tom_h

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

telefoon beld uit zegzelf

Hallo,

Me telefoon beld uit zichzelf naar nummers uit me telefoonboek. Er is 2 keer gebeld met een duur van 6:29 minuten. Gelukig valt het binnen me abbonement maar voor hoelang. meer mensen dit of ben ik de enigste hier? En wat kan ik er nu aan doen. Heb zelf al me apps verweiderd die ik de afgelopen dagen heb gedownload.

Wil graag toch hier een antwoord op.
4 Reacties 4
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi! @tom_h ,

Wat raar dat dit zomaar is gebeurd. Heb je al eens en anti-virusscanner op je mobiel gedownload om te controleren of er enige malware of overige dit het probleem kan zijn?
Normaal gesproken zou en telefoon niet uit zichzelf kunnen bellen wat soms wel het geval is dat je wanneer je het toestel in je broekzak doet deze perongeluk ontgrendeld waarnaar jij beweegt er gevoel komt op het scherm daar heb je wel en kleine kans op.

Zijn er ook smsjes verstuurd of alleen het bellen?
tom_h
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb er een virusscanner op en geeft niks aan. En er is gebeld waneer ik lag te slapen dus lijk mij niet perongeluk gebeurd en noch eens presies 2 keer achter elkaar met het zelfde aantal minuten dus ja
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi! @tom_h ,

Dan klopt het inderdaad niet als je telefoon zomaar belt terwijl je slaapt naar en ander nummer.
Wat ik je aanraad is toch echter en reset te maken van je toestel, je kunt data opslaan en back up ervan maken via Samsung Kies, apps worden wel verwijderd tijdens het reset proces.

Zo zou het probleem simpel weg niet meer moeten voorkomen op je toestel.
Door en reset zouden ook fouten in het systeem kunnen worden hersteld, want neem aan dat het je bekende nummers waren dan is de kans minder groot voor en virus.
davod10

Gedreven Meedenker
  • 2448Posts
  • 57Oplossingen
  • 0Likes
Gebruik je de oplader die bij je telefoon is meegeleverd?

Sommige slecht gefabriceerde opladers produceren zoveel "ripple voltage" dat je scherm hypergevoelig wordt en de virtuele knopjes zichzelf at random indrukken. Als je telefoonboek op die manier vanzelf opengaat kan ie uit zichzelf gaan bellen. Zelfs met een lockscreen kan je telefoon op die manier uit zichzelf je emergency contacts bellen als je die optie aan hebt staan.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic