VPim

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

toegang tot mobiel UMTS-modem

Beste,

ik heb een 3G abbonement afgesloten om met een PC en PLC via een UMTS-modem (fabrikaat Phoenix Contact, type PSI-MODEM-3G/ROUTER) te kunnen internetten. Dit gaat prima; ik krijg een publiek IP-adres toegewezen en kan pingen naar Google.nl.
Ik kan alleen niet de web-sever van de UMTS-modem bereiken via internet (geprobeerd met behulp van een andere internetverbinding). Ik heb daarvoor het toegewezen IP-adres gebruikt. Ook kan ik niet opingen naar dat IP-adres. Weet iemand of er aan de Vodafione-kant een firewall is ingesteld die alle ingaande verkeer tegenhoudt? Hoe kan ik dit oplossen?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
Hi @VPim

Het klopt inderdaad dat Vodafone inkomende verbindingen tegenhoudt door middel van een firewall. Het is in sommige gevallen echter wel mogelijk om de verbinding open te zetten. Denk bijvoorbeeld aan zakelijke klanten.

Als je graag wilt weten of dit ook voor jou mogelijk is kun je het beste even telefonisch contact opnemen met onze Smartphone Crew. Zij kunnen dit dan voor je nakijken. Het nummer dat je hiervoor kunt bellen is: 0900 100 0140.

Bekijk in context

2 Reacties 2
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
Hi @VPim

Het klopt inderdaad dat Vodafone inkomende verbindingen tegenhoudt door middel van een firewall. Het is in sommige gevallen echter wel mogelijk om de verbinding open te zetten. Denk bijvoorbeeld aan zakelijke klanten.

Als je graag wilt weten of dit ook voor jou mogelijk is kun je het beste even telefonisch contact opnemen met onze Smartphone Crew. Zij kunnen dit dan voor je nakijken. Het nummer dat je hiervoor kunt bellen is: 0900 100 0140.
VPim
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Hi Maartje,

Firewall is verwijderd. Bedankt voor de tip!
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic