander op 100GB (misschien staat het wel gewoon goed en is de app met 0GB overbodig en kan die gewoon weg, maar dat weet ik niet). Als daar een storing in zit dan kan het wel kloppen dat je de camera’s niet kan zien en dat deze dan heel traag overkomen. Normaal gezien moet je echt geen last hebben om de camera’s te bekijken, mits je snelheid in huis met UPLOADEN ook hoog genoeg is natuurlijk. Want als die laag is dan kan jij nog zo snel zijn met downloaden, dan komt er nog niets. Maar dat is een ander verhaal en je schreef dat het bij Hollands Nieuwe wel goed ging dus ik verwacht dat er iets met het omzetten niet goed is gegaan. Je zou natuurlijk kunnen kijken of jij zelf met de cam’s er last van hebt? (simkaartje omwisselen en kijken wat er dan gebeurd).

Hoe dan ook, er is wel wat mis gegaan met de uitleg over Red Together, of misschien niet goed gelezen. Iemand van Vodafone kan met jullie mee kijken om te zien wat er nu aan de hand is. Wil je dan aub bij je instellingen een aantal gegevens invullen zodat ze gelijk voor je aan de slag kunnen en kunnen kijken wat er is. Waar moet je deze gegevens invullen en wat moet je invullen, zie deze topic voor uitleg!

Succes en ik verwacht dat het allemaal wel weer goed komt en dat je straks goed de cam’s kan bekijken. Ik heb nu 2 jaar Red Together en ben er zeer tevreden mee, ook met de snelheid.

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 1103Posts
  • 199Oplossingen
  • 333Likes

Hey @Gerda Dekker . Welkom hier!

Je had 2 topics aangemaakt. Deze heb ik even samengevoegd :-). @Energieboy  heeft je een hoop informatie gegeven. Heb je nu meer duidelijkheid en/of kunnen we je nog verder helpen? 🙂 

Gerda Dekker
topicstarter
Meedenker
  • 15Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Hoi @Lycke Vodafone   nou ik had van together een heel ander idee, nou maakt dat voor ons niet uit als we een gezamenlijke bundel hebben is dat ook prima maar omdat de snelheid bij het gebruik als mobile hotspot extreem traag leek en we dit juist met een grotere bundel hoopten te kunnen gebruiken als we in onze caravan weg zijn viel dat tegen en omdat ik gelezen had dat als de together extra gebruiker op een lagere snelheid ging als zijn bundel op 0 stond dacht ik waarom staat deze bundel eigenlijk op 0, ik snap niet waarom dit dan toch gemeld wordt in de app en waarom dan ook het vakje “gezamenlijke bundel “ ook op 0 staat snap ik dan ook niet maar verder maakt ons dat niet echt uit als alles maar werkt, ik heb ook geprobeerd om vanaf mijn tel. waar dus in de app staat dat deze 100Gb bundel heeft om met mobile hotspot een verbinding met onze camera's te krijgen maar ook dat is bijna niet te doen zo langzaam als alles gaat als we al verbinding kunnen krijgen, ik heb ook al de tip geprobeerd om eerst naar een ander netwerk te gaan en dan weer naar Vodafone maar ook dat helpt niet echt, wat ik nu geprobeerd heb is om met mijn tel. en met mijn laptop eens buiten in de tuin te gaan zitten en daar proberen in te loggen naar onze camera's, als we in de caravan zitten dan zitten we wel in een open bos en daar vandaan gaat het redelijk en ik heb ook geprobeerd om tv te kijken op mobiel hotspot en dat gaat perfect dus ik denk dat het toch aan de ouderdom en /of instellingen van de camera's ligt want bv de camera bij onze voordeur die nieuwer is werkt ook goed dus het is eigenlijk gezeur om niets door ons maar door ons idee van hoe de bundel van mijn man en onze gezamenlijke op 0 staat werden we toch op een verkeerd spoor gebracht, ik neem aan dat onze bundel eerdaags wel verhoogt wordt naar 200Gb maar dat hebben we met deze corona tijd nu toch nog niet nodig en blijven we lekker thuis (nou ja lekker) onze excuses voor het hele verhaal en zoals we al eens eerder schreven zijn we uiteindelijk toch weer blij met Vodafone en Ziggo, graag wil ik @Energieboy melden als beste antwoord want die heeft er echt werk van gemaakt om ons te helpen alleen weet ik nog steeds niet hoe ik dat onder zijn antwoord kan doen, ook jij natuurlijk (voor de zoveelste keer) heel erg bedankt voor je hulp.

Groetjes Gerda en Dick

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Graag gedaan, ik heb mijn best gedaan om antwoord te geven.
Toch zou ik nog wel aan @Lycke Vodafone willen vragen of ze voor jullie wil kijken wat er nu aan de hand is met de app en waarom er 0GB bij de een staat en 100GB bij de ander. Die 200GB komt nog, dus daar zal je dan nog even op moeten wachten. 

Het maakt niets uit of je nu Red Together (Hoofd bent) of Red Together Extra hebt, alles gaat uit 1 bundel en pas wanneer je bundel echt op 0GB staat, dan ga je met allemaal trager internet gebruiken. Dus je man zou nu gewoon de normale snelheid moeten hebben. Daarom de vraag of een Vodafone medewerker kan zien wat er achter de schermen aan de hand is. Misschien dat er toch iets fout staat in het systeem of een vinkje niet helemaal goed  .

Mochten er nog vragen zijn dan hoor ik het graag en wie weet kan ik jullie dan wel weer helpen.
#BlijfThuis maar blijf aub ook #Gezond! 

Gerda Dekker
topicstarter
Meedenker
  • 15Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Hoi @Energieboy , wij gaan er wel eens vanuit dat jongeren soms ongeduldig zijn maar wij met zijn tweeën en beide 68  kunnen er ook wat van hoor, ik kijk nu net in mijn account en tata alles is weer keurig geregeld, onze beide nummers staan nu op 200Gb en ook het schermpje gezamenlijke bundel staat gewoon op 200Gb, voortaan toch eerst maar eens een dag afwachten voordat we gelijk in de pen klimmen en er iemand anders mee lastig vallen, al ben ik wel blij met jou antwoord want toen werd ons al een boel duidelijker, nogmaals bedankt en ik weet nu nog steeds niet hoe ik jou antwoord als beste antwoord moet aanklikken want dat was het wel.

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Haha, geweldig om te horen 
Veel plezier!

Dat heeft Lycke al voor je gedaan, het beste antwoord. Dus dat zit wel goed, bedankt!

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic