Beste Hidde,
Helaas. Verzekeringsvoorwaarden zijn verzekeringsvoorwaarden. En daar heb jij mee ingestemd toen je die Vodafone Garant verzekering bent aangegaan.
In alle verzekeringsvoorwaarden (van reisverzekering tot smartphone-verzekering tot huis-verzekering) staat duidelijk vermeld dat je de schade aan het verzekerde object ZO SPOEDIG MOGELIJK dient te melden bij je schade-verzekeraar.
Vier weken wachttijd is mijns inziens niet de definitie van "zo spoedig mogelijk".
En volgens verzekeraar ACE blijkbaar ook niet. Ik vind dat dat terecht is.
Zeg je Vodafone Garant smartphone-verzekering dus gewoon op.
Per de eerstvolgende contractvervaldatum. (Zie jouw verzekerings-polis van verzekeraar ACE).
Kun je van die besparingen sneller een nieuwe smartphone kopen. Plus een hoesje / case van bijzonder stevige kwaliteit.
Dit is niet het antwoord dat jij wilde vernemen. Maar zo werkt het nu eenmaal in de verzekeringswereld. Al honderden jaren.
Succes !
Netwerker