MRSMH

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

toestel in water gevallen

Ik vroeg mezelf af of iemand mij kan helpen. Ik heb sinds februari een Samsung Note waar ik heel erg tevreden mee ben. Ik ben vanochtend uitgegleden en mijn toestel viel in het water. Ik heb binnen 5 mins de batterij en achterkant van de toestel gedroogd maar het mocht niet baten want ik kan inmiddels niet opladen en zit nu dus met een 'dood' toestel. Ik ben met Vodafone bezig maar ik ben tot nu toe heel erg ontevreden met de service die ik aangeboden krijg. Maar dat is een andere (lees:wat langere) forumbericht...voor nu: heeft iemand misschien tips van wat ik nog kan proberen om deez probleem op te lossen???
Ik heb mijn telefoon echt nodig!!
6 Reacties 6
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Hey @MRSMH

Hopelijk heb je je niet bezeerd? Wat rottig dat je toestel in het water gevallen is. Wat je zou kunnen doen is het toestel in een bak met rijst leggen om te kijken of het vocht eruit trekt.

Heb je een verzekering? Dan kun je je toestel ter reparatie aanbieden. In andere gevallen is waterschade helaas niet iets dat onder de fabrieksgarantie valt, dus daarbij kan Vodafone je helaas niet helpen 😞

MRSMH
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi Arina,

Thanks voor jouw antwoord!! Ik maak het goed maar ben lelijk uitgegleden. Ik heb ook precies dezelfde antwoord gekregen van iemand anders dus ik ga het zekersz uitproberen.
De toestel gaat nog steeds aan dus er is hoop.....
MRSMH
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ben ik vergeten te vragen...rauwe of gekookte rijst..??
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
@MRSMH Het gaat erom dat datgene waar je je toestel in legt vocht opneemt, zonder het toestel verder te beschadigen (nooit in het zout gooien dus!). Vandaar dus ongekookte rijst, gekookte rijst heeft zijn max aan water wel opgenomen 🙂
marieke1983

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
beste vodafone
Ik heb perongeluk mijn telefoon mee gewassen.
Wat kan ik het beste doen?
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi!

Ligt eraan welk toestel je hebt. Met de een gaat het makkelijker dan de andere.
Mocht je de achterkant eraf kunnen haal dan bijvoorbeeld de batterij eruit en overige. Zorg ervoor dat je het toestel niet wordt gebruikt en zet dit in en bak met rijst hopelijk zal het vocht of water in je toestel eruit trekken. Laat dit voor zo en 48 uur drogen en hopelijk werkt je toestel hierna nog en heeft de schade hopelijk niet het geheugen aangetast van het toestel.

Dit is eigenlijk de basic tip die elke smartphone gebruiker eens zou moeten leren ;).

PS: Ik hoop voor je dat het toestel is mee gewassen in de binnenzak dan zal het minder schade hebben dan op andere plekken.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic