Bas44

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

teveel in reking gebracht

Beste Vodafone,

 

ik ben al sinds 23-07-2020

bezig om geld terug krijgen.

Jullie hebben in juli 3 keer mijn Netflix in rekening gebracht. Ik krijg nu iedere keer het smoesje dat het druk is en dat het moeten worden uitgezocht.  Tevens geven jullie toe dat de fout bij jullie ligt daarom snap ik niet dat het nu alc14 werken dagen duurt voor dat ik me geldt terug heb dat ik nog steeds niet terug heb.

als ik me reking bij jullie ook niet betaal duurt het geen 14 dagen dat jullie bij mij aan de lijn hangen.

betaal al jaren me reking op tijd nog noot te laat betaald 

ook vind ik raar dat ik hier zelf achter aan moet jullie maken een fout die ook bekend is en ik heb en die 14 dagen nooit een mail gehad dat jullie een fout hebben gemaakt. Ik ben onderhand wel klaar met het bedrijf Vodafone waar ik iedere maand me reking in de gaten moet houden over 10 dagen krijg ik me nieuwe rekening weer dus ik wacht het weer met spanning af 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Op dit moment van typen, loopt het onderzoek nog steeds @Bas44 
Helaas is er nog geen update betreft dit issue. 

Bekijk in context

12 Reacties 12
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hoi @Bas44 
Straffe woorden aan Vodafone. Misschien terecht en misschien ook niet. Je geeft aan dat Vodafone zegt het te druk te hebben maar de zin daarna zeg je dat Vodafone de fout inmiddels heeft toegegeven en dat ze het geld zullen terug storten. Je hebt dus inmiddels al antwoord gekregen, prima toch. 

Het is meestal zo dat als er spraken is van terug betalen, dat Vodafone dit doet aan de hand van je factuur. Dus eigenlijk spreek je hier, naar mijn mening, een beetje te vroeg over de slechte gang van zaken en dat het allemaal te lang duurt. Het incasseren en het terug krijgen van teveel betaalde kosten kan je natuurlijk niet met elkaar vergelijken. 

Daarom vraag ik je, en ik ben ook maar een klant dus ik hoop dat ik gelijk heb, nog even te wachten op je volgende factuur en als het dan nog niet goed is, hier je melding opnieuw te maken en zeker contact op te nemen via mail om je geld terug te vragen. Want via een klachten melding bereik je zeker meer dan het hier te melden. Zeg niet dat Vodafone er niets aan doet als het hier staat, maar als je het stuurt via de juiste klachten kanalen, het bij de juiste afdeling terecht komt.

Nog even wachten, laat het niet oplopen, het is al warm genoeg. 

Bas44
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Beste energieboy,

ik heb nu al 4 medewerkers gesproken die iedere keer een ander antwoord hebben, dus ik vind het allemaal beetje vaag in elkaar zitten, en nee ik nog steeds geen antwoord wanneer het bedrag wordt terug betaalt  en wanneer het wordt opgelost 

 

En ik vind persoonlijk niet dat ik zolang moet wachten wat ik teveel betaalt heb en niet klopt nog niet terug heb gestort gekregen de fout ligt niet bij mij. Ik vind het ook heel raar dat  ik me reking  zelf heb moeten checken dat

deze veel te hoog is en in deze 14 werkdagen intussen nooit een mail heb gehad dat er wat fout is gegaan bij Vodafone. Dus komt het bij mij een beetje over als ik hier zelf geen actie in had genomen ik dit geld niet terug had gezien.

 

En aangezien ik al 5 keer heb gebeld over dit probleem.

en ook al 5 keer heb gevraagd of zij mij een mail ter bevestiging kunnen sturen dat ze met het probleem wat ik heb bezig zijn ter bevestiging kunnen sturen.

doe ik het nu maar hier misschien helpt het.

 

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Maar je schrijft:
Tevens geven jullie toe dat de fout bij jullie ligt daarom snap ik niet dat het nu alc14 werken dagen duurt voor dat ik me geldt terug heb dat ik nog steeds niet terug heb.

Mijn antwoord is dan, je krijgt dit, wat normaal gesproken altijd zo is, terug met je eerst volgende factuur. Je zegt zelf dat ze hebben toegegeven dat ze fout zitten en ik lees uit je zin dat ze ook toezeggen het geld terug te geven.


Facturen controleren moet je bij elk bedrijf. Tenminste dat is mijn ervaring en doe ik ook elke maand weer controleren. Iedereen kan fouten maken, dat zie je dus nu ook. Als Vodafone niet weet dat er iets mis is gegaan dan kunnen ze je daar natuurlijk ook niet over berichten, dat begrijp ik wel. En ja, dan is het lullig dat jij je factuur moet controleren want je mag er vanuit gaan dat het goed gaat. Wat ik al schreef, ik controleer elke maand en als er maar 0,20 euro anders is, pluis ik mijn factuur na. 

Als je telefonisch contact hebt gehad met iemand van Vodafone dan kunnen ze het toezeggen maar een mail sturen doen ze eigenlijk bijna nooit. Dit krijg je pas als je via de link, die ik in mijn vorige bericht, een klikt en een klacht stuurt. Dan heb je het zwart op wit en weet je zeker dat het goed is. 

Maar goed, we kunnen er lang of kort over praten, het is gebeurd en nu moet Vodafone het terug draaien. Ik verwacht dat het goed komt bij je eerst volgende factuur. Gelukkig zijn er Vodafone medewerkers hier online op de community en die kunnen met je mee kijken wat er nu is afgesproken. Als je wil dat deze voor je mee kijken, vul dan bij je profielinstellingen alle gegevens in en dan kunnen ze direct zien wat er is en je dit hier berichten.

Het zal zeker goed komen, daar ben ik niet bang voor. Zeker als je in je recht staat.

Bas44
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Beste energieboy,

 

ik zal het hier nog een kort antwoord over geven.

ik heb helmaal geen zin om een discussie Hier over in te gaan met jou . Ik ga  maand wachten tot ik me geld terug krijg die ik onterecht te veel betaalt heb.

ik ben zelf ook werkzaam bij een groot bedrijf  en wij wachten ook geen maand tot een factuur wordt gecrediteerd. 
 

en hier laat ik he bij 

 

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 226Posts
  • 37Oplossingen
  • 90Likes

Hi @Bas44, allereerst welkom op de Vodafone Community.

Ik zie dat @Energieboy je al veel waardevolle informatie heeft gegeven hoe dit proces in veel gevallen verloopt. Ik kan me voorstellen dat de moed je in de schoenen zakt als je telkens wat anders hoort en erachter moet blijven gaan.

Zonder er nu al te diep op in te gaan; ik vind geen gegevens bij je profiel, dus ik kan niet controleren wat er aan de hand is (geweest) en hoe het er voor staat. Je geeft in je eerste bericht al aan de factuur even af te wachten die binnenkort verschijnt. Laat je weten als er iets is wat we hier nog voor je kunnen doen? Vergeet in dat geval niet je profiel compleet te maken met je gegevens.

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Jammer dat de TS niet even mijn bericht heeft gelezen en niet z’n profielinstellingen heeft ingevuld. Dan had nu iemand van Vodafone mee kunnen kijken. Maar nee, liever zeggen dat je met mij niet in discussie wil gaan. Prima, want dat wil ik ook niet. Ik werk niet bij Vodafone en in discussie ga ik dan ook zeker niet. Leg alleen uit hoe het zit en wat iemand kan doen.

Maar goed, laten we hopen dat de TS toch nog z’n profielinstellingen volledig invult en dan kan iemand van Vodafone mee kijken. Wel zo handig! En als de TS niet weet wat die moet doen, of wat die moet invullen, bekijk dan deze topic voor meer info.

Succes!

Bas44
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Beste Alex,

 

bedankt voor je reactie.

ik heb net me gegevens ingevuld alvast bedankt voor de moeite 

Bas44
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Energieboy wrote:

Jammer dat de TS niet even mijn bericht heeft gelezen en niet z’n profielinstellingen heeft ingevuld. Dan had nu iemand van Vodafone mee kunnen kijken. Maar nee, liever zeggen dat je met mij niet in discussie wil gaan. Prima, want dat wil ik ook niet. Ik werk niet bij Vodafone en in discussie ga ik dan ook zeker niet. Leg alleen uit hoe het zit en wat iemand kan doen.

Maar goed, laten we hopen dat de TS toch nog z’n profielinstellingen volledig invult en dan kan iemand van Vodafone mee kijken. Wel zo handig! En als de TS niet weet wat die moet doen, of wat die moet invullen, bekijk dan deze topic voor meer info.

Succes!

 Beste energieboy,

ik vind het een beetje kansloos dat je meteen zo Reageert sommige mensen moeten gewoon werken. Ik snap dat jij probeer te helpen maar niet iedereen denkt over dingen zoals als jij. Ik vind als er fout gaat binnen zo’n groot bedrijf dat er duidelijkheid naar je klanten moet gecommuniceerd worden waarneer er iets fout gaat en niet een klant zelf er al twee weken er achter aan moet zitten. 
 

Ook jij succes met alles!

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 226Posts
  • 37Oplossingen
  • 90Likes

Hi @Bas44,

Ik ben er voor je ingedoken, maar ik heb helaas geen (nieuwe) informatie hierover op dit moment. De klacht staat nog open en moet nog behandeld worden. Ik kan hierin helaas niets betekenen of versnellen, maar weet dat dat er aan gewerkt gaat worden. In My Vodafone kun je tevens de status in de gaten houden.

Bas44
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Nu 18 dagen later en ja mijn volgende rekening staat al klaar in my Vodafone al en helaas geen credit voor de teveel in reking gebrachte kosten. Jullie klantenservice gesproken en die zeggen dat er een onderzoek is maar niet kunnen vertellen wanneer ik mij geld terug kan verwacht. Komt er dus op neer dat ik als klant die al jaren

netjes ze rekening betaalt de maar uit moet zoeken wanneer die ze geld terug krijgt. Bedankt Vodafone 

en ja ik heb een klacht ingediend over dit.

het is raar dat jullie de fout toegeven en de klant ze geld niet terug stort er is bij jullie intern een probleem en hier is de klant de dupe van 

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 1103Posts
  • 199Oplossingen
  • 333Likes

Ik snap dat het voelt of er niets gedaan wordt, @Bas44 . Maar je klacht/case staat nog steeds open en wordt nog steeds behandeld. 

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Op dit moment van typen, loopt het onderzoek nog steeds @Bas44 
Helaas is er nog geen update betreft dit issue. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic